• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: آسیا و اقیانوسیه
  • کد خبر: 1403012815900
  • خبرنگار : 71129

توکیو: ژاپن همکاری قوی استراتژیک خود با ناتو را حفظ می‌کند

توکیو: ژاپن همکاری قوی استراتژیک خود با ناتو را حفظ می‌کند

وزارت خارجه ژاپن امروز (سه‌شنبه) در گزارش سالانه دیپلماتیک خود نوشته است، توکیو همکاری استراتژیک قوی خود را با ناتو از طریق به اشتراک گذاری ارزش‌های اولیه و منافع استراتژیک در عرصه تغییرپذیر امنیت جهانی حفظ خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، در این گزارش همچنین آمده است: ژاپن در واکنش به شرایط چالش برانگیز امنیت بین‌المللی و همچنین حفظ و تقویت نظم عمومی بر اساس هنجارهای قوانین بین‌الملل به دنبال تقویت همکاری استراتژیک خود با ناتو است.

به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش همچنین ذکر شده است: این تقویت همکاری بر اساس به اشتراک گذاری ارزش‌ها و منافع استراتژیک اصلی است.

وزارت خارجه ژاپن همچنین به برنامه مشارکت شخصی بین توکیو و این ائتلاف نظامی اشاره کرد که در ژوئیه ۲۰۲۳ اعلام شد و یادآور شد که هدف این برنامه افزایش همکاری دو طرفه در سطحی جدید و چهار حوزه اصلی مانند چالش‌های امنیتی قدیمی و جدید، توسعه همکاری و پیشبرد ارزش‌های اصولی است.

وزارت خارجه ژاپن امروز همچنین در گزارش سالانه دیپلماتیک خود آورده است: مسائل زیادی بین چین و ژاپن وجود دارد که شامل تلاش برای تغییر یکجانبه وضعیت کنونی در دریای چین شرقی و دریای چین جنوبی به وسیله زور، اوضاع پیرامون جزایر مورد مناقشه سنکاکو و تشدید فعالیت‌های نظامی چین در نزدیکی ژاپن شامل همکاری با روسیه می‌شود.

ژاپن به ویژه نسبت به همکاری دفاعی چین و روسیه و افزایش اقدامات مشترک در اطراف خود ابراز نگرانی کرد و یادآور شد که دو کشور گشت‌های دریایی مشترکی را از ژوئیه تا اوت ۲۰۲۳ و پروازهای بمب‌افکن مشترک در ژوئن و دسامبر انجام دادند.

اخیرا فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن و جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای مشترک پس از دیدار در کاخ سفید گفتند که به دنبال ادامه همکاری برای تقویت شرکات بین ناتو و توکیو هستند و همکاری بین این ائتلاف نظامی و چهار کشور حوزه هند-پاسیفیک شامل استرالیا، ژاپن، نیوزیلند و کره جنوبی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha