• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403012815762
  • خبرنگار : 50037

مدیر تولید کارخانه:

کارخانه گندله‌سازی اسدآباد آلایندگی غباری ندارد

کارخانه گندله‌سازی اسدآباد آلایندگی غباری ندارد
عکس تزئینی است

ایسنا/همدان مدیر تولید کارخانه گندله‌سازی اسدآباد گفت: کارخانه گندله‌سازی اسدآباد آلایندگی غباری نداشته و جزو صنایع سبز محسوب می‌شود.

مجتبی محبوبی‌راد در حاشیه بازدید خبرنگاران از کارخانه گندله‌سازی اسدآباد واقع در دهستان چهاردولی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: کارخانه گندله‌سازی اسدآباد تنها کارخانه گندله غرب کشور بوده و صنعت گندله‌سازی از جمله صنایع با سوددهی بالا به شمار می‌رود. 

وی افزود: عملیات اجرایی کارخانه گندله‌سازی اسدآباد طی ۳۶ ماه اجرا و تکمیل و با صرف هزینه‌ای افزون بر ۱۵۰ میلیارد تومان در بهمن ۱۳۹۷ افتتاح شده و به بهره‌برداری رسیده است.

محبوبی ظرفیت اسمی سالانه این طرح را ۵۵۰ هزار تن برشمرد و اضافه کرد: در حال حاضر ۲۳۵ نیرو به صورت مستقیم در این کارخانه مشغول به فعالیت بوده که اکثر این نیروها جزو نیروهای بومی منطقه به شمار می‌روند.

وی با اشاره به اینکه خوراک مورد نیاز کارخانه گندله‌سازی اسدآباد از واحد کارخانه کنسانتره صبانور در جوار کارخانه گندله‌سازی تأمین می‌شود، خاطرنشان کرد: محصول کارخانه گندله‌سازی اسدآباد به علت کیفیت بالای مواد علاوه بر فروش به شرکت‌های فولادی چون فولاد مبارکه و فولاد سفیددشت و عرضه آن در بورس کالا، به کشورهایی چون چین نیز در حال صادرات است.

مدیر تولید کارخانه گندله‌سازی اسدآباد با بیان اینکه با توجه به تعمیراتی که در فصل زمستان سال گذشته انجام و تغییراتی که در سیستم تولید ایجاد شد، شرایط کارخانه کاملاً با ثبات است، خاطرنشان کرد: باطله‌های موجود کارخانه نیز مجدد در خط تولید مورد استفاده قرار می‌گیرد و ضایعات را با فرآیند لازم به سیستم بازمی‌گردانیم.

وی مساحت این واحد را ۲۵ هکتار عنوان کرد و یادآور شد: از نظر زیست‌محیطی با توجه به اینکه این کارخانه صنعتی در منطقه سبز و کشاورزی قرار دارد، موارد زیست‌محیطی کاملاً رعایت می‌شود و گندله‌سازی به صورتی است که در زمان تولید هر چه ضایعات تولید شود، مجدد شارژ و به سیستم تولید بازمی‌گردد و در این رابطه دورریز و باطله ندارد، ضمن اینکه علاوه بر این موارد در راستای حفظ محیط زیست بخشی از مساحت کارخانه به فضای سبز اختصاص داده شده است. 

محبوبی‌راد تصریح کرد: این واحد صنعتی در مجاورت کارخانه کنستانتره سنگ‌آهن احداث شده و از محصول این واحد صنعتی تغذیه می‌کند. در ضمن کنستانتره سنگ‌آهن برای استفاده در صنایع تولید آهن آلیاژی باید به گندله تبدیل شود، از این رو احداث چنین کارخانه‌ای از نظر اقتصادی به صرفه است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha