• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012815702
  • خبرنگار : 50093

فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی:

خوداتکایی در تجهیزات یکی از دستاوردهای مهم ارتش جمهوری اسلامی محسوب می‌شود

خوداتکایی در تجهیزات یکی از دستاوردهای مهم ارتش جمهوری اسلامی محسوب می‌شود

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی شمال‌شرق نزاجا گفت: تمام تلاش ارتش پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این بود که در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات روی پای خود بایستد و در حال حاضر خوداتکایی در تجهیزات یکی از دستاوردهای مهم ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

امیر سرتیپ دوم ستاد احمد اکبری در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک فرارسیدن روز ارتش، در تشریح وضعیت ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران با داشتن دانش، اقتدار عملیاتی و میدانی، تقوا دفاعی و نظامی، ولایت‌مداری و مجاهدت چنان نیرویی ایجاد کرده که در تاریخ ایران نمونه و در جغرافیای ارتش‌های جهان بی‌نظیر است.

وی افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در تمامی عرصه‌های صف، ستاد، تولید جنگ‌افزارهای دانش‌بنیان و تجهیزات سخت و نرم‌افزار، قدرت بالای میدانی و نیروی کارآمد در شرایط بسیار افتخار آفرین قرار دارد.

فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی و پدافند غیرعامل شمال‌شرق نزاجا با اشاره به ماموریت‌ها و وظایف ارتش، عنوان کرد: پاسداری از استقلال و تمامیت ارزی کشور بر عهده ارتش است و ویژگی‌هایی برای ارتش جمهوری اسلامی ایران در قانون مورد تاکید قرار گرفته است. نخستین ویژگی ارتش اسلامی بودن است. ویژگی‌های دیگری همچون ولایی بودن، مردمی بودن، خود کفایی در همه ابعاد، انضباط ، سادگی، اقتدار و تدافعی بودن نیز از دیگر ویژگی‌های ارتش است. خوشبختانه امروز همه این ویژگی‌ها در ارتش جمهوری اسلامی ایران جاری و ساری است.

اکبری ادامه داد: بی‌تردید آمادگی نظامی ما لحظه‌ای است و از ظرفیت‌های مازادی که داریم در جهت کمک به مردم استفاده می‌کنیم. قطعا یکی از جاهایی که همیشه آمادگی حرکت دارد، ارتش است. بی تردید از آنچه که برای مردم‌یاری در توان داریم باید در جهت ارتقاء بهره بگیریم و مشارکت بیشتری برای کمک به مردم داشته باشیم. 

وی در خصوص مقایسه ارتش ایران در پس از انقلاب با ارتش رژیم پهلوی گفت: یکی از دستاوردهای مهم انقلاب در ارتش جمهوری اسلامی، خروج مستشاران نظامی از ارتش و خوداتکایی ما در تجهیزات بود. حضور مستشاران نظامی به حدی رسیده بود که بابت حضور در ایران حق توحش دریافت می‌کردند.

فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی شمال‌شرق نزاجا ادامه داد: تمام تلاش ارتش پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی این بود که در حوزه نیروی انسانی و تجهیزات روی پای خود بایستد. در حال حاضر خوداتکایی در تجهیزات یکی از دستاوردهای مهم ارتش جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود. از ابتدای انقلاب به این سمت حرکت کردیم که تجهیزات باقیمانده از رژیم طاغوت را نوسازی و به‌روز کنیم؛ البته نیروهای مسلح و ارتش جمهوری اسالامی به این حد اکتفا نکرد و به سمت ساخت تجهیزات دفاعی بومی نیز حرکت کرد و اکنون بسیاری از کشورها این سوال برایشان به وجود آمده که چگونه با وجود این حجم از تحریم‌های سنگین دفاعی، ایران توانسته تجهیزات مدرن و به‌روز نظامی را تولید کند.

 اکبری همچنین با اشاره به نقش ارتش در کمک‌رسانی به مردم در مشکلات و بلایای طبیعی، بیان کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های خوبی در ارتش وجود دارد و هرجا که لازم باشد ارتش در کنار مردم قرار می‌گیرد، مانند نقشی که ارتش در سیل گلستان، آتش‌سوزی‌ها و زلزله‌های رخ‌داده در کشور و شیوع کرونا ایفا کرد و به کمک مردم آمد.

وی با بیان اینکه گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی در کنار وظایف نظامی و رزمی خود، در راستای منویات مقام معظم رهبری به عرصه‌های محرومیت‌زدایی و مردم‌یاری ورود کرده است، افزود: گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی، تجهیزات‌محور است و کارهای بزرگی انجام داده که با استقبال مردم نیز مواجه شده است. از جمله اقدامات صورت‌گرفته در چند وقت اخیر می‌توان به تعریض جاده سنگ‌لاخی روستای زشک به منظور گازکشی این روستا، لایروبی رودخانه پشت سد درونگر از توابع شهرستان درگز به منظور جلوگیری از طغیان رودخانه، احداث شبکه آبرسانی کشاورزی روستای بمرود از توابع شهرستان زیرکوه، احداث راه روستایی براکا به لاخی از توابع شهرستان خواف و دیگر اقداماتی از این قبیل اشاره کرد.

فرمانده گروه ۴۴۴ مهندسی رزمی شمال‌شرق نزاجا تاکید کرد: اگر کشور ما در امنیت به‌سر می‌برد به ‌خاطر اقتدار نیروهای مسلح بوده و سرافرازی هرملتی به ‌واسطه نیروهای مسلحی است که در راه دفاع از ارزش‌های اسلامی و میهن گام برمی‌دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha