• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403012815716
  • خبرنگار : 71516

هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال گسترش است

هاآرتص: انزوای اسرائیل در حال گسترش است

روزنامه عبری زبان هاآرتص نوشت رژیم اشغالگر با یک انزوای بین‌المللی مواجه است و در صورتی که این رژیم سیاست کاملا متفاوتی را در پیش نگیرد این انزوا از بین نخواهد رفت.

به گزارش ایسنا، عوزی برعام، وزیر داخلی رژیم صهیونیستی و عضو سابق کنست (پارلمان) در مقاله‌ای برای روزنامه هاآرتص نوشت: آنچه همکاری اسرائیل را با آمریکا و برخی هم‌پیمانان ممکن کرده است، این حقیقت است که ایران بخشی از محوری است که شامل کشورهایی مثل روسیه، چین و کره شمالی است. اما این همکاری تنها در زمان بحران جهانی ممکن است و همیشه ممکن نیست. اسرائیل نمی‌تواند خودش را گول بزند که همیشه می‌تواند به این همکاری تکیه کند چرا که اسرائیل در بخش‌های زیادی از جهان مشروعیت خود را به سرعت از دست داده است.

این روزنامه نوشت: تحریم اسرائیل توسط برخی کشورهای عربی بسیاری از شرکت‌های مهم جهانی را وادار کرد روابط خود را با اسرائیل قطع کنند اما نتوانست افکار عمومی جهانی را علیه اسرائیل کند و بعد از معاهده‌های عادی سازی روابط با مصر و اردن این مساله از بین رفت.

این روزنامه افزود: اما امروز این انزوا متفاوت است و نتیجه مقاومت و دشمنی شهروندان بسیاری از کشورهای جهان است. صحبت درباره انزوای اسرائیل در مقابل مشکلات دیگری مثل حماس، اسرا و حزب‌الله لبنان کاهش یافته است. افکار عمومی و برخی رسانه‌ها معتقدند که این انزوا موقتی و بی‌اهمیت است. دلیل انزوای امروز اسرائیل یک تحریم واقعی است. از نظر معترضانی که خواهان تحریم اسرائیل هستند، هرگونه کالا یا تولید فرهنگی که اسرائیلی یا مربوط به آن باشد، غیرقانونی است. همچنین صهیونیسم در نظر آنها یک جنبش سرکوبگر و نژادپرستانه است. اسرائیل در مقابل یک ائتلاف استراتژیک از یک سو و انزوای عمیق از سوی دیگر است. اسرائیل نیاز به اظهاراتی ندارد که به جنگ ترغیب می‌کنند. این اظهارات را ساکنان غارهای سیاسی مثل بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی و ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی ایراد می‌کنند.

این روزنامه نوشت: اسرائیل به یک نظام پارلمانی و دولتی نیاز دارد که بفهمد در صورتی که یک سیاست کاملا متفاوت را در پیش نگیرد، این انزوا از بین نخواهد رفت و امکان همکاری با ناتو و آمریکا وجود نخواهد داشت.

از زمان جنگ ویرانگر غزه که منجر به شهادت و زخمی شدن ده‌ها هزار فلسطینی و آوارگی بیشتر مردم این منطقه و نابودی بیشتر ساختمان‌ها در غزه شده است، برخی کشورهای جهان صحنه اعتراضات گسترده مردمی علیه صهیونیست‌ها است. اخیرا نیز تأکید زیادی بر لزوم تحریم تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شده است و برخی کشورها به دنبال تحریم تسلیحاتی تل‌آویو به دلیل کشتارهایش در غزه هستند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha