• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۶:۴۵
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403012816086
  • منبع : قوه قضاییه

از سوی رئیس کل دادگستری استان تهران صادر شد

دستور تشکیل ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه

دستور تشکیل ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه

رئیس کل دادگستری استان تهران پس از ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه توسط رییس قوه قضاییه، طی نشستی به معاونت برنامه ریزی و فناوری اطلاعات و سایر معاونین قضایی استان ماموریت داد تا ستاد راهبری سند تحول و تعالی را در استان تهران تشکیل دهند.

به گزارش ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب مبنی بر داشتن رویکرد تحولی و اجرای سند تحول در قوه قضاییه و ابلاغ «سند تحول و تعالی قوه قضاییه» توسط ریاست قوه قضاییه در روز جاری گفت: سند ابلاغی پس از جمع بند یپیشنهادات و بازنگری و روزآمد سازی سند پیشین توسط ریاست قوه قضاییه تصویب شده و منطبق با شرایط فعلی قوه قضاییه و کشور است.

القاصی طی نشستی با حضور معاون برنامه ریزی و فناوری اطلاعات، قائم مقام و معاونین قضایی دادگستری کل استان تهران ضمن مرور هفت ماموریت مورد تاکید در سند تحول و تعالی قوه قضاییه از آنها خواست تا با تشکیل ستاد راهبری سند تحول و تعالی قوه قضاییه در استان تهران نظارت و پیگیری مستمری را برای تحقق اهداف و اجرای ماموریت‌های ۷ گانه سند تحول و تعالی اعمال کنند.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: با توجه به حجم و گستردگی استان تهران در اقدامات قضایی، مسئولیت سنگینی از حیث کمی و کیفی در اجرای سند برعهده دستگاه قضایی استان قرار دارد و این موضوع جدیت و تلاش مضاعفی را در تمام سطوح مدیریتی و صف در مراجع قضایی استان می‌طلبد.

القاصی گفت: برای دست یابی به اهداف سند و در ذیل ستاد راهبری استان، ۹ کارگروه تخصصی نیز متناسب با هر یک از مباحث مطرح شده در سند تحول و تعالی تشکیل خواهد شد تا نسبت به اجرای گام‌ها و اقدام‌های مورد نظر سند با جدیت عمل کنند.

در تنظیم این سند، به موضوعات مقابله با فساد و تحقق کارآمدی توجه ویژه‌ای شده و بر اساس مفاد قانون اساسی، منویات امامین انقلاب و انتظارات مردم، پیامد نهایی تحول در قوه قضاییه دستیابی به «عدالت» و «رضایت‌مندی مردم» در نظرگرفته شده است.

 سند جدید تحول و تعالی قوه قضاییه، به عنوان نسخه روشن، اجماع‌ساز و جمع‌بندی‌شده‌ای از رویکردها و راهکارهای تحولی در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۴۰۳ به تصویب رئیس قوه قضاییه رسید که صبح امروز برای اجرا رسما ابلاغ شده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha