• چهارشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۰
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 1403012916618
  • خبرنگار : 71516

تاکید حماس بر شکل‌گیری جنبش جهانی حمایت از اسرای فلسطینی

تاکید حماس بر شکل‌گیری جنبش جهانی حمایت از اسرای فلسطینی

جنبش حماس خواهان ایجاد یک جنبش جهانی برای حمایت و کمک به اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی و آزادی آن‌ها از این زندان‌ها شد.

به گزارش ایسنا، جنبش حماس در بیانیه‌ای در روز «اسیر فلسطینی» گفت: در روز اسیر فلسطینی ما به ارواح پاک اسرایی که به شهادت رسیده‌اند درود و رحمت می‌فرستیم و برای اسرای بیمار از خداوند شفای عاجل درخواست می‌کنیم. ما به اسرای قهرمان خود در زندان‌های دشمن صهیونیستی افتخار می‌کنیم.

به نقل از خبرگزاری سما، جنبش حماس در این بیانیه تاکید کرد: هدف آزادی اسرای قهرمان ما از زندان‌های دشمن صهیونیستی در قلب عملیات طوفان الاقصی بوده است و همچنان در راس اولویت‌های ما باقی خواهد ماند. ما از هیچ تلاشی برای تحقق معامله وفاداری به اسرا و آزادی آنها دریغ نخواهیم کرد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است: تشدید جنایت‌های رژیم اشغالگر علیه اسرای ما در زندان‌های این رژیم از جمله انتقال به سلول انفرادی، اهمال پزشکی، تفتیش و تحقیر، شکنجه روانی و جسمی و محروم کردن از حقوق انسانی جنایت‌هایی است که هرگز اراده آنها را درهم نخواهد شکست و باعث نخواهد شد که عاملان این جنایت‌ها از مجازات در امان بمانند.

در این بیانیه تاکید شده است: اقدامات متجاوزانه و هولناک و شکنجه وحشیانه اسرا و ربوده‌شدگان از نوار غزه یک جنایت جنگی است که به جنایت‌های ارتش نازی اشغالگر علیه غیرنظامیان فلسطینی اضافه می‌شود. ما رژیم اشغالگر را مسئول جان هزاران فلسطینی می‌دانیم که از هفتم اکتبر در کرانه باختری بازداشت شده‌اند و در معرض بدترین شکنجه‌ها قرار گرفته‌اند. ما سکوت بین‌المللی در قبال ادامه جنایت‌های اعدام و قتل در زیر شکنجه را محکوم می‌کنیم و خواهان مداخله برای نجات و آزادی فوری آنها هستیم.

در این بیانیه آمده است: ما از ملت خود و گروه‌های ملی در تمام عرصه‌های وطن و خارج از آن می‌خواهیم تلاش‌های خود را برای همبستگی با اسرا و کمک به آنها با تمام ابزارهای ممکن متحد کنند. همچنین از امت عربی و اسلامی و آزادگان سراسر جهان می‌خواهیم جنبش جهانی را برای حمایت از اسرای فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی به راه بیندازند.

در بیانیه حماس تاکید شده است: از نهادهای حقوقی و بشردوستانه در جهان می‌خواهیم جنایت‌های اشغالگران علیه اسرای فلسطینی از غزه، کرانه باختری، قدس و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ را رسوا کنند و با تمام ابزارها برای توقف جنایت‌های دشمن صهیونیستی علیه اسرا و محاکمه عاملان آن به‌عنوان جنایتکاران جنگی در دادگاه‌های بین‌المللی فشار بیاورند.

بیش از ۹ هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های رژیم صهیونیستی هستند. این رژیم از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر بازداشت فلسطینی‌ها و اقدامات متجاوزانه علیه اسرا از جمله شکنجه آن‌ها را افزایش داده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha