• چهارشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403012916444
  • خبرنگار : 50692

توجه به مسئولیت‌های اجتماعی با رویکرد خدمات‌دهی به ساحل نشینان هرمزگان

توجه به مسئولیت‌های اجتماعی با رویکرد خدمات‌دهی به ساحل نشینان هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: به دنبال بارندگی‌های روز گذشته و به منظور مدیریت پیشگیرانه از حوادث احتمالی، تیم مدیریت بحران بنادر غرب استان برای مقابله با سیل و آب‌گرفتگی در محله‌ها و خیابان‌های بالادست مجتمع بندری لنگه اقدامات پیشگیرانه‌ای را در دستور کار خود قرار داد.

مرتضی سالاری امروز ۲۹ فروردین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در هرمزگان ضمن اعلام آمادگی تیم مدیریت بحران بنادر غرب استان برای مقابله با سیل و آب‌گرفتگی در محله‌ها و خیابان‌های بالادست مجتمع بندری لنگه به وجود ۲ شبکه هدایت سیلاب در ضلع شرقی و غرب بندر در راستای مدیریت جریان سیلاب در محله‌ها و خیابان‌های بالادست مجتمع بندری لنگه اشاره کرد. 

وی افزود: به دنبال هشدارهای قرمز هواشناسی مبنی بر بارندگی شدید و احتمال سیلاب به منظور مدیریت پیشگیرانه از حوادث احتمالی مجموعه اقداماتی توسط تیم مدیریت بحران برای حداقل رساندن آثار منفی و آسیب‌های غیرقابل جبران به محله‌ها و خیابان‌های بالادست این مجتمع بندری، طراحی، برنامه‌ریزی و اجرا شد. 

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان خاطرنشان کرد: با تشکیل نشست مدیریت بحران، اقداماتی در سه مرحله قبل، حین و بعد از واقعه به عنوان مدیریت وضعیت بحران برنامه‌ریزی شد؛ زیرا پیشگیری از سیلاب از نظر هزینه، زمان و خسارت به صرفه بوده و در صورت وقوع موجب افزایش سرعت واکنش نسبت به وضعیت بحران خواهد شد.

سالاری بخشی دیگری از اقدامات پیشگیرانه انجام شده به کنترل تجهیزات الکترونیکی و برقی بندر، استقرار کشیک شبانه روزی تجهیزات و برق و ‌تاسیسات و ابنیه، اطمینان از آمادگی ژنراتورهای برق و ‌پمپ‌های مکش آب، تمرین شبیه‌سازی میدانی حادثه،هشدار به شناورها و تعاونی‌های لنج‌داران و مالکان کالا و بار در خصوص فراگرفتن تمهیدات پیشگیرانه، تهیه ۱۰۰ کیسه خاک، دپوی ماسه و خاک در مواقع اضطراری ونظارت بر حوضچه و ‌موج شکن و شناورها از طریق برج کنترل اشاره کرد.   

وی ضمن تاکید بر افزایش ایمنی و حفاظت از جان و امکانات ساحل‌نشینان غرب استان یادآور شد: در راستای تحقق اهداف ترسیم شده و توجه به مسئولیت‌های اجتماعی و نیز حرکت در مسیر تعامل هرچه بهتر شهر و بندر در مواقع اضطرار، بنادر غرب استان هرمزگان آمادگی کامل جهت خدمات دهی به ساحل نشینان این شهرستان را دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha