• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۰
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403012815416
  • خبرنگار : 71299

/سال «جهش تولید با مشارکت مردم»/

داودی‌نصر: مسیر جهش تولید با مشارکت مردم از مدیریت جهادی و کاآمد می‌گذرد

داودی‌نصر: مسیر جهش تولید با مشارکت مردم از مدیریت جهادی و کاآمد می‌گذرد

ایسنا/ایلام دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان ایلام گفت: لازمه تحقق اهداف بلند رشد و شکوفایی اقتصادی، تأمین امنیت غذایی و استقلال اقتصادی در کشور، دسترسی به موقع و به اندازه به منابع مالی و مادی و انسانی متعدد و متنوعی است که قطعاً به تنهایی از عهده دولت بر نمی‌آید.

«خدابخش داودی‌نصر» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه حضور و مشارکت همه جانبه مردم از نظر مالی و مادی و فکری در امور جاری کشور امری انکارناپذیر است، اظهارکرد: با قرار گرفتن مردم در کنار دولت و انجام فعالیت‌های اجرایی و تصدی‌گری علاوه بر تأمین بخش عمده‌ای از منابع مالی و انسانی، دست دولت برای پرداختن به فعالیت‌های اصلی سیاست گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی نیز بازتر و کیفی تر می‌شود.

وی افزود: البته در قانون اساسی هم در کنار فعالیت‌های دولتی، شبکه بخش خصوصی و تعاونی نیز تعریف شده است که متأسفانه تاکنون بین این سه مقوله، توازن مناسب و مطلوبی برقرار نشده است.

 دبیر جامعه اسلامی مهندسان استان ایلام خاطرنشان کرد: در مفهوم زیبای «جهش تولید با مشارکت مردم» با عنوان شعار سال کشور، نکات بسیار عمیقی مستتر است که از آن جمله می‌توان به واژه جهش یا به تعبیری تحول بنیادین در تولید اشاره کرد و نکته دیگر اینکه این تحول بدون حضور مردم و شبکه منسجم و توانمند و دانش بنیان خصوصی و تعاونی، دست یافتنی نخواهد بود.

داودی‌نصر گفت: نگاه عمیق‌تر به شعار سال، مفهوم اقتصاد مقاومتی را نیز به ذهن متبادر می‌کند، یکی از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی یا مقاوم‌سازی اقتصاد، مردمی کردن آن است که به طور قطع باید گفت اگر مردم در عرصه اقتصاد حضوری جامع داشته باشند، کاهش هزینه‌های جاری و چابک‌سازی دولت، تقویت ابعاد نظارتی و ارزیابی، دانش بنیانی اقتصاد، بهره‌وری در تولید، ایجاد اشتغال پایدار، رفع بیکاری و تورم و ارتقای ارزش پول ملی به راحتی محقق خواهد شد.

وی در پایان افزود: مسیر فوق از مقوله مهم مدیریت جهادی با حضور مدیران با اراده با برنامه و کارآمد و مومن به سربلندی نظام و اقتصاد مقاومتی می‌گذرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha