• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403012715141
  • خبرنگار : 71381

اخبار سیاسی ۲۷فروردین؛ تکلیف بانک‌ها برای تعطیلات آخر هفته/وضعیت مسکن مددجویان از زبان رئیسی

اخبار سیاسی ۲۷فروردین؛ تکلیف بانک‌ها برای تعطیلات آخر هفته/وضعیت مسکن مددجویان از زبان رئیسی

«پاسخ سپاه به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق»، «تعطیلات آخر هفته»،‌«آیین واگذاری مسکن مددجویان» از موضوعات مهم خبری بیست و هفتم فروردین ۱۴۰۳ حوزه سیاست بود که می‌توانید در گزارش زیر مشروح آنها را بخوانید.

به گزارش ایسنا، پس از موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه  بیستم اسفند ۱۴۰۲ با کلیات لایحه اصلاح ماده ۸۷ قانون مدیریت خدمات کشوری درباره افزایش تعطیلات آخر هفته، این لایحه پس از تصویب به صورت دو شوری جهت رسیدگی بیشتر به کمیسیون اجتماعی مجلس ارجاع داده شد.

امروز یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت که در صورت تصویب قانون افزایش تعطیلات آخر هفته، بانک‌ها نیز مشمول این قانون می‌شوند.

علی بابایی کارنامی توضیح داد که دستگاه‌هایی که مشمول قانون خدمات کشوری و همچنین ماده ۲۹ برنامه ششم هستند، مشمول این لایحه می‌شوند و با توجه به اینکه بانک‌ها از قانون خدمات کشوری پیروی می‌کنند، در صورت تصویب لایحه مذکور در مجلس، بانک‌ها نیز در روزهای پنجشنبه تعطیل خواهند بود.

همچنین یکی از اعضای هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی  با اشاره به اینکه آخرین جلسه مجلس یازدهم چهارشنبه دوم خردادماه برگزار می شود و این روز اختتامیه مجلس یازدهم خواهد بود، اعلام کرد که شروع به کار مجلس دوازدهم دوشنبه هفتم خردادماه است که در همان روز مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم براساس پروتکل‌ها و مدارک مندرج در آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برگزار می‌شود.

****

پس از پیروزی انقلاب اسلامی جنایات دشمنان علیه ملت ایران بی پاسخ نماند و در چهل و پنج سال اخیر عملیات های متعددی در این رابطه صورت گرفته است.

نمودار تاریخی «همه پاسخ های سخت ایران» از جنگ شهرها در سال ۱۳۶۳ تا عملیات وعده صادق در حمله به پایگاه های رژیم صهیونسیتی در سال ۱۴۰۳ نشان از چهار دهه تلاش نیروهای نظامی جمهوری اسلامی برای حفظ امنیت ملت ایران دارد که می توانید در گزارش ایسنا با عنوان «عملیات‌های انتقامی ایران در پاسخ به جنایت دشمنان پس از انقلاب اسلامی کی و کجا اتفاق افتاد؟» مرور کنید.

در پی حمله سیزدهم فروردین ماه اسراییل به سفارت ایران در دمشق که منجر به شهادت جمعی از مستشاران نظامی عالی رتبه ایران شد نیز فصل جدیدی از  رویارویی باز شد و در اولین ساعات  بیست و ششم فروردین، وعده صادق جمهوری اسلامی ایران بعد از سال‌ها مقابله غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی انجام شد.

پیش از حمله اسراییل به کنسولگری ایران در دمشق و شهادت سردار زاهدی و ۶ نفر از مستشاران همراه وی، طی سالها و خصوصا ماه‌های اخیر، مستشاران نظامی سپاه پاسداران در اماکن غیر دیپلماتیک هدف جوخه‌های ترور صهیونیستها قرار گرفته بودند و شاید این اواخر سرعت این ترورها بیشتر و فواصل زمانی آن کمتر شده بود، امری که در پس اهداف ایران از حمله موشکی و پهپادی به خاک اسراییل نباید آن ها را از نظر دور داشت.

با توجه به عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق» وزیر کشور با صدور پیامی ضمن تبریک این عملیات غرورآفرین به فرماندهی معظم کل قوا و ملت شریف ایران، از شورای عالی امنیت ملی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی ایران، وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و ستاد کل نیروهای مسلح که با این اقدام مقتدرانه، پوشالی بودن این رژیم را بیش از پیش نشان دادند، قدردانی کرد.

فرمانده کل ارتش هم در پیامی به مناسبت فرا رسیدن ۲۹ فروردین، روز ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد که آنچه در عملیات شکوهمند اخیر در جواب قاطع به تجاوز آشکار دشمن پلید و غاصب صهیونیستی به ثمر رسید، تنها گوشه‌ای از ظرفیت و اراده مستحکم نیروهای مسلح است.

 امیر سرلشکر موسوی خاطرنشان کرد: امروز پیشینه و اقدامات درخشان دفاعی ارتش و نیروهای مسلح به بازدارندگی مقتدرانه و درون‍زای نظام اسلامی منتج شده و پیام اقتدار ایران به گونه‍ای مخابره شده است که جهان می‍داند وعده صادق نیروهای مسلح ایران به هرگونه تعدی به منافع، مرزها و امنیت نظام اسلامی، پاسخ طوفانی و یکپارچه است و آنچه در عملیات شکوهمند اخیر در جواب قاطع به تجاوز آشکار دشمن پلید و غاصب صهیونیستی به ثمر رسید و دل ملت‌های مظلوم بویژه مردم مقاوم فلسطین و غزه مظلوم را شاد کرد، تنها گوشه‌ای از ظرفیت و اراده مستحکم نیروهای مسلح است که با محوریت نیروی هوافضای سپاه و هم‍افزایی ارتش و وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، دوستان نظام را شاد و دشمنان بشریت را مأیوس کرد.

در همین ارتباط دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت با انتشار مطلبی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: انجام عملیات «وعده صادق» ایمان و آرامش‌ را برای ما و ترس و ذلت بیشتر برای دشمن به همراه داشت. دنیا به احترام وعده صادق رهبر حکیم انقلاب ایستاد.

در ادامه واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عملیات «وعده صادق» نیز امروز تعداد دیگری از نمایندگان با انتشار یادداشت‌هایی ضمن ابراز انزجار از اقدامات رژیم صهیونسیتی حمایت خود را از پاسخ جمهوری اسلامی ایران به این رژیم جعلی اعلام و هشدار دادند که اسرائیل دست از پا خطا نکند!

همچنین مجلس خبرگان رهبری در پیامی از تحقق اقدام تلافی‌جویانه ایران حمایت و تاکید کرد: این اقدام ارزشمند و وعده صادق در وهله نخست، استفاده از حق قانونی دفاع مشروع جمهوری اسلامی در تنبیه متجاوز بود، اما در واقع روح تازه‌ای در جبهه مقاومت و تحقق آزادی قدس شریف دمید و این درس را به رژیم نامشروع اسرائیل و حامیان آن داد که در صورت تکرار اقدامات تروریستی و خرابکارانه خود علیه شخصیت‌ها و منافع جمهوری اسلامی با پاسخی سخت‌تر مواجه خواهد شد.

در بیانیه جامعه اسلامی مهندسین به همین مناسبت نیز آمده است:  انتقام دلیرمردان سپاه اسلام و موشکباران پایگاه های نظامی صهیونیستهای تروریست، علاوه بر انتقام خون شهدا، حاوی پیام‌های دیگری هم بود از جمله نمایش ضعف پدافند رژیم صهیونیستی در برابر حملات موشکی ایران علیرغم تبلیغات پوشالی و پرطمطراق درخصوص توانمندی‌های گنبد آهنین، اثبات این نکته به همه دشمنان که نباید صبر استراتژیک ایران را امتحان کنند.

دیگر اخبار مرتبط را می توانید در لینک های زیر بخوانید.

عملیات «وعده صادق» مورد تأیید ملت ایران است

حمله ایران به اسرائیل اقدام ایران به تلافی حمله به کنسولگری اش بود

هماهنگی‌های میدان و دیپلماسی خارجی موثر واقع شد

شورای امنیت در صورت صدور بیانیه علیه ایران کار غیرقانونی انجام داده بود

صادر نشدن بیانیه در شورای امنیت علیه ایران نشان‌دهنده حقانیت جمهوری اسلامی است

****

بعداز ظهر امروز  سید ابراهیم رییسی در آیین واگذاری مسکن مددجویان با اشاره به اینکه تولید و بهره‌برداری از مسکن برای مددجویان کمیته امداد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۴۴ درصدی داشته است، تاکید کرد که امروز مددجوی فاقد مسکن در کمیته امداد نداریم و این وعده‌ی محقق شده دولت است.

رئیس جمهور در نامه ای به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم دستور داد که شهر جهانی نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی و خلاق کشور در نامه‌ای با دستور رئیس‌جمهور خطاب به تاسیس می‌شود.

همچنین روابط عمومی معاونت پارلمانی رئیس‌جمهور باصدور اطلاعیه ای در پاسخ به اظهارنظر تعدای از نمایندگان در خصوص نوسانات قیمت ارز تاکید کرد: حال که با عملیات موفقیت آمیز «وعده صادق» دل مردم قهرمان ایران، مظلومان غزه و مسلمانان و آزادی‌خواهان جهان را شاد و مایه عزت و عظمت ایران عزیز شده است، کام ملت را با سیاه نمایی تلخ نکرده و ناخواسته کوچکترین کمکی به نقشه دشمن نشود که بتواند اندکی از پس‌لرزه های شکست سیاسی و نظامی خود را با هجمه رسانه‌ای جبران کند.

گزارش کامل ایسنا از جلسه علنی امروز (دوشنبه) بیست وهفتم فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی را می توانید اینجا بخوانید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha