• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۳۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403012816000
  • خبرنگار : 50233

هشدار رئیس مرکز حفاظت قوه قضائیه به مفسدان:

کرنش در برابر آنها که خون ملت را در شیشه کردند خیانت است

کرنش در برابر آنها که خون ملت را در شیشه کردند خیانت است

ایسنا/سمنان رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه ضمن دادن هشدار جدی به عوامل فساد در درون و بیرون دستگاه قضایی، تاکید کرد: هرگونه کرنش در برابر آنها که خون ملت را در شیشه کردند، خیانت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی عبداللهی امروز (۲۸ فروردین‌ ماه) در معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان سمنان با اشاره به رویکردهای قوه قضائیه در دوره حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، اظهار کرد: ریاست قوه، چهار راهبرد اصلی برای مدیریت قوه تنظیم کردند که مهمترین آنها این است که نخست به منویات رهبری و آنچه معظم‌ له برای قوه ترسیم کردند عمل کنیم و به‌گونه‌ای مدیریت کنیم که مردم به‌عنوان یک ملجاء به دستگاه قضائیه نظر داشته باشند.

وی با بیان اینکه عملکرد ما باید به‌گونه‌ای باشد که مردم آسیب نبینند، افزود: باید به انتظارهای مردم از دستگاه عدلیه پاسخی مناسب داده شود و در احکام به‌گونه‌ای عمل کنیم که حقوق حقه مردم آسیب نبیند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه مردم ایران مستحق خدمت هستند، ادامه داد: ملت بزرگ ایران در همه این سال‌ها در هر عرصه‌ای که حاکمیت، نیازمند حضور آنها بوده، حضور یافتند و اینک نوبت همه ماست که در هر جایگاهی که قرار می‌گیریم، متواضعانه به این ملت خدمت کنیم.

عبداللهی با بیان اینکه امتحان پس دادن در فراز و فرودهای نظام، سخت شده است، گفت: برخی با مواضع خود به کشور آسیب می‌رسانند. گاهی افرادی بدسلیقه، کهنه فهم و وابسته به نفس درباره حاکمیت قضاوت‌هایی می‌کنند که زیبنده نیست.

وی با بیان اینکه بیش از چهار میلیون نفر در دستگاه‌های مختلف حاکمیت مشغول به کارند، افزود: این افراد از سفره انقلاب و حاکمیت ارتزاق می‌کنند و اگر انقلاب اسلامی نبود، افتخار خدمت به نظام و مردم را نمی‌یافتند.

او بیان کرد: برخی از کسانی که امروز با سخنان خود زمینه تشویش اذهان عمومی را فراهم می‌کنند، به واسطه نظام اسلامی و همراهی با آن در مقاطعی، برای مردم عزیز شدند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اشاره به پاسخ کوبنده جمهوری اسلامی ایران به رژیم اشغالگر قدس، گفت: برخی‌ها نمی‌توانند این عزت و افتخار را ببینند. این در حالی‌ است که این اقدام مقتدرانه نیروهای مسلح ما، به زانو درآوردن کفر مطلق در برابر اسلام مطلق بود.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به‌عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم از آمادگی دستگاه قضایی برای کمک به تحقق این شعار خبر داد و افزود: دستگاه قضایی در همین ارتباط دستورالعملی را صادر کرده است که اجرای آن هم به رفع موانع تولید در کشور و هم به افزایش مشارکت مردم در جهش تولید کمک می‌کند.

مبارزه با فساد چه در درون و چه در بیرون قوه، اولویت‌ دستگاه قضایی در کشور است

وی به نقش مهم مسؤولان قضایی در تولید و اشتغال اشاره و بیان کرد: عملکرد و حکم قاضی نباید هیچ‌گاه زمینه‌ساز رکود یا آسیب به تولید شود. گاهی ممکن است در نتیجه یک بی‌دقتی یا بدسلیقگی، میلیاردها تومان زیان به یک واحد وارد یا امکان اشتغال از تعدادی سلب شود.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه ادامه داد: گاهی در نتیجه حکم یک قاضی جوان و شجاع، افتخاری بزرگ نصیب کشور می‌شود همچنان که این هفته، حکم یک قاضی جوان منجر به توقیف یک کشتی با چند هزار کانتینر و تخلیه و توقیف بار آن شد.

وی گفت: توجه همزمان به تدبیر، اقتدرار و عقلانیت می‌تواند ما را در مسیر صحیح و تعالی قرار دهد.

او از مبارزه با فساد چه در درون و چه در بیرون قوه به‌عنوان یکی از اولویت‌های دستگاه قضایی در کشور نام برد و اظهار کرد: دستگاه قضایی به جد درپی حقوق عامه است و با فساد در هر سطحی برخورد می‌کند.

کرنش در برابر آنها که خون ملت را در شیشه کردند، خیانت است

عبداللهی ضمن هشدار دادن به مفسدان، گفت: دستگاه قضایی با آن کسانی که خون مردم را در شیشه می‌کنند و جیب‌های‌شان از پول کثیف پر شده است، برخورد شدید می‌کند.

وی خطاب به قضات و مسؤولان قضایی، اظهار کرد: هرگونه کرنش در برابر آنها که خون ملت را در شیشه کردند، خیانت است.

او ادامه داد: قوه قضائیه در سند تحول به‌دنبال برخورد جدی با هرگونه فساد بوده است و با آنهایی که در اقتصاد و سیستم اجرایی به هر نحوی فساد و یا خلل ایجاد می‌کنند، مقابله می‌کند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه بر لزوم مبارزه با ساختارهای فسادزا تاکید کرد و گفت: در این مبارزه باید به نقطه‌ای برسیم که مردم احساس آرامش داشته باشند. باید به نقطه‌ای برسیم که دیگر سرقت یا تصرف در اموال عمومی و بیت‌المال نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه باید در دستگاه قضایی به‌گونه‌ای عمل شود که مردم به حقوق‌شان برسند، به یک نمونه از شدت برخورد با پرونده‌های مبارزه با فساد اشاره کرد: در مازندران یک فرد با دلال‌بازی، دادن رشوه و اجیر کردن افرادی در درون دستگاه‌های حاکمیتی ۱۰ هکتار از اراضی ملی را تصرف و بدون هیچ‌گونه مجوزی، ده‌ها ساختمان مدرن و مجلل ساخته بود که با ورود جدی دستگاه قضایی در کمتر از یک ماه همه این ساختمان‌ها تخریب و در این اراضی، تعداد زیادی درخت هرس و تحویل منابع طبیعی شد.

او از مبارزه جدی و قاطع با فساد به‌عنوان یک اولویت مهم در دستگاه قضایی نام برد و گفت: اولویت دیگر ما این است که آن دسته از پرونده‌هایی که افکار عمومی را خدشه‌دار می‌کند باید به سرعت حل و فصل و رسیدگی شود.

عبداللهی با اشاره به اقدام دادگستری استان سمنان درباره رسیدگی سریع به ۱۵۰ پرونده بالای ۵۰ شاکی در کمتر از ۱۱ ماه از آن به‌عنوان یک سرمشق برای دیگر استان ها نام برد و افزود: اینکه بیش از ۱۱۳۰ زندانی در این استان با ارفاقات قانونی آزاد و به کانون خانواده‌شان برگشتند، یک اقدام مهم در دادگستری استان بود. همچنین ۱۶۰۰ نفر زندانی به مرخصی رفتند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با بیان اینکه گاهی دیده می‌شود مردم را در یک پرونده ماه‌ها معطل می‌کنند، گفت: یکی از راهبردهای قوه قضائیه کاهش جدی اطاله دادرسی است و مسؤولان قضایی باید در این بخش تلاش جدی کنند.

وی افزود: مبنای ما در قوه قضائیه این است که پاسخگوی مردم باشیم. مردم اربابان ما هستند و باید پاسخگوی ارباب رجوع بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha