• چهارشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۲۵
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403012916864
  • خبرنگار : 50214

نخستین دوره المپیاد آموزش هنر در یزد برگزار می‌شود

نخستین دوره المپیاد آموزش هنر در یزد برگزار می‌شود

ایسنا/یزد معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از برگزاری لیگ قهرمانی مراکز آموزش هنر با عنوان نخستین دوره المپیاد آموزش هنر خبر داد.

«سید عباس دهقان طزرجانی» با اشاره به فعالیت ۱۰۶ آموزشگاه آزاد هنری با مجوز دائمی در استان یزد، گفت: مدیر هر آموزشگاه هنرهای تجسمی می‌تواند صرفا یک تیم سه نفره در یکی از گرایش‌های طراحی با نقاشی یا گرافیک، مدیر آموزشگاه‌های خوشنویسی نیز فقط یک تیم سه نفره در یکی از گرایش‌های نستعلیق یا شکسته نستعلیق، مدیران آموزشگاهای هنرهای نمایشی هم می‌توانند یک تیم سه الی پنج نفره تئاتر صحنه‌ای و در حوزه موسیقی نیز یک تیم سه الی پنج نفره در یکی از گرایش‌های ایرانی یا موسیقی جهانی معرفی و ثبت کنند.

وی با تاکید بر این که اعضای تیم‌های معرفی شده باید جزء هنرجویان همان آموزشگاه باشند، اظهار کرد: بارگذاری و ثبت آثار تیم‌ها در سامانه به نشانی https://olympiart.ir/institute/ توسط مدیر آموزشگاه صورت پذیرد.

معاون هنری و سینمایی مهلت بارگذاری آثار را تا بیستم اردیبهشت سال‌ جاری اعلام کرد و افزود: برگزیدگان تا نیمه تیرماه به ستاد ملی معرفی می‌شوند.

وی در ادامه با اشاره به فعالیت چهار هنرستان هنرهای زیبا که زیرمجموعه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد است، گفت: مدیر هر یک از این هنرستانها نیز می‌بایست با هماهنگی شورای فنی هنرستان در هر یک از رشته‌های نوازندگی، نمایش، پویانمایی، نقاشی، گرافیک و سینما اعضای تیم‌های خود را معرفی و در سامانه ثبت کنند.

وی با تاکید بر این که اعضای این تیم‌ها نیز باید جزء هنرجویان مشغول به تحصیل در همان هنرستان در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳باشند، گفت: بارگذاری و ثبت آثار تیم‌های این بخش در سامانه المپیاد به نشانیhttps://olympiart.ir/academy/ باید انجام شود.

دهقان در پایان هم ایجاد شور اجتماعی و تقویت مشارکت‌های عمومی، تحکیم بنیان خانواده، همبستگی ملی و انسجام اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را از موضوعات المپیاد این دوره برای آموزشگاهها و هنرستانهای هنرهای زیبا ذکر کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha