• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403012815938
  • خبرنگار : 50214

آماده باش ۱۱۴ اکیپ آبفا در استان یزد/هشدار پس‌زدگی روان آب‌ها در شبکه فاضلاب

آماده باش ۱۱۴ اکیپ آبفا در استان یزد/هشدار پس‌زدگی روان آب‌ها در شبکه فاضلاب

ایسنا/یزد به دنبال هشدارهای سطح قرمز و نارنجی هواشناسی کشور در استانهای جنوبی و مرکزی و لزوم آماده باش تیم‌های عملیاتی، ۱۱۴ اکیپ عملیاتی و اجرایی در سطح استان آماده باش کامل قرار گرفت.

«جلال علمدار» گفت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و ارزیابی شرایط و وضعیت پیش‌رو و احتمال وقوع سیلاب و آب گرفتگی معابر در برخی از مناطق، تیم‌های عملیاتی شرکت آبفای استان یزد آمادگی لازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی نظیر جاری شدن سیلاب، قطعی‌های احتمالی آب، افزایش کدورت منابع تامین آب و پس زدگی فاضلاب را دارند. 

وی از احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها در شبکه فاضلاب در صورت اتصال ناودان به شبکه فاضلاب و همچنین هدایت آبهای سطحی به منهول‌های فاضلاب هشدار داد و افزود: بازدید از خطوط و ایمن سازی دریچه های فاضلاب در معرض خطر، تهیه و در اختیار گذاشتن ۳۵ سیفون بند به مشترکین فاضلاب از جمله اقدامات صورت گرفته برای پیشگیری از حوادث احتمالی است. 

مدیر عامل آبفای استان ادامه داد: با ورود سامانه بارشی به استان و افزایش بارش‌ها ، اکیپ‌ها با سرکشی مستمر به تأسیسات آب‌رسانی شامل مخازن، ایستگاه‌های پمپاژ، خطوط انتقال و تأسیسات برق مرتبط، همچنین گشت‌زنی در مناطق مختلف شهر به‌منظور پایش تأسیسات و شبکه آبرسانی شرایط را زیر نظر داشته و با همکاری پیمانکار، آب ورودی تصفیه‌خانه فاضلاب نیز در حال کنترل است. 

وی با اشاره به تشکیل جلسات مدیریت شرایط اضطراری در شرکت، گفت: اکیپ های این شرکت نیز با به‌کارگیری تمامی تجهیزات و امکانات لازم از جمله ماشین آلات سبک و سنگین، پمپ‌ها و دیزل ژنراتورها برای رفع آبگرفتگی احتمالی بر اثر بارندگی در آماده باش هستند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آبفا یزد، علمدار در پایان با بیان این که پیش‌بینی‌های لازم از سوی مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: مردم می توانند حوادث مربوط به آب و فاضلاب را از طریق تماس با ۱۲۲ مرکز ارتباط با مشتریان به اطلاع شرکت آبفا برسانند تا در اسرع وقت نسبت به رفع آنها اقدام لازم صورت گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha