• چهارشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403012916396
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

واکسیناسیون ۷۰۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری در اردستان

واکسیناسیون ۷۰۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری در اردستان

ایسنا/اصفهان رئیس دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: واکسیناسیون ۷۰۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری طی سال گذشته در این شهرستان انجام شده است.

سعید راعی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از وظایف دامپزشکی، تأمین بهداشت پرورش دام کشور از طریق پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دام، طیور، آبزیان و مبارزه با بیماری‌های مشترک انسان و دام است.

وی افزود: به منظور پیشگیری، کنترل و مقابله با بیماری‌های دام و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام تعداد ۲۲۳ هزار و ۳۸۲ نوبت دام شامل گاو، گوساله، گوسفند و بز در سال گذشته واکسینه شدند.

رئیس دامپزشکی شهرستان اردستان گفت: بیماری هاری یکی از مهم‌ترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است که در راستای کنترل و پیشگیری از بیماری، ۷۰۰ قلاده سگ علیه بیماری هاری طی سال گذشته در این شهرستان واکسینه شده‌اند.

راعی با اشاره به واکسیناسیون رایگان دام‌های سبک و سنگین مناطق شهری و روستایی شهرستان علیه برخی بیماری‌ها، تصریح کرد: سال گذشته با تلاش همکاران در شبکه دامپزشکی ۱۲۶۰ مورد واکسیناسیون بره و بزغاله علیه بیماری تب مالت، ۷۹ هزار و ۷۸۱ مورد واکسیناسیون گوسفند و بز علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان، ۹۵ هزار و۶۹۷ رأس واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی و ۳۷ هزار و ۱۷۴ رأس واکسیناسیون گوسفند و بز علیه بیماری آبله همگی به صورت کاملاً رایگان واکسینه شدند.

وی بیان کرد: سال گذشته ضمن بازرسی مستمر و نظارت بهداشتی مراکز تولید، فراوری، نگهداری، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی مجموعاً تعداد ۲۱۲۹ مورد بازدید توسط کارشناسان این شبکه انجام شده که تعداد ۱۳پرونده تخلف بهداشتی تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

رئیس دامپزشکی شهرستان اردستان اضافه کرد: با توجه به بازرسی‌های انجام شده مقدار ۳۸۱ کیلوگرم گوشت سفید و قرمز و فرآورده‌های خام دامی تاریخ گذشته و فاسد از چرخه مصرف جامعه حذف و معدوم شده است.

راعی افزود: از مجموع ۲۸۲ مورد بازرسی بهداشتی انجام شده توسط ناظر بهداشتی کشتارگاه دام مقدار ۱۷۲۰ کیلوگرم انواع آلایش خوراکی شامل دل، جگر، قلوه و... و نیز ۴ رأس گوسفند به وزن تقریبی ۹۴ کیلوگرم و ۳ نفر شتر به وزن تقریبی ۷۰۰ کیلوگرم از چرخه مصرف انسانی حذف شدند.

وی، اردستان را قطب تولید مرغ گوشتی استان اصفهان و از شهرستان‌های شاخص تولید گوشت سفید در کشور عنوان کرد و گفت: سال ۱۴۰۲ نظارت بهداشتی دامپزشکی بر جوجه‌ریزی، پرورش، بارگیری و واکسیناسیون بیش از ۱۲ میلیون قطعه طیور گوشتی، ۴۰۲ هزار و ۵۸۳ قطعه جوجه یک روزه پولت تخم‌گذار و۷۷۰ هزار و ۲۷ قطعه مرغ تخم‌گذار صادر و ۷ هزار و ۳۸۴ مجوز بهداشتی حمل به کشتارگاه برای حدود ۱۰ میلیون قطعه مرغ گوشتی نیز صادر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha