• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۱
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403012715295
  • خبرنگار : 50604

بهره‌برداری از ۳ هزار مسکن مددجویان کمیته امداد در گلستان

بهره‌برداری از ۳ هزار مسکن مددجویان کمیته امداد در گلستان

ایسنا/گلستان استاندار گلستان گفت: از سال ۱۴۰۱ تاکنون به میزان ۳ هزار و ۶۴۱ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد به بهره‌برداری رسیده است.

 علی‌محمد زنگانه امروزدوشنبه، ۲۷ فروردین در آئین واگذاری مسکن مددجویان کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: در استان گلستان پروژه‌های در دست ساخت در نهضت ملی مسکن بیش از ۶۶ هزار واحد مسکونی در شهر و روستا است.

وی با تاکید بر اینکه از این تعداد، ۸ هزار و ۷۲۱ واحد مسکن حمایتی است ، گفت: خدا را شاکریم که در طی سال ۱۴۰۱ و تاکنون به میزان ۳ هزار و ۶۴۱ واحد مسکن مددجویان کمیته امداد تحویل این عزیزان شده است.

استاندار گلستان با اشاره به اینکه برای ۴۳۲ خانواده مددجوی کمیته امداد در سامانه نهضت ملی مسکن تخصیص پروژه انجام شده است، خاطرنشان کرد: در انتهای سال ۱۴۰۱ تعداد یک هزار و ۵۳۵ واحد و امروز نیز ۲ هزار و ۱۰۶ واحد در استان گلستان تحویل متقاضیان شده است.

زنگانه گفت: خدا را شاکریم که بیش از ۸۰ درصد روستاها در استان گلستان مددجوی فاقد مسکن ندارد و امیدواریم بر اساس چشم‌انداز تعیین شده بتوانیم در پایان دولت آن را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وی اضافه کرد: ما در استان گلستان رشد ۶۰۰ درصدی در احداث مسکن مقاوم در بافت های فرسوده داشته ایم و بیش از ۱۵ هزار واحد پروژه مسکن خودمالکی بوده است.

مدیرکل کمیته امداد امام (ره) گلستان‌ نیز در این مراسم گفت: سال گذشته ۳۹۷ مورد تعمیرات مسکن با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار، ۲۷۷ مورد احداث فضای جانبی با ۴۶ میلیارد ریال، ۵۵۲ مورد لوله‌کشی گاز با ۵۶ میلیارد ریال و ۱۹ مورد مساعدت خرید نهضت ملی مسکن با ۱۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال در استان داشتیم.

عیسی بابایی افزود: برای هر واحد هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض پرداخت شد و هزینه‌های صدور پروانه، امتیازات آب، برق، گاز، نمای ساختمانی و ایزوگام به صورت رایگان داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در ۸۰ درصد روستاهای استان هیچ مددجوی فاقد مسکن نداریم و این آمادگی برای پذیرش احداث مسکن برای نیازمندان وجود دارد، بیان کرد: در مجموع با کمک خیرین و مشارکت‌های مردمی و تسهیلات ارایه شده برای هر واحد مسکونی حدود سه میلیارد ریال در اختیار مالکین قرار داده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha