• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۳
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403012815786
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

اعلام آماده‌باش صددرصدی سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیلاب

اعلام آماده‌باش صددرصدی سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیلاب

ایسنا/سیستان و بلوچستان پیرو هشدار هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی و با اعلام استانداری سیستان و بلوچستان از امروز سه شنبه این استان در وضعیت اضطراری و آماده باش صددرصد قرار گرفت.

استاندار سیستان و بلوچستان با توجه هشدار وضعیت قرمز هواشناسی از آمادگی تمام دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان برای کاهش میزان خسارات احتمالی خبر داد.

محمد کرمی در نشست ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان افزود: استان برای هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در آماده‌باش ۱۰۰ درصد قرار دارد و هر یک از فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان آماده خدمات رسانی هستند.

وی بیان کرد: از روزهای گذشته با هماهنگی انجام شده تمام تدابیر برای مقابله با مشکلات احتمالی اندیشیده شد بطوریکه علاوه بر آماده باش تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی و مدارس سدهای جنوب استان به اندازه کافی تخلیه شده است تا ظرفیت پذیرش بارندگی جدید را طی این مدت داشته باشند.

اعلام آماده‌باش صددرصدی سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیلاب

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به حجم بارندگی های ۱۲۰ میلی متری بویژه در سواحل استان و متفاوت بودن آن و عدم امکان جابجایی افراد از روز سه شنبه تا چهارشنبه به فرمانداران و کادر بهداشت و درمان تاکید شده اقدامات لازم را برای بیماران بدحال و زنان که نزدیک زایمان آن است انجام دهند تا از مشکلات احتمالی پیشگیری شود.

وی آگاه‌سازی، آموزش و فرهنگ‌سازی مردم در مواقع بحران را ضروری دانست و گفت: مردم به اطلاعیه‌ها، هشدارها و اخطاریه‌های سازمان هواشناسی توجه و از تردد در مسیر رودخانه‌های محلی به شدت خودداری کنند.

اعلام آماده‌باش صددرصدی سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیلاب

آماده‌باش راهداران جنوب سیستان و بلوچستان برای مقابله با سیلاب‌های احتمالی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان نیز با اشاره به صدور هشدار سطح قرمز هواشناسی، از آمادگی کامل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب استان برای مقابله با حوادث احتمالی خبر داد.

شهرام مبارکی اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح قرمز هواشناسی و احتمال وقوع سیل در برخی مسیرهای ارتباطی جنوب سیستان و بلوچستان، تمام تیم‌های راهداری در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند و تجهیزات راهداری به‌طور کامل آماده به‌کارگیری شده است.

وی ادامه داد: جلسات هماهنگی با سایر دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است تا در صورت بروز هرگونه حادثه، عملیات امدادرسانی به نحو مطلوب انجام شود.

او از مردم خواست قبل از شروع سفر، با شماره تماس ۱۴۱ مرکز مدیریت راه‌ها تماس بگیرند و با اطلاع از وضعیت راه‌ها به سفر بروند.

مدارس برخی شهرهای جنوب سیستان و بلوچستان غیرحضوری شد

همچنین پیرو هشدار هواشناسی مبنی بر فعالیت سامانه بارشی از امروز سه شنبه در سیستان و بلوچستان مدارس برخی شهرهای جنوب استان غیر حضوری شد.

همچنین آموزش و پرورش استان اعلام کرد برای فعالیت وضعیت آموزشی مدارس در روز چهارشنبه هنوز تصمیم گیری نشده است.

اعلام آماده‌باش صددرصدی سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیلاب

۱۲۴ نیروی راهدار در راه‌های شمال سیستان و بلوچستان مستقر شدند

۱۲۴ نیروی راهداری در قالب ۱۴ تیم در راه‌های شمال استان سیستان و بلوچستان در پی هشدار قرمز سازمان هواشناسی و احتمال بارش‌های سیل آسا و وقوع سیلاب مستقر شدند.

ایوب کرد در گفت وگو با ایسنا، افزود: هم اینک نیروهای راهداری با ۶۸ دستگاه ماشین آلات سنگین و نیمه سنگین آماده خدمات رسانی به شهروندان گرامی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اعلام تشدید بارندگی در شهرستان های خاش، سراوان، گلشن، سیب و سوران و مهرستان هماهنگی‌های لازم جهت استقرار تیم‌های راهداری در این مسیرها اندیشیده شده و راهدارخانه های این شهرستانها برای کمک به مسافران تجهیز شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به شرایط اقلیمی در روزهای اخیر،توصیه می شود مردم به اطلاعیه ها، هشدارها و اخطاریه های سازمان هواشناسی توجه و از تردد در مسیر رودخانه‌های محلی به شدت خودداری کنند و قبل از تردد در مسیرها از طریق تماس با سامانه پاسخگویی شبانه روزی ۱۴۱ از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه ها و وضعیت تردد آگاه شوند.

اعلام آماده‌باش صددرصدی سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیلاب

مرگ ۳ نفر در حادثه سیلاب سیستان و بلوچستان

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور، نیز ضمن تایید مرگ ۳ نفر به علت سیلاب گفت: فوت این سه نفر مربوط به سیلاب‌هایی بود که دیروز در سیستان و بلوچستان داشتیم.

ظفری افزود: توصیه ما به هموطنان این است که از توقف در حاشیه رودخانه ها، دهانه پل ها و در حاشیه سدها پرهیز کنند.

مسدود شدن چند محور مواصلاتی جنوب سیستان و بلوچستان بر اثر بارندگی

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیلاب راه ارتباطی گُشت به سراوان را بست.

مجید محبی اظهارکرد: بر اساس پیش بینی هواشناسی و صدور سطح قرمز هواشناسی از صبح امروز شاهد بارش های رگباری در استان به ویژه شهرهای جنوبی هستیم که بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها، جاری شدن روان آبها، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و آبگرفتگی معابر از اثرات احتمالی این سامانه است.

وی تاکید کرد: تیم های راهداری سیستان و بلوچستان با استقرار در مسیرهای ارتباطی در حال بازگشایی مسیرها هستند.

اعلام آماده‌باش صددرصدی سیستان و بلوچستان در پی وقوع سیلاب

مدیرکل ستاد بحران سیستان و بلوچستان گفت: به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی علاوه بر برگزاری جلسات استانی و شهرستانی ستاد بحران در استان به تمام دستگاه‌های خدمات رسان ابلاغ شده تا در آماده باش کامل باشند.

وی تصریح کرد: تمامی نیروهای ‌امدادی و خدمات‌رسان در مسیرهای ارتباطی منطقه سیستان آماده‌باش ‌هستند تا در صورت نیاز اقدام به کمک‌رسانی به شهروندان کنند.‌

محبی توصیه کرد؛ دامداران از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی و دریایی پرهیز و افراد از اسکان و تردد در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری کنند.

همچنین سرپرست راهداری و حمل و نقل جاده شهرستان دلگان نیز گفت: در پی بارش‌های اخیر در ارتفاعات بزمان و طغیان رودخانه‌ها محور ارتباطی دلگان به ایرانشهر مسدود شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha