• چهارشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: البرز
  • کد خبر: 1403012916525
  • خبرنگار : 50024

جانشین یگان حفاظت منابع طبیعی البرز:

حساسیت مردم نسبت به اهمیت منابع طبیعی بیشتر شده است

حساسیت مردم نسبت به اهمیت منابع طبیعی بیشتر شده است

ایسنا/البرز جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: مردم در صورت مشاهده حریق در عرصه‌های طبیعی، باغات و اراضی کشاورزی البرز می‌توانند با سامانه ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

علی بابازاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به بارندگی‌های مناسب اواخر سال گذشته و شرایط اقلیمی استان، از اول اسفندماه تا کنون هیچ گونه حریقی در عرصه‌های طبیعی استان نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: البته با توجه به فرهنگسازی مناسب و افزایش حساسیت گردشگران نسبت به اهمیت منابع طبیعی، نوروز امسال مسافرانی که برای تفریح به دامان طبیعت رفته بودند هم در روشن کردن آتش برای پختن غذا دقت لازم را به خرج داده و همین باعث شد تعطیلات نوروز را هم بدون حادثه پشت سر بگذاریم.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به درپیش بودن روزهای گرم سال، منابع طبیعی استان آمادگی لازم برای انجام اقدامات موثر و سریع در زمان وقوع آتش در عرصه های طبیعی را دارد و تجهیزات لازم در این خصوص را تامین کرده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر خرید تجهیزاتی مثل دمنده و فلکس بک، تمام دهیاری‌های استان به آتش کوب مجهز شده‌اند تا در صورت وقوع حادثه و تا رسیدن نیروهای منابع طبیعی، بتوانند اقدامات اولیه اطفاء را انجام دهند.

بابازاده با اشاره به اینکه بیشتر حریق البرز در دو شهرستان طالقان و کرج اتفاق می‌افتد، گفت: سال گذشته حریق‌هایی که در عرصه‌های ‌طبیعی استان اتفاق افتاد کمتر از انگشتان دو دست بود ولی با توجه به وجود اراضی کشاورزی و باغات و آتش زدن بقایای محصولات توسط کشاورزان، گاه شاهد وقوع حریق در این اراضی هستیم.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز گفت: با توجه به احتمال سرایت آتش از باغات و زمین‌های کشاورزی به عرصه‌های طبیعی، در صورت گزارش آتش، نیروهای منابع طبیعی برای کمک به باغات و اراضی کشاورزی اعزام می شوند تا با استفاده از تجهیزاتی که دارند، حریق در کمترین زمان ممکن خاموش شود.

وی گفت: مردم در صورت مشاهده حریق در عرصه های طبیعی، باغات و اراضی کشاورزی البرز می‌توانند با سامانه ۱۵۰۴ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha