• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۹:۵۱
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1403012715254
  • خبرنگار : 71974

در نشست «واقعیت‌ها و روایت‌ها» مطرح شد

پاسخ موشکی به جنایات مکرّر صهیونیست‌ها علیه مردم ایران، گریزناپذیر بود

پاسخ موشکی به جنایات مکرّر صهیونیست‌ها علیه مردم ایران، گریزناپذیر بود

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: پاسخ موشکی جمهوری اسلامی ایران به جنایات و حملات مکرر رژیم صهیونیستی علیه مردم ایران یک پاسخ گریزناپذیر بود.

به گزارش ایسنا، بیست و هفتمین نشست تخصصی معاونت علوم‌ انسانی و هنر دانشگاه آزاد با عنوان واقعیت‌ها و روایت‌ها امروز در ساختمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد. اکبر نصراللهی رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست اظهار کرد: پاسخ موشکی جمهوری اسلامی به جنایات و حملات مکرر رژیم صهیونیستی علیه مردم ایران یک پاسخ گریزناپذیر بود. این پاسخ کوبنده علیه اسرائیل بعد از ترور اساتید هسته‌ای، حملات سایبری، و همین‌طور به کنسولگری ایران در سوریه صورت‌گرفته است.

وی افزود: با پاسخ جمهوری اسلامی راهبرد کشور از صبر استراتژیک به وضعیت عملیاتی رسیده است. این وضعیت نشان می‌دهد که این صبر استراتژیک همیشگی نیست، این حمله علاوه بر تأمین امنیت و صلح کشور، باعث افزایش امید در میان گروه‌های مقاومت شد.

نصراللهی رئیس دانشکدگان هنر و رسانه بیان کرد: نظامیان کار خود را در این مرحله انجام دادند و بنا به فرمایشات سردار باقری حملات پهپادی و موشکی پایان‌یافته و اگر رژیم صهیونیستی اقدامی علیه ایران در کشور و در مرز صورت دهد این بار حملات شدیدی در انتظار رژیم صهیونیستی است.

وی با اشاره نقش رسانه‌ها در درگیری با رژیم صهیونیستی عنوان کرد: در این وضعیت جنگ روایات و جنگ شناختی جریان دارد و حتی می‌توان گفت که این وضعیت مقدم بر جنگ نظامی است و مکمل جنگ نظامی است.

نصراللهی عنوان کرد: روایت‌ها نقش مهمی در روشن‌سازی افکار عمومی دارد نظامی‌ها کار خود را انجام دادند کار رسانه‌ها و نخبگان و روحانیون و چهره‌های شاخص برای تبیین عبور اسرائیل از خط‌قرمزها و اجازه ندهند روایت مخدوش و جعلی جای خبرهای واقعی را بگیرند.

وی افزود: در روزهای گذشته شاهد انتشار تعداد بالایی از خبرهای جعلی است و بعد از حمله تلافی‌جویانه ایران راهبرد مزدوران مجازی تغییریافته است و سعی در بی‌ارزش نشان‌دادن حملات رزمندگان اسلام را دارند. در این شرایط مسئولان به کمک رسانه بیایند و تا روایت صحیحی را در اختیار افکار عمومی قرار دهند باید مراقب روایات دروغین از سوی رسانه‌ها باشیم.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه جمهوری اسلامی به دنبال ثبات و امنیت در مرزهای خود است، عنوان کرد: جمهوری اسلامی با ایجاد یک وقفه ۱۳ روزه و با تأمل پاسخ رژیم صهیونیستی را داد که این موضوع از جهاتی بسیار مهم است. جمهوری اسلامی در ابتدا با تلاش دیپلماسی به دنبال محکوم‌کردن جنایات رژیم صهیونیستی در مجامع بین‌المللی بود.

وی بیان کرد: ایران به‌عنوان کشوری صلح‌طلب و قدرتمند پیش از حمله هشدارهای لازم را به کشورهای همسایه داد، با وجود اطلاع از حمله شاهد عبور موشک و پهپادهای ایرانی به سرزمین‌های اشغالی بودیم. این حمله بیانگر این است که عبور از خط‌قرمزها پاسخ سختی را برای دشمنان به دنبال خواهد داشت.

به گفته وی، مزدوران مجازی پیش از حمله ایران عنوان می‌کردند که ایران توانایی حمله ندارد، اما با پاسخ کوبنده ایران ناچار به تغییر موضع شدند و حملات ایران را ناچیز جلوه دادند.

نصراللهی عنوان کرد: نابودکردن ۹۹ درصد موشک‌ها و پهپادهای ایرانی از سوی اسرائیل یک دروغ بزرگ است و باید ابعاد و جزئیات این عملیاتی را برای مردم بازگو کرد. اسرائیل با حمله به آشپزخانه و خیریه یک تشکل جهانی باعث اعتراض بسیاری از کشورهای غربی شد این موضع ناشی از ضعف اطلاعاتی و یا عمدی بودن این عملیات دارد.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حمله جمهوری اسلامی یک رویش و یک نسیم اقتدار بود، عنوان کرد: اراده ملی و امید در سال‌های اخیر تحت‌تأثیر برخی از عوامل دچار آسیب شدند، که پس پاسخ جمهوری اسلامی به حملات مکرر رژیم صهیونیستی ترمیم یافت.

وی افزود: اشراف اطلاعاتی ایران نسبت وضعیت رژیم صهیونیستی و اعلام رسمی عملیات پیش از شروع، نشان از اقتدار ایران دارد؛ این حجم از موشک و پهپاد تنها بخشی از ظرفیت ایران بود که در صورت گستاخی رژیم صهیونیستی با پاسخ محکم‌تر مواجه خواهند شد.

نصراللهی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی در غزه زمین‌گیر شده است، عنوان کرد: نابودی حماس و رهایی گروگان‌ها دو هدف رژیم صهیونیست بود که در هیچ‌کدام موفق نبود این رژیم جنایت‌کار در مجامع بین‌المللی نیز به دنبال اجماع علیه ایران بود، اما در این میدان نیز شکست خورد.

به گفته وی؛ هم اکنون سانسور شدیدی از عملیات ایران توسط رژیم جنایت‌کار را شاهد هستیم که باید اذعان کرد این رژیم در این مورد موفق بوده است، با برگشتن ورق، شاهد افزایش تظاهرات ضد صهیونیستی در جهان خواهیم بود. یکی از وارونه‌سازی‌های این رژیم، هراس‌افکنی از وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور است.

رئیس دانشکدگان هنر و رسانه دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه عملیات سپاه پاسداران چندلایه بود، عنوان کرد: نظامیان کار خود را به‌خوبی انجام دادند، رسانه‌ها باید پیش از عملیات و پس از آن واقعیت را به‌درستی اعلام کنند و گزارهای درست را ارائه دهند تا شرایط برای تحلیل صحیح افکار عمومی تقویت شود.

وی با بیان اینکه باید در تحلیل‌های ارائه شده، تقوای کلامی داشته باشیم، افزود: برای تقوای کلامی باید حتی نسبت به حضور در فضای مجازی و لایک کردن برخی از نوشته‌ها دقت کنیم. گاهی با تأیید یک پست اشتباه شاهد افزایش ضریب به جملات دروغین و اشتباه خواهیم شد در این شرایط باید از پرداختن به مطالب رسانه‌های معاند و صفحات غیرواقعی که می‌تواند افکار عمومی را مسموم کند، خودداری کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha