• سه‌شنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۸:۵۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403012816174
  • خبرنگار : 50692

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خبر داد

تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان

تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان از تشدید و تداوم فعالیت سامانه بارشی در استان خبر داد و از مردم خواست همچنان جانب احتیاط و ایمنی را نگه دارند.

مهرداد حسن‌زاده امروز (۲۸ فروردین ماه) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق اعلام سازمان هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی در سراسر استان هرمزگان از غروب امروز تشدید می‌شود و تا فردا ادامه خواهد داشت. 

وی با قدردانی از مردم استان، بر لزوم رعایت نکات ایمنی و احتیاطی تاکید کرد و گفت: با توجه به همکاری خوب مردم، آمادگی کامل دستگاه‌های اجرایی، امدادی و خدمات‌رسان شاهد مخاطره جدی براثر فعالیت این سامانه در سطح استان نبودیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان بیان کرد: انسداد موقت مسیرهای روستایی رفع شده است یا درحال بازگشایی است. همچنین آسیب‌ ۱۴ پایه برق فشار ضعیف و ۱۰۰ پایه فشار متوسط رفع و تا ساعاتی دیگر برق ۳۰ روستا وارد مدار می‌شود.

حسن‌زاده از ترمیم فیبر نوری رودان خبر داد و گفت: آبگرفتگی شدیدی در معابر و مناظر گزارش نشده است و شاهد دفع مناسب روان‌آب‌ها به‌ویژه در جزیره کیش با بیشترین حجم بارندگی هستیم.

وی درباره اسکان اضطراری، اظهار کرد: سالن‌های ورزشی، مدارس و سالن‌های اداره‌ها به‌ویژه در جزایر آماده شده است و تاکنون بیش از ۴۰ مسافر در قشم اسکان یافته‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان ادامه داد: براثر این سامانه، احتمال آبگرفتگی معابر به‌صورت گسترده، بالا آمدن ناگهانی سطح آب رودخانه‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، اختلال جدی در سفرهای بین شهری و شهری، اختلال در فعالیت‌های عمرانی و باغی و زراعی احتمال خسارت به برخی زیرساخت‌ها، احتمال تخریب تاسیسات و سازه‌های واقع‌شده در حریم و بستر رودخانه‌ها، تخریب سازه‌های موقت و سبک براثر طوفان لحظه‌ای و اختلال در سفرهای هوایی و دریایی وجود دارد. 

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان افزود: دستگاه‌های اجرایی و امدادرسان در تمام مناطق استان در آمادگی کامل هستند و با سرعت نسبت به رفع آسیب‌ها اقدام می‌کنند. لازم است همچنان مردم استان از تردد غیرضروری در شهر و مسیرهای برون‌شهری خودداری کنند و از توقف و تردد در بستر و حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها پرهیز کنند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha