• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۷
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403012815529
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

یک کارشناس فوتبال:

در این سپاهان انگیزه نمی‌بینم/مورایس باید پاسخگو باشد

در این سپاهان انگیزه نمی‌بینم/مورایس باید پاسخگو باشد

ایسنا/اصفهان پیشکسوت فوتبال اصفهان درباره افت ناگهانی تیم سپاهان معتقد است این موقعیت‌ها در این تیم تا حدی قابل قبول است، چرا که شرایطی برای سپاهان پیش آمده و حتی با این تیم نیز بدرفتاری شده اما هنر مربی حرفه‌ای عبور از این چالش‌ها است.

محمد یاوری در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص شرایط و افت ناگهانی سپاهان نسبت به نیم فصل نخست، اظهار کرد: هرپدیده‌ای در زندگی از جمله فوتبال، عاملی است که می‌تواند تاثیرگذار بوده و باعث ایجاد موفقیت و انگیزه شود که البته تمام برنامه‌ریزی‌های فنی و مدیریتی را در بر می‌گیرد. اما در این سپاهان انگیزه لازم دیده نمی‌شود.

او با بیان اینکه در بازی سپاهان انگیزه‌ای از بازیکنان و سرمربی نمی‌بینم، افزود: به هرحال این موقعیت‌ها تا حدی قابل قبول استاما تا چه موقع می‌توان در این حالت باقی ماند. قطعا هنر یک مربی حرفه‌ای می‌تواند تیم خود را به بازی برگرداند، اما کادر نیز راحت از این مورد عبور کرده است.

این پیشکسوت فوتبال اصفهان ادامه داد: تا وقتی دلیل تصمیمات گرفته شده توسط ژوزه مورایس را ندانم، نمی‌توانم آن را قضاوت کنم، چرا که باید برای تصمیمات خود حداقل پاسخگو باشد. شاید ما قانع شویم. این تصمیمات در حد تیم سپاهان نیست. 

یاوری با تاکید بر اینکه ملاحظه‌ای در بحث داوری دیده نمی‌شود، اضافه کرد: بازی با نساجی مستثنی بود و تماشاگران نیز به سطوح آمده‌اند. مردم و هواداران فوتبال را می‌فهمند، زمانی هفته‌ای یک بازی غیر مستقیم تماشا می‌کردند، اما امروز سه‌بازی در یک شب می‌بینند. 

این کارشناس فوتبال، تصریح کرد: انگیزه‌ و شوق گل زدن و پیروزی برای سپاهان نمی‌بینم. با باخت تراکتور می‌توانستیم حداقل با ثمر رساندن یک گل خود را به تیم‌های بالاتر نزدیک کنیم. 

یاوری پاسخگو نبودن ژوزه مورایس را غیرحرفه‌ای دانست، گفت: حق اهالی فوتبال و هواداران سپاهانی‌ها است که بدانند. چرا باید دفاع وسط ما در دو بازی گل نخورد، اما ناگهان در مقابل صنعت نفت مشاهده کنیم یکی از آن دو مدافعی که تازه در تیم جای خود را پیدا کرده‌اند زمین را ترک می‌کند. یکی از دو مدافع میانی تغییر و سیستم تیم به ۳ دفاع تغییر کرد. دو نفری هم در دفاع قرار گرفتند که هیچ کدام پست تخصصی‌شان نیست. دابو از نظر من هیچگاه نمی‌تواند دفاع وسط باشد، ولی اگر مورایس دلایلی برای این تصمیم دارد بگوید. شاید ما متوجه نیستیم!

این کارشناس فوتبال همچنین با اشاره به اینکه در این موقعیت باید با هنر کادر فنی تیم زود برگردد، اظهار کرد: وقتی با بی‌انگیزه بودن خود نتیجه‌ای نمی‌گیرند قطعا برخوردها خوب نیست. باشگاه برای مورایس امکاناتی را فراهم و در اختیار آن قرار داده است تا بتواند به درستی نتیجه بگیرد.

او تاکید کرد: ناگفته نماند که بی‌دقتی بازیکنان نیز بی‌تاثیر نبوده، اگرچه در مقابل صنعت نفت و نساجی نباید موقعیت از دست می‌دادیم. قطعا تیم سپاهان بالاتر خواهند بود، اگر تیم حریف را دست کم نگیرند و صحیح و با انگیزه بازی کنند.

یاوری در پایان با بیان اینکه اگر درباره این تصمیمات انجام شده به جواب منطقی دست پیدا نکنم، موافق تعویض ژوزه هستم، خاطرنشان کرد: می‌توان سریع‌تر تصمیم‌گیری صحیحی انجام داد، زیرا بیماری سپاهان هنوز اوج نگرفته است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۹ ۰۸:۲۲

داورها سپاهان‌ را زمین‌ زدند چرا هر هفته‌ پرسپولیس‌ با گل‌ افسایدی‌ برنده‌ می‌شود ولی‌ پنالتیهای‌ سپاهان‌ دیده‌ نمی‌شود

avatar
۱۴۰۳-۰۱-۲۹ ۱۳:۱۲

مربی خارجی که به ایران می آیند باید جوان باشند.ایشون با این همه بازیکن نتونست کاری از پیش ببرد