• چهارشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1403012916633
  • خبرنگار : 71489

فلاحی: «وعده صادق» کاملا مشروع و بر اساس منشور ملل متحد بود

فلاحی: «وعده صادق» کاملا مشروع و بر اساس منشور ملل متحد بود

یکی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «هیچ گاه اجازه نمی‌دهیم کسی به منافع کشور ما تعرض کند»، اظهار کرد: ایران طبق حقوق بین‌الملل در واقع یک دفاع مشروع داشت؛ یعنی وعده صادق یک «حمله» نبود و ما از موضع تهاجمی عمل نکردیم بلکه طبق ماده ۵۱ منشور ملل متحد دفاعی کاملاً مشروع بوده است.

سارا فلاحی در گفت‌وگو با ایسنا با تاکید بر مشروع بودن پاسخ جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به اقدام نامشروع و مغایر قوانین بین المللی رژیم صهیونیستی در حمله به بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق گفت: عملیات «وعده صادق» واکنشی کاملاً دفاعی بوده چراکه آنها به کنسولگری ما حمله کردند و کنسولگری نیز طبق عرف دیپلماتیک بخشی از خاک ماست. رژیم صهیونیستی همچنین بیشتر از ۶ ماه است که مواضع ایران را در سوریه مورد حمله قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه «هیچ گاه اجازه نمی‌دهیم کسی به منافع کشور ما تعرض کند»، اظهار کرد: ایران طبق حقوق بین‌الملل در واقع یک دفاع مشروع داشت؛ یعنی وعده صادق یک «حمله» نبود و ما از موضع تهاجمی عمل نکردیم بلکه طبق ماده ۵۱ منشور ملل متحد دفاعی کاملاً مشروع بوده است؛ پیام این عملیات نیز آن بود که ما کاملاً آماده‌ایم و اگر هم بخواهند دوباره علیه منافع ملی ایران تعرضی کنند، قطعاً با پاسخ محکم‌تری مواجه می‌شوند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: وعده صادق عملیاتی هم غافلگیرانه نبود و اوج اقتدار جمهوری اسلامی در این است که از  ۷۲ ساعت قبل همه مطلع بودند و آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان و متحدان اسرائیل با ۴ لایه دفاع پدافندی اسرائیل همه آماده بودند؛ مهم این است که ما توانستیم موشک‌ها و پهپادهای‌مان را از همه این موانع دفاعی عبور دهیم و به اهدافی که دو پایگاه نظامی بودند، رسیدیم. وعده صادق عملیاتی کاملاً کنترل شده بود و ما به غیرنظامیان هیچ آسیبی نرساندیم و صرفاً پیام اقتدار خود را منتقل کردیم.

فلاحی همچنین درباره لفاظی سران رژیم صهیونیستی درباره پاسخ این رژیم به جمهوری اسلامی ایران، تصریح کرد: چنانچه رژیم صهیونیستی بر اقدامات تجاوزکارانه خود، اصرار ورزیده یا به منافع جمهوری اسلامی آسیبی وارد کند، با ضربات سهمگین‌تری از سوی جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد؛ وعده صادق عملیاتی کنترل شده بود و ما این آمادگی را داریم که در صورت سر زدن اشتباهی از سوی رژیم صهیونیستی پاسخی محکم‌تر از قبل به آنها بدهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha