• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403012815488
  • خبرنگار : 50214

بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد

بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌های استان یزد لایروبی شد

ایسنا/یزد مدیر رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: به منظور پیشگیری از خسارت‌های ناشی از سیلاب در سال گذشته، بیش از ۳۴ کیلومتر از رودخانه‌ها و مسیل های استان لایروبی شد.

«ناصر کامیار فرد» در این رابطه گفت: در سال ۱۴۰۲ به منظور جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سیلاب، لایروبی رودخانه‌های شهرستان‌ خاتم شامل رودخانه ترکان، بنگ رود، شهریاری، چاهک، شهرستان مهریز شامل رودخانه‌های شاه صفی، منگاباد، ابراهیم آباد، عصمت آباد، حسین آباد، منشاد، تنگ چنار، شهرستان تفت شامل رودخانه‌های سلطان آباد، مزرعه نو، سورک، گاریز، سنگ دراز، باغ بالاوباغ میان زردین، باغ مهدی سانیج، مزرعه نو، دشتک، شهرستان اشکذر شامل رودخانه‌های درب رز، کمال آباد، مزرعه میان، شهرستان میبد شامل رودخانه‌های جاده درین و مزرعه امین آباد و رودخانه‌های گاشار ابرکوه و بافق به طول بیش از ۳۴ کیلومتر انجام شده است.

وی با بیان این که اقدامات انجام شده از محل اعتبارات ملی، استانی و جاری تامین شده است، افزود: آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها به میزان دو هکتار، مطالعات سراسری تعیین حریم و بستر رودخانه به میزان ۳۷ کیلومتر و پاسخ به پرونده‌های استعلامی ۹۰۰ مورد از دیگر اقدامات این مدیریت بوده است.

کامیار فرد ابراز کرد: بازدیدهای میدانی رودخانه ها، تهیه گزارشات کارشناسی از نقاط حادثه خیز و لایروبی رودخانه های باغستان واقع در روستای ده بالا و دوازده امام روستای طزرجان(از توابع شهرستان تفت) و رودخانه مرزانک از توابع شهرستان اشکذر، از جمله فعالیت های واحد حفاظت رودخانه ها پس از وقوع سیل بوده است.

مدیر رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای گفت: با توجه به وقوع سیلاب احتمالی در سال جدید لایروبی رودخانه‌های کافی آباد از توابع شهرستان اشکذر و رودخانه‌های بنادک سادات و منشاد از توابع شهرستان مهریز در دست اقدام است.

کامیار فرد در پایان اشاره کرد: رسالت اصلی بخش حفاظت رودخانه ها و سواحل، تثبیت رودخانه‌ها و آزادسازی مناسب آنها جهت عبور امن سیلابها و جلوگیری از بروز خسارت به مردم است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای یزد، فرهنگ سازی از طریق رسانه های عمومی و مجامع محلی و ایجاد باور و اعتقاد عمیق به اجرای صحیح قانون توزیع عادلانه آب در میان عموم مردم می تواند کمک اصلی برای رسیدن به این هدف و رسالت مهم باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha