• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 1403012715140
  • خبرنگار : 80001

معامله‌ دوسر باخت امتیاز مسکن ملی/ برخورد قضایی با متخلفان

معامله‌ دوسر باخت امتیاز مسکن ملی/ برخورد قضایی با متخلفان

اگرچه خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن، غیرقانونی است و در صورت مشاهده علاوه بر لغو امتیاز متقاضیان، با مشاوران املاک که در این فعالیت مشارکت دارند نیز برخورد قضایی می‌شود، هم‌چنان این نوع معاملات به شکل علنی و غیرعلنی در جریان است.

به گزارش ایسنا، مسئولان وزارت راه و شهرسازی بارها بر غیرقانونی بودن خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی  مسکن تاکید کرده‌اند.

بعضا مشاهده می‌شود افرادی که در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند امتیاز خود را در دفاتر مشاوران املاک به صورت قولنامه‌ای واگذار می‌کنند. ظاهرا علاوه بر مشاوران املاک، در مواردی دفاتر اسناد نیز اقدام به ثبت این قراردادها می‌کنند. این در حالی است که واحد مسکونی به شخص ثبت‌نام کننده در این طرح واگذار می‌شود و تا تحویل واحد قابل واگذاری نیست.

در سایت‌ها و اپلیکشن‌های فروش مسکن آگهی‌هایی درخصوص فروش امتیاز واحدهای مسکن ملی توسط برخی متقاضیان و نیز مشاوران املاک دیده می‌شود. در زیر، آگهی‌های فروش امتیاز مسکن با قیمت‌هایی از ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان که بین دو تا هفت روز قبل در شهر جدید پرند ثبت شده است را مشاهده می‌کنید.

معامله‌ی دوسر باخت امتیاز مسکن ملی/ برخورد قضایی با متخلفان

معامله‌ی امتیاز نهضت ملی مسکن در شرایطی به یکی از فعالیت‌های زیرپوستی برخی متقاضیان و دلالان مسکن تبدیل شده که در مواردی حتی واحد مسکونی فرد ثبت نام کننده وارد فرآیند اجرا نشده و زمین آن نیز مشخص نیست.

در این خصوص یک مقام وزارت راه و شهرسازی گفته است: واگذاری و انتقال امتیاز مسکن ملی به غیر، به صورت وکالتی فاقد وجاهت قانونی و غیرمعتبر است و بر اساس مقررات، پیگرد قانونی داشته و در صورت مشاهده، علاوه بر اقدام قانونی علیه افراد متخلف و لغو امتیاز متقاضیان، با دفاتر ثبت اسناد و مشاورین املاک که در این فعالیت مشارکت دارند از طریق مراجع قضایی وفق مقررات برخورد خواهد شد.

سید احمد موسوی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی به منظور پیشگیری از وقوع جرم و تبعات احتمالی ناشی از انتقال یا خرید و فروش امتیاز طرح‌های مذکور و صیانت از حقوق شهروندی و مقابله با تخلفات این حوزه ضمن تأکید بر همکاری و هماهنگی و اقدام فوری دستگاه‌های مسئول در اتخاذ تدابیر و تمهیدات لازم در این مقوله تصریح کرد: شهروندان تا زمانی که بحث سند واگذاری ملک مورد نظر به شکل رسمی انجام نشده از هرگونه خرید و فروش امتیاز طرح و سایر طرح‌های حمایتی حوزه مسکن خودداری کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۷ ۲۱:۲۷

بنده خدا شاید نداشته باشه مبلغ واریزی را پرداخت کنه چکار باید بکند بیچاره .

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۷ ۲۱:۵۳

ای کاش دولت با دلال و دلال بازی قاطعانه برخورد می‌کرد. اکثر مشکلات بخاطر همین دلال و دلال بازی است...

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۷ ۲۲:۰۵

کلیه بنگاه های املاکی معامله میکنن چرا برخورد نمیکنین

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۸ ۰۶:۲۹

چقدرآپارتمان خالی داریم توپردیس پرندتهران اطراف تهران وووو.به خدابااین جمعیت کاهشی ساخت مسکن اشتباه هست..ازدم قسط .سودوقسط پایین همه روبدهیدمستاجران واجدشرایط.یکباراساسی مشکل روحل کنید

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۸ ۰۷:۵۴

سلام.باید برای عبرت تمامی املاکیها وفروشندگان پیش فروش غیرقانونی مسکن ملی را تنبیه ودفتر انراپلمپ وامتیازآن شخص را باطل کرد چون اگر مثل مسکن پرند وپردیس و....مشکل ساز خواهد شد ودلالان قیمت‌های کذایی خواهند فروخت واحتکارخواهند کرد

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۸ ۱۹:۰۷

جلو دلالان رو باید گرفت

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۸ ۰۷:۵۸

ب هر سر پرست با کارت ملی فقط یک واحد الان صاحب خونه من تو پرند چند تا واحد داره خریده همشو یجا داده مساجر چرا؟ مگه مسکن مهر یا ملی برای حمایت از بدخت و بیچاره هایی مثل من نیس؟ پس چطوری طرف چهار پنج تا واحد داره؟

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۹ ۲۰:۵۹

باید دولت جدی برخورد کنه الان اونی که سرمایه داره امتیاز ها رومیخره بعدش درست می‌کنه باقیمت بالا میفروشن همین امر در مورد خودرو هم هست امتیاز رومیخرن بعدش قیمت آزاد میفروشن اونوقت هیچ وقت قیمت خونه خودرو پایین نمیاد یه عده سود میکنن یه عده بی خانه وبی ماشین هستن

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۰۱ ۰۳:۱۱

واقعا الان توشهربابک دارن میفروشن اونم باقیمت های کذایی یه عده بی وجدان اصلا دارن سواستفاده میکنن.