• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403012715128
  • خبرنگار : 71588

اتحادیه عرب اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد

اتحادیه عرب اقدامات تروریستی صهیونیست‌ها در کرانه باختری را محکوم کرد

اتحادیه عرب حملات وحشیانه شهرک‌نشینان صهیونیست افراطی به شهرها و شهرک‌های کرانه باختری تحت حمایت مقامات رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، جمال رشدی، سخنگوی «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب تصریح کرد جنایت‌های روزانه اشغالگران در غزه نباید باعث شود که شدت جنایت‌های خشونت‌بار، سوزاندن منازل و زمین‌های کشاورزی و تخریب دارایی‌ها که هر روز توسط شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری انجام می‌شود، دیده نشود.

براساس گزارش الیوم السابع، جمال رشدی در ادامه افزود اعمال تحریم‌های برخی کشورها علیه تعدادی از شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست گامی کوچک، دیرهنگام و ناکافی برای جلوگیری از تشدید تنش و حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی در کرانه باختری است.

وی در پایان از شورای امنیت خواست تا برای پایان دادن به این وضعیت شرم‌آور اقدامی اتخاذ کند و شهرک‌نشینان تاوان جنایت‌های خود علیه ملت فلسطین را بپردازند.

صدها شهرک‌نشین با حمایت نیروهای صهیونیست از روز جمعه به بهانه یافتن یک شهرک‌نشین مفقود که بعدا جسدش پیدا شد، به شهرک‌ها و روستاهای فلسطینی حمله کردند و منازل و خودروها و درختان را در روستاهایی در نابلس، رام‌الله و دیگر شهرها به آتش کشیدند. این حملات منجر به شهادت و زخمی شدن تعدادی از فلسطینی‌ها شده است.

پیش از این شهرک‌نشینان افراطی با همدستی و همکاری ارتش و پلیس رژیم صهیونیستی به روستای «المغیر» در شرق رام‌الله حمله کردند. حمله به این روستا واقع در مرکز کرانه باختری از روز جمعه آغاز شد.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از زمان جنگ غزه افزایش یافته و به شهادت ۴۶۳ فلسطینی و زخمی شدن ۴۷۵۰ نفر و بازداشت ۸۱۴۵ نفر دیگر منجر شده است.

برخی تحلیلگران معتقدند اقدام فعلی شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری در واقع طرحی برای کوچاندن فلسطینی‌ها و پاکسازی نژادی آنها همانند اتفاقی است که در «نکبة» (فاجعه) ۱۹۴۸ رخ داد و مجهز کردن هزاران شهرک‌نشین به سلاح، در واقع بخشی از این طرح است.

طبق آمار جدید هیئت فلسطینی «مقاومت در برابر دیوار و شهرک‌سازی‌ها»، شهرک‌نشین‌های صهیونیست در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۴ میلادی ۵۴۶ حمله علیه فلسطینی‌ها و دارایی‌هایشان در کرانه باختری انجام دادند که از این تعداد ۱۵۶ حمله موجب انهدام یا آتش گرفتن خودروهای آنها شد.

بر اساس اعلام جنبش اسرائیلی «صلح اکنون» ۴۵۱ هزار شهرک‌نشین در ۱۳۲ شهرک صهیونیست‌نشین و ۱۴۷ کانون شهرک‌نشین‌ها در کرانه باختری سکونت داشته و علاوه بر آن ۳۲۰ هزار شهرک‌نشین‌ دیگر در قدس شرقی ساکن هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۷ ۱۷:۱۱

اتحادیه بی خاصیت ،ضعیف وترسوی عرب