• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۵۹
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1403012715174
  • خبرنگار : 50295

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی زنجان:

ارتش با تمام توان در کنار مردم قرار دارد

ارتش با تمام توان در کنار مردم قرار دارد

ایسنا/زنجان فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید سرلشکر غلامرضا مخبری زنجان گفت: ارتش در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس در تمام عملیات‌ها حضور داشته و در کنار سپاه و بسیج حماسه‌های خوبی آفریدند.

سرهنگ محمدعلی بیرانوند امروز (دوشنبه ۲۷ فروردین‌ ماه) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان زنجان، اظهار کرد: بعد از انقلاب منافقین و ضد انقلاب‌ها به دنبال این بودند که نظام جمهوری اسلامی ایران که به پیروزی رسیده و یک یگان مسلح قوی نداشت، با سردادن شعارهایی از جمله انحلال ارتش سعی داشتند تا ارتش وجود نداشته باشد و کارهای زیادی نیز انجام دادند.

وی افزود: در ۲۳ بهمن ۵۷ پادگان مهاباد محاصره و ۷ روز بعد توسط ضدانقلاب‌ها غارت شد؛ این عوامل نفوذی و ضدانقلاب به‌دنبال آشوب و ناامنی گسترده، ایجاد تنش و جدایی‌طلبی بودند. همچنین یک سری تصمیمات غلطی مثل کاهش مدت سربازی نیز گرفته شده بود که در کنار عوامل دیگر باعث کاهش آمادگی نیروهای ارتش شده بود و تنها راه‌حل این قضیه آن بود که امام راحل حمایتی از ارتش داشته باشند که در چنین شرایطی اعضای کمیته نظامی در ۲۴ فروردین ۵۸ خدمت امام رسیده و مطالبی را بیان کردند و خواستند خود را به عنوان فرمانده کل قوا معرفی کنند.

او تصریح کرد: حضرت امام (ره) با انتشار پیامی، خود را فرمانده کل قوا معرفی کرده و فرمودند: ارتش، ارتش رسول‌الله است و بیان کردند که ارتش در روز ۲۹ فروردین با تمام تجهیزات در خیابان‌ها رژه برود. این اقدام حکیمانه امام این نیروی مقتدر را به ملت پیوند زد و باعث ایجاد اعتماد به نفس و خودباوری در ارتش شد و نیروهای ارتش جان تازه گرفتند.

بیرانوند با اشاره به حماسه‌های شهید مخبری، ادامه داد: ارتش در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس در تمام عملیات‌ها حضور داشته و در کنار سپاه و بسیج حماسه‌های فراوانی آفرید؛ تیپ ۲۱۶ زرهی زنجان نیز در این دوران حضور داشت و ۷۰۰ شهید تقدیم کرد. بعد از ۸ سال دفاع مقدس ارتش همواره در کنار مردم حضور داشته و نمونه‌هایی از آن را نیز مردم دیده‌اند؛ در سال‌های اخیر که نیروهای مسلح و ارتش در حوادث و بلاهای طبیعی با تمام توان و تجهیزات در کنار مردم بوده و خدمات ارزنده‌ای ارائه دادند، در زمان شیوع کرونا با در اختیار قراردادن ۳۲ بیمارستان، ایجاد ۲۰۰ مرکز پایش در کنار مردم بوده و هر جایی که نیاز به تخت اظطراری وجود داشت، ارتش در کمترین زمان ممکن آماده می‌کرد.

فرمانده تیپ مستقل ۲۱۶ زرهی شهید سرلشکر غلامرضا مخبری زنجان با بیان اینکه همواره تجهیزات هوانیروز ارتش خدمات ارزنده‌ای برای مصدومان داشته و طی روزهای اخیر یک کودک ماهنشانی در کوتاه‌ترین زمان به بیمارستان رسید و عضو او پیوند زده شد، گفت: در حال حاضر ۱۱ تیپ‌ ارتش ماموریت محافظت از مرز را دارند، یکی از یگان‌های عمده تیپ ۲۱۶ در شمال‌غرب کشور ماموریت محافظت از مرز را دارد.

وی با بیان اینکه محرومیت‌زدایی به خصوص در استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی نمونه‌ای از بودن ارتش و نیروهای مسلح در کنار مردم است، بیان کرد: در حال حاضر نیز ارتش با بهره‌گیری از ظرفیت نخبگان و عمل به این فرمایش مقام معظم رهبری، جزو ده قدرت برتر موشکی دنیا است؛ همچنین جزو ۳ کشور برتر در حوزه پهبادی هستیم و خیلی از کشورها تقاضای خرید پهباد از کشور ما دارند. در نیروی زمینی نیز در صنعت قطعه‌سازی به خودکفایی رسیده‌ایم، هوانیروز ارتش به عنوان هوانیروز برتر منطقه شناخته می‌شود و در صنعت هلیکوپتری نیز به موفقیت دست یافته‌ایم.

این مسئول با بیان اینکه نیروهای دریایی با عنوان ناوگروه ۸۶ در سال گذشته حماسه‌آفرینی کرد و نیروی دریایی ارتش در پیمایش آب‌های بین‌المللی دور دنیا با ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو بندر مکران پس از ۸ ماه دریانوردی، ۶۵ هزار کیلومتر دور کره زمین را پیمودند و این پیام اقتدار نیروی دریایی ارتش برای دنیا بود، گفت: این پیشرفت‌ها خاصیت بازدارندگی دارند و باعث ایجاد رعب و وحشت در دشمن شده و اراده حمله را سلب می‌کنند. امروز در اوج قدرت و آمادگی هستیم و توانایی این را داریم که به هرگونه تهدیدی علیه ایران پاسخ دهیم.

بیرانوند با بیان اینکه نیروی زمینی ارتش افتخار تقدیم ۴۵ هزار شهید را دارد، خاطرنشان کرد: از شهید صیاد شیرازی نماد وحدت در بین نیروهای مسلح یاد می‌شود، اقدامات بسیاری داشت و انسان ولایی بود؛ وی به دنبال منیت نبود و خود را فدای نظام کرده بود، یک نابغه نظامی بود و متاسفانه ابعاد شخصیتی وی تاکنون تبیین نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha