• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۳
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403012815392
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

فرماندار کاشان:

پروانه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کاشان سال آینده  صادر می‌شود

پروانه سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کاشان سال آینده  صادر می‌شود

ایسنا/اصفهان فرماندار کاشان گفت: فرآیند صدور پروانه‌های مختلف صنعتی و تولیدی برای سرمایه‌ گذاری در منطقه ویژه اقتصادی کاشان بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، از ابتدای سال  آینده آغاز خواهد شد.

محمدشریف زارعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از سیاست‌ها در منطقه ویژه اقتصادی کاشان ایجاد صنایع با تکنولوژی بالا است تا با ایجاد ارزش افزوده، مشکل بیکاری را در منطقه کاشان برطرف کند.

 وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی کاشان، یکی از بزرگ‌ترین مناطق اقتصادی است که پیشرفت قابل توجهی را برای منطقه کاشان به همراه خواهد داشت و امیدواریم ساختمان اداری این منطقه تا سه ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

فرماندار کاشان تصریح کرد: ساختمان گمرک هم ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی به بهره‌برداری می‌رسد و همه مسیرهای دسترسی‌های داخلی منطقه ویژه اقتصادی ازجمله جاده‌ها، خیابان و... تکمیل شده است.

شریف زارعی گفت: مذاکرات برای مسیر ریل راه‌آهن انجام شده و گازرسانی با حجم روزانه ۱۰ هزار مترمکعب در مراحل پایانی قرا دارد. همچنین یک حلقه چاه با ظرفیت ۱۰ لیتر بر ثانیه برای مصارف داخلی و تکمیل زیرساخت‌های اولیه حفر شده است.

وی افزود: مهم‌ترین موضوع در خصوص منطقه ویژه اقتصادی کاشان، آب‌رسانی پساب کاشان است که هفته قبل قرارداد بین شرکت آب و فاضلاب کاشان و ایمیدرو با اعتبار ۳۸ هزار میلیارد ریال منعقد شد و از محل افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه کاشان ۱۰۰ لیتر آب بر ثانیه، آب به منطقه ویژه اقتصادی منتقل می‌شود.

فرماندار کاشان اظهار کرد: منطقه ویژه اقتصادی کاشان، ۱۳۴۵ هکتار وسعت دارد که اقدام‌های زیرساختی در  مرحله نخست آن با مساحت ۲۵۰ هکتار در حال آماده‌سازی است.

طرح ایجاد منطقه ویژه اقتصادی کاشان در سال ۸۹ به تصویب هیات دولت و مجلس شورای اسلامی رسید و عملیات ساخت آن در ۲۱ خرداد ۹۴ با حضور محمدرضا نعمت زاده،  وزیر وقت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد، اما به علت دریافت نکردن مجوزهای لازم از جمله زیست‌محیطی متوقف شد و در ۱۵ تیر ۹۸ با حضور خداداد غریب پور، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از سر گرفته شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha