• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012815972
  • خبرنگار : 50355

یک‌مسئول در سازمان اتوبوس‌رانی مشهد خبر داد:

افزایش بهاء اتوبوس در مشهد از اول اردیبهشت‌ماه به ۱۵۰۰ تومان

افزایش بهاء اتوبوس در مشهد از اول اردیبهشت‌ماه به ۱۵۰۰ تومان

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره روابط عمومی سازمان اتوبوس‌رانی مشهد گفت: نرخ خدمات اتوبوس درون‌شهری مشهد از اول اردیبهشت‌ماه به ۱۵۰۰ تومان افزایش می‌یابد.

عباس اتحادی در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: بنا بر اطلاع‌رسانی انجام شده و برابر مصوبات ابلاغی، از یکم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، خدمات ناوگان اتوبوسرانی درون‌شهری مشهد از ۱۲۰۰ تومان به ۱۵۰۰ تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

وی افزود: سال گذشته افزایش نرخ کرایه‌ پرداختی توسط مسافران ۱۵۰۰ تومان در نظر گرفته شده بود که شامل ۳۰۰ تومان تخفیف از سوی شورای اسلامی شهر مشهد شد و در نهایت نرخ کرایه در سال گذشته، ۱۲۰۰ تومان بود که در سال ۱۴۰۳ این تخفیف حذف شده و خدمات ناوگان اتوبوسرانی با نرخ ۱۵۰۰ تومان ارائه خواهد شد.

اتحادی تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲ نرخ تمام شده بهای خدمات ما، عددی معادل ۹۶۸۶ تومان بوده که ۱۲۰۰ تومان توسط مسافران پرداخت شده و مابقی مبلغ یعنی ۸۸ درصد آن توسط شهرداری مشهد پرداخت شده است.

وی تاکید کرد: طبیعتا این نرخ در سال ۱۴۰۳ نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کرده و هزینه‌های جابه‌جایی مسافر روند افزایشی داشته که با نگاه ویژه مدیریت شهری در راستای حمایت استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی ،تلاش شده است تا با بیشترین اعمال درصد تخفیف این خدمات به مردم ارائه شود.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد گفت: در حال حاضر، ۱۷۲۰ دستگاه اتوبوس و مینی‌بوس در سطح شهر مشهد مشغول ارائه خدمات به زائران و مجاوران هستند و نگاه مدیریت شهری بر این است که با توجه به نیاز مردم به استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی و به منظور افزایش سطح رضایتمندی مردم و از طرفی مدیریت عمر ناوگان، ناوگان جدیدی را وارد شهر مشهد کنند.

تلاش برای اضافه کردن ۴۰۰ اتوبوس در سال جدید

 وی افزود: تلاش مدیریت شهری بر این است که در همین راستا در سال جدید حداقل حدود ۴۰۰ دستگاه اتوبوس را به شبکه خدمات حمل و نقل عمومی شهری مشهد اضافه کند.

اتحادی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ ما شاهد روند افزایشی استفاده از خدمات حمل و نقل عمومی در مشهد بودیم و در حال حاضر بیش از یک میلیون مسافر در روز از خدمات حمل و نقل عمومی استفاده می‌کنند و بر همین اساس، سال گذشته بالغ بر ۳۵۰ میلیون نفر سفر از خدمات اتوبوسرانی مشهد استفاده کردند.

رئیس اداره روابط عمومی سازمان اتوبوسرانی مشهد افزود: شهرداری مشهد بابت شهروندانی که بهای خدمات را از طریق من‌کارت پرداخت می‌کنند سوبسیدی قائل شده و در صورتی که شهروندان از من‌کارت استفاده نکنند باید مبلغ ۳۰۰۰ تومان وجه نقد پرداخت کنند که خواهش ما این است که برای ارائه خدمات بهتر و مدیریت بهینه‌تر ناوگان، شهروندان از من‌کارت استفاده کنند.

وی افزود: بیش از ۱۰۰۰ مرکز فروش و شارژ من‌کارت در سطح شهر از جمله باجه‌هایی در پایانه‌ها، در ایستگاه‌های قطار شهری و ... وجود دارد که فعال هستند همچنین شهروندان می‌توانند از طریق نرم‌افزار موبایلی نقشه همراه مشهد از مراکز فروش و شارژ من‌کارت اطلاع پیدا کنند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha