• چهارشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403012916783
  • خبرنگار : 30147

تامین آب شرب پایدار در ۲ روستای مرزی خواف با حفر چاه جدید

تامین آب شرب پایدار در ۲ روستای مرزی خواف با حفر چاه جدید

ایسنا/خراسان رضوی مدیر امور آب و فاضلاب خواف از آغاز عملیات حفر چاه آب شرب در دو روستای مرزی این شهرستان خبر داد.

محسن چهکندی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در راستای تامین آب شرب پایدار و باکیفیت برای اهالی روستاهای بیدپارسی و براکوه بخش مرکزی این شهرستان مرزی، عملیات حفر یک حلقه چاه آب جدید آغاز شد.

وی اظهار کرد: با توجه به افزایش تقاضا برای آب شرب در فصل تابستان و به منظور جبران کمبود آب در این ایام، عملیات حفر یک حلقه چاه آب جدید در روستاهای بیدپارسی و براکوه خواف آغاز شده است.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف با بیان اینکه افزون بر ۲۰ لیتر بر ثانیه برداشت آب خواهد شد، افزود: با بهره‌برداری از این چاه، مشکل کمبود آب جمعیت ۷۰۰ نفری در این مناطق روستایی مرتفع می‌شود.

وی همچنین به دیگر اقدامات این امور برای رفع مشکل کمبود آب در این روستاها اشاره کرد و گفت: علاوه بر حفر چاه آب جدید، عملیات اصلاح و بازسازی اضطراری ۲۰۰ متر از خط انتقال آب شرب روستاهای یادشده نیز به تازگی به پایان رسیده است.

چهکندی در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای طرح مبارزه با انشعابات غیرمجاز آب، گشت‌های مشترک آب و فاضلاب با حضور در منطقه ویلاشهر، دو فقره انشعاب غیرمجاز را شناسایی و قطع کردند.

مدیر امور آب و فاضلاب خواف با اشاره به ضرورت برخورد با انشعابات غیرمجاز، اظهار کرد: مصرف غیرمجاز آب، علاوه بر هدر رفت این ارزشمند، به شبکه توزیع آب نیز آسیب می‌رساند و حقوق مشترکان قانونی را تضییع می‌کند.

وی تاکید کرد: بدون شک با متخلفان در این زمینه به شدت برخورد قانونی صورت خواهد گرفت و انشعابات غیرمجاز قطع و جریمه نقدی نیز برای آنها صادر خواهد شد.

چهکندی ادامه داد: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه تخلف به سامانه ۱۲۲ آب و فاضلاب اطلاع رسانی کنند.

وی در پایان مشارکت بیشتر مردم در صرفه جویی و مصرف بهینه آب برای کاهش تبعات این بخش را خواستار شد.

از مجموع ۵۲ هزار مشترک انشعاب آب در شهرستان خواف خراسان رضوی ۳۰ هزار مشترک، شهری و ۲۲ هزار مشترک، روستایی هستند.

مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha