• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403012815841
  • خبرنگار : 50040

معاون سازمان امور مالیاتی کشور:

در وصول مالیات به دنبال فشار بر بدنه اقتصادی کشور نیستیم

در وصول مالیات به دنبال فشار بر بدنه اقتصادی کشور نیستیم

ایسنا/گیلان معاون سازمان امور مالیاتی کشور، با اشاره به افزایش قابل توجه سهم مالیات در درآمدهای عمومی دولت در سال‌های اخیر ادامه داد: سازمان امور مالیاتی در وصول مالیات به دنبال فشار بر بدنه اقتصادی کشور و طبقه پایین نیست.

حسین فردوسی امروز، ۲۸ فروردین ماه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل امور مالیاتی استان گیلان، ضمن قدردانی از حرکت غرورآفرین سپاه پاسداران و نیروهای مسلح کشور در پاسخ به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، اظهار کرد: سیاست صادقانه نظام اسلامی در برابر ملت به گونه‌ای پیش رفته که علیرغم هجمه‌های رسانه‌ای سنگین، فضای آرام در کشور حاکم بوده و وضعیت اضطراری احساس نمی‌شود؛ این در حالی است که شاهد شکل‌گیری تنش در کشورهای مدعی امنیت و توسعه هستیم.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه با هدف تحت تاثیر قرار دادن اقتصاد کشور ایجاد شده است، گفت: از زمانی که این هجمه ناعادلانه به اقتصاد کشور وارد شد، تصمیم گرفتیم در برابر آن مقاومت کنیم و تحت تاثیر قرار نگیریم.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در راستای مقابله با تحریم‌ها، عنوان کرد: با تدابیر رهبر انقلاب، تامین مالی پایدار بودجه در دستور کار قرار گرفت و سهم مالیات از ۲۹۰ همت در سال ۱۴۰۰ به ۴۷۰ همت در سال ۱۴۰۱ و ۷۵۰ همت در سال ۱۴۰۲ رسید.

فردوسی از تحقق ۱۰۸ درصدی وصول مالیات در سال ۱۴۰۲ خبر داد و بیان کرد: شاهد وصول بالغ بر ۸۰۰ همتی مالیات در سال گذشته بودیم که این رقم در بودجه ۱۴۰۳ افزایش داشته است.

وی افزود: سازمان امور مالیاتی کشور افزایش درآمدهای مالیاتی راهکارهای جدید وصولی، شناسایی منابع جدید و مبارزه با فرار مالیاتی و پولشویی را دنبال می‌کند.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه در مسیر افزایش وصولی، فشار کمتر بر طبقات پایین‌تر را در دستور کار داریم، گفت: سازمان امور مالیاتی در راستای سیاست‌های در دست اجرا، در تلاش است تا بتواند مالیات واحدهای تولیدی را تا پنج درصد کاهش دهد.

وی مبارزه با فرارهای مالیاتی را موجب افزایش وصولی دانست و یادآور شد: امیدواریم با شناسایی مودیان جدید در سال ۱۴۰۳ فشار کمتری را به بازار و اقتصاد وارد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha