• دوشنبه / ۲۷ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۲:۱۳
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012715299
  • خبرنگار : 30147

‍ ‍ ‍ مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان

بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در زبرخان جمع آوری و معدوم شد/صدور ۵۴۷ مورد اخطاریه

بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در زبرخان جمع آوری و معدوم شد/صدور ۵۴۷ مورد اخطاریه

ایسنا/خراسان رضوی مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان از انجام بیش از ۳ هزار بازدید بهداشتی در طرح مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی و ماه مبارک رمضان ۱۴۰۳ و جمع آوری و معدوم‌سازی بیش از ۳ تن مواد غذایی فاسد در این شهرستان خبر داد.

حامد سلیمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با شروع سفرهای نوروزی و تردد مسافرین و زائرین امام رضا (ع) به شهرستان زبرخان، جهت ارتقاء سلامت مردم، تشدید نظارت‌های بهداشتی در طرح مدیریت بهداشت محیط در شهرستان صورت گرفت.

وی گفت: در همین راستا اجرای طرح کشوری مدیریت بهداشت محیط در سلامت نوروزی با تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و پرتردد، مراکز و اماکن بین راهی، اماکن اقامتی، محل‌های اسکان و نظارت بر سامانه‌های آب‌رسانی، توسط کارشناسان بهداشت محیط این شبکه انجام شد.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان افزود: این طرح از تاریخ ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۲، لغایت ۲۵ فروردین‌ماه ۱۴۰۳، با حضور کارشناسان بهداشت محیط شهرستان زبرخان صورت گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مهندسین بهداشت محیط شهرستان در تیم‌های صبح و بعد از ظهر، در روزهای تعطیل و غیر تعطیل، نسبت به تشدید نظارت‌های بهداشتی اقدام نموده و گشت‌های مشترک با دستگاه‌های اجرایی شهرستان نیز انجام شد که پیرو آن ۵۱ مورد بازدید مشترک صورت گرفت.

سلیمانی از جمله اقدامات مهم این طرح را انجام بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ بازدید بهداشتی دانست که پیرو آن قریب به ۳ تن مواد غذایی فاسد جمع‌آوری و معدوم شد.

وی همچنین از صدور ۵۴۷ مورد اخطاریه و معرفی به مراجع قضایی و همچنین ۵۷ مورد نمونه‌برداری مواد غذایی، ۱۱ مورد پلمپ مراکز متخلف بهداشتی، دو هزار و ۱۰۶ مورد سنجش با وسایل اندازه‌گیری پرتابل بازرسی، ۱۸۴۲ مورد کلر سنجی، ۱۳۰ مورد نمونه‌برداری میکربی آب آشامیدنی و ۱۱۰ مورد بازدید از سامانه‌های آب‌رسانی توسط کارشناسان بهداشت محیط این شبکه خبر داد.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان در پایان گفت: برای تأمین سلامت مردم، مسافرین و زائرین عزیز تشدید نظارت‌های بهداشتی بر مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی در طول سال نیز توسط کارشناسان بهداشت محیط در شهرستان ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha