• چهارشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403012916779
  • خبرنگار : 50126

اعلام آمادگی استاندار جهت برگزاری نشست‌های تخصصی در راستای توسعه استان ایلام

اعلام آمادگی استاندار جهت برگزاری نشست‌های تخصصی در راستای توسعه استان ایلام

ایسنا/ایلام استاندار ایلام با استقبال از پیشنهاد دکتر رئیس دانشگاه، مبنی بر افزایش نشست‌های مشترک تخصصی و فنی با اساتید دانشگاه ایلام، گفت: آمادگی داریم در نشست‌های مشترک برای توسعه استان، از نظرات اساتید در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی استفاده کنیم.

دکتر «طاهر علی‌محمدی» در دیدار هیئت‌رئیسه دانشگاه ایلام با استاندار ایلام، روند کسب افتخارات و دستاوردهای دانشگاه ایلام در سال ۱۴۰۲ را تشریح و اظهار کرد: در جریان برگزاری هجدهمین جشنواره کشوری شهید رجایی، دانشگاه ایلام موفق به کسب رتبه برتر دانشگاه‌های کشور بر اساس ارزیابی در ۹ شاخص تعیین شده گردید که موجی از شادی و امید را در استان به ارمغان آورد.

 وی با اشاره به کسب عنوان دانشگاه برتر کشور در حوزه مشارکت در فعالیت‌های ورزش دانشجویی در سال ۱۴۰۲ توسط دانشگاه ایلام، گفت: کسب مقام برتر کشوری توسط مرکز مشاوره دانشگاه، کسب مقام نمونه کشوری توسط مرکز بهداشت و کسب مقام برتر کشوری توسط کانون همیاران سلامت از دیگر افتخارات دانشگاه در سال گذشته است.

 رئیس دانشگاه ایلام در خصوص روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی در دانشگاه ایلام، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۲، کلنگ احداث خوابگاه متأهلین (۳۰ واحد ۵۵ متری با زیربنای ۲۱۴۲ مترمربع) و پروژه مسکن ملی ۲۵۰ واحدی اساتید و کارکنان دانشگاه در زمین چوار به زمین زده شد و پروژه دانشکده علوم پایه با جذب اعتبار از محل متمم مصوبات دور اول سفر رئیس‌جمهور محترم به استان بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مجتمع رفاهی و فرهنگی دانشگاه در جاده مهران نیز با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ میلیارد ریال تکمیل و نوسازی شده است و به‌زودی شاهد افتتاح آن خواهیم بود.

 علی‌محمدی با بیان اینکه در دولت مردمی سیزدهم، مجوز ۱۷ رشته تحصیلی جدید در دانشگاه ایلام اخذ شد، گفت: مجوز دو رشته دکتری تخصصی مهندسی شیمی و نانو شیمی در سال ۱۴۰۲ اخذ شد.

 وی از ثبت‌نام بیش از ۳۳۰ دانشجوی بین‌الملل در بهمن‌ماه ۱۴۰۲ خبر داد و گفت: این موفقیت در پی ورود دانشگاه ایلام به‌نظام رتبه‌بندی معتبر جهانی تایمز و رایزنی‌های فراوان با وزارت علوم کشور عراق جهت اعطای مجوز به دانشگاه ایلام برای تحصیل دانشجویان عراقی در دانشگاه ایلام به دست آمد.

رئیس دانشگاه ایلام از رشد ۷۰۰ درصدی تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد و خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۶۰ واحد فناور نیز در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه ایلام مستقر هستند.

 علی‌محمدی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه گفت: در سال ۱۴۰۲، ۳۷۰ دانشجو به اردوی راهیان نور اعزام شدند و ۸۵ کرسی آزاداندیشی، ۷ تریبون آزاد، ۱۸ اردوی راهیان پیشرفت و ده‌ها برنامه بصیرت‌افزایی برگزار شد.

 دکتر «حسن بهرام‌نیا»، استاندار ایلام نیز در این نشست با تبریک عملیات غرورآفرین «وعده صادق» که موجب شادی و غرور ملی شده است، اظهار کرد: دانشگاه، مادر تحولات در هر جامعه است که با تولید علم و فناوری به رشد و توسعه کشور در همه حوزه‌ها کمک می‌کند.

 وی عملکرد دانشگاه ایلام را افتخارآفرین و امیدبخش دانست و اظهار داشت: وضعیت دانشگاه ایلام در زمینه‌های علمی، آموزشی، دانشجویی، زیرساختی و فرهنگی نسبت به گذشته ارتقا یافته است که این مهم به‌واسطه نگاه مؤمنانه و کار جهادی و تلاش همه‌جانبه مدیریت دانشگاه ایلام حاصل شده است.

 استاندار ایلام با اشاره به جذب ۳۳۰ دانشجوی عراقی در بهمن‌ماه سال گذشته و تحصیل بیش از ۵۰۰ دانشجوی عراقی در دانشگاه ایلام، بیان داشت: تحصیل بیش از ۵۰۰ دانشجو در دانشگاه ایلام به‌واسطه ورود این دانشگاه به نظام‌های رتبه‌بندی علمی معتبر جهانی به‌دست‌آمده است.

 نماینده عالی دولت در استان ایلام به اخذ مجوز رشته‌های جدید تحصیلی در دانشگاه ایلام در ۱۷ رشته اشاره و خاطرنشان کرد: اخذ مجوز دو رشته تحصیلی «مهندسی شیمی» و «نانو شیمی» در مقطع دکترا مبتنی بر نیازهای استان و در راستای آمایش سرزمین است، چرا که استان ایلام در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی ظرفیت‌های فراوانی دارد.

 دکتر بهرام‌نیا در ادامه به کسب رتبه برتر دانشگاه‌های کشور توسط دانشگاه ایلام در هجدهمین جشنواره کشوری شهید رجایی، اشاره کرد و گفت: این موفقیت ارزشمند که جزو افتخارات استان ایلام است، حس خوبی را در بین مردم و جامعه دانشگاهی استان ایجاد کرد.

وی  با قدردانی از رشد ۷۰۰ درصدی شرکت‌های دانش‌بنیان مستقر در دانشگاه ایلام در دو سال گذشته، تصریح کرد: توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان نقش محوری در جهش تولید و توسعه استان دارد و آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها پیشران توسعه در هر استان هستند.

استاندار ایلام در استان ایلام با تأکید بر افزایش امکانات رفاهی در دانشگاه ایلام به احداث خوابگاه متأهلی ۳۰ واحدی در دانشگاه ایلام اشاره کرد و گفت: ایجاد خوابگاه‌های متأهلی در جذب دانشجویان به‌ویژه دانشجویان خارجی بسیار تأثیرگذار است.

بهرام‌نیا با استقبال از پیشنهاد دکتر علی‌محمدی رئیس دانشگاه، مبنی بر افزایش نشست‌های مشترک تخصصی و فنی با اساتید دانشگاه ایلام تصریح کرد: آمادگی داریم در نشست‌های مشترک برای توسعه استان، از نظرات اساتید محترم در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی استفاده کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha