• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403012815796
  • منبع : نمایندگی اردبیل

اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود

اولین کنفرانس ملی مهارت به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه ای برگزار می‌شود

ایسنا/اردبیل اولین کنفرانس ملی مهارت ایران از تاریخ سوم تا چهارم اردیبهشت‌ ماه ۱۴۰۳ به میزبانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و با مشارکت کلیه ذی‌نفعان و صاحبنظران عرصه مهارت کشور برگزار می‌شود.

کریم نصیریان رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل، ۲۸ فروردین در جمع خبرنگاران به برگزاری اولین کنفرانس ملی مهارت ایران در روزهای سوم و چهارم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما اشاره کرد و گفت: در این کنفرانس برای اولین بار ابعاد مختلف مقوله مهارت توسط دانشگاه فنی و حرفه‌ای به عنوان بزرگ‌ترین سازه مهارتی- دانشگاهی کشور با حضور مسئولین و مقامات عالی‌رتبه کشوری، متخصصان و استادان حوزه مهارت، صنعتگران و کلیه ذی‌نفعان و بازیگران عرصه مهارت کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در دنیای پرشتاب و متحول امروز، سیستم‌های آموزشی با چالش‌ها و الزامات جدیدی روبرو هستند. از یک سو، فناوری‌های نوین و رشد روزافزون دانش بشری موجب شده است که صرف انتقال دانش، دیگر پاسخگوی نیازهای آموزشی نباشد. از سوی دیگر، تحولات سریع بازار کار و لزوم تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد موجب شده است تا سیستم‌های آموزشی به سمت الگوهای مهارت محور حرکت کنند. از این رو رویکرد تلفیق دانش و مهارت برای تبدیل دانایی به تواناییِ نسل جوان، از مهمترین دستاوردهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای بوده؛ چرا که آموزش ‌های مهارت محور، راهبردی مهم در همه دنیا به خصوص کشورهای پیشرفته است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان اردبیل اظهار کرد: در شورای سیاست‌گذاری و کمیته علمی کنفرانس، چندین میزگرد تخصصی با عناوینی نظیر «جایگاه مهارت‌آموزی در تحقق اهداف اقتصاد دانش‌بنیان: بایدها و کمبودها» و «جایگاه مهارت‌آموزی در ساختار سنتی آموزشی کشور: فرصت‌ها و چالش‌ها» برگزار می‌شود تا موضوعات مورد بحث از منظر کارشناسان و صاحبنظران بررسی شده و راهکارهای مناسبی تبین شوند.

نصیریان افزود: در این کنفرانس، پنج محور اصلی شامل: «حکمرانی آموزش عالی مهارتی»، «آینده مشاغل و مشاغل آینده»، «مهارت‌آموزی و برنامه هفتم توسعه»، «نقش بخش‌های دولتی، عمومی و خصوصی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای» و «مطالعه تطبیقی جایگاه آموزش‌های مهارتی در ایران و جهان»، مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

وی اولین کنفرانس ملی مهارت ایران را حاوی بخش‌های علمی متنوعی دانست و گفت: انجام سخنرانی‌های کلیدی، برپایی میزگردهای تخصصی، ارائه مقالات علمی و برگزاری کارگاه‌های آموزشی، از جمله بخش‌هایی است که پیرامون حوزه مهارت و از منظر حکمرانی آموزش عالی مهارتی به صورت علمی ـ تخصصی برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha