• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۴
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403012815538
  • خبرنگار : 50214

اهتمام برای رفع کهنه‌ترین چالش منطقه ویژه اقتصادی یزد

اهتمام برای رفع کهنه‌ترین چالش منطقه ویژه اقتصادی یزد

ایسنا/یزد مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان یزد، موضوع ساماندهی تانکرهای سوختی واحدهای هیدروکربنی منطقه ویژه اقتصادی استان را از دغدغه‌های چندین ساله یزد عنوان کرد و گفت: این مشکل با اختصاص ۱۲ هکتار زمین جهت ایجاد پارکینگ مناسب برای توقف این تانکرها مرتفع خواهد شد.

«مسلم فلاح زاده»  با اشاره به استقرار هشت واحد صنعتی هیدروکربنی در منطقه ویژه اقتصادی، اظهار کرد: یکی از چالش‌هایی که این منطقه ویژه هم از نظر ایمنی و هم نظر ترافیکی با آن روبرو است، موضوع ساماندهی خودروهای تانکر حمل سوخت است که برای بارگیری از واحدهای صنعتی هیدروکربنی مجبور هستند ساعت‌ها در ورودی منطقه ویژه توقف کنند.

وی با اشاره به ضرورت و لزوم افزایش سطح ایمنی در منطقه ویژه اقتصادی یزد، افزود: تدبیر نکردن جهت ایجاد پارکینگ مناسب برای توقف این تانکرها سال‌هاست که دغدغه هم مدیران استانی و هم صاحبان واحدهای مستقر در این منطقه ویژه اقتصادی است اما تاکنون تصمیم جدی در خصوص آن گرفته نشده است.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی استان با اشاره به طراحی پارکینگ مناسب با اخذ استاندارهای لازم و رعایت تمامی نکات ایمنی و محیط زیستی توسط شرکت شهرکهای استان، ابراز کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی به عنوان سازمان مسئول منطقه ویژه اقتصادی یزد باید برای رفع این چالش پیشقدم باشد لذا خوشبختانه در نشست اخیر با مدیران واحدهای هیدورکربنی مستقر در این منطقه، تصمیمات خوبی در این خصوص اتخاذ و مقرر شد با همکاری و همراهی همه این واحدها در کوتاه‌ترین زمان ممکن ساخت پارکینگ برای توقف خودروهای سوختی آغاز شود.

وی اذعان کرد: نحوه واگذاری زمین مورد نیاز و مناسب و نحوه اجرای این پارکینگ در این جلسه مورد بحث قرار گرفت که برای اولین بار با همراهی واحدهای مستقر مقرر شد تا شرکت شهرک‌های صنعتی با در نظر گرفتن شرایط ویژه در نحوه واگذاری و تعیین حق السهم هر کدام واحدها در کمترین زمان، ۱۲ هکتار زمین مناسب را برای شروع اجرای این طرح فراهم کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرکهای صنعتی یزد، فلاح زاده در پایان عنوان کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی برای رفع این چالش آمادگی خود را اعلام کرده است و امیدواریم با همراهی واحدهای مستقر این مشکل رفع شود چرا که صنعت استان یزد که از دیرباز در کشور پیشتاز بوده است بتواند بیش از گذشته با رفع موانع در این امر همچنان پیشگام باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha