• چهارشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403012916873
  • خبرنگار : 50176

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۸۴:

ارتشیان همواره در کنار مردم هستند

ارتشیان همواره در کنار مردم هستند

ایسنا/لرستان فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۸۴ لرستان با بیان اینکه ارتشیان همواره در کنار مردم هستند و در جریان سیل، زلزله و کرونا خدمت‌رسانی خوبی به مردم داشتند، گفت: نیروهای ارتش دوشادوش سایر نیروهای مسلح همواره برای آسایش، آرامش و امنیت پایدار و با ثبات تلاش می‌کنند.

امیر مراد خوش‌کنار در رژه نیروهای مسلح لرستان که امروز (۲۹ فروردین‌ ماه) در خرم‌‎آباد برگزار شد، گفت: لبیک گفتن ارتش به نظام جمهوری اسلامی به یک‌باره نبود، ارتش از سال ۱۳۴۲ با ارتباط با مراجع تقلید و وجود جوانان مؤمن و انقلابی در بدنه ارتش، راه خود را انتخاب کرد و نقش مهمی در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد.

وی با بیان اینکه در دوران رژیم ستم‌شاهی ۱۰۰ نفر از ارتشیان در زندان بودند، ۱۵ نفر به شهادت رسیدند، ۳۰ نفر در حبس ابد بودند، اظهار کرد: در جریان پیروزی انقلاب اسلامی ۷۲ نفر از افسران و درجه‌داران ارتش به شهادت رسیدند.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۸۴ لرستان با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی تا قبل از شروع جنگ تحمیلی ۷۰۴ شهید را تقدیم انقلاب کرده است، گفت: ارتش در دوران حیات خود بیش از ۵۰۰ شهید ترور تقدیم کرده است کما اینکه اولین شهید ترور سپهبد قرنی از ارتش بود و آخرین شهید ترور ارتش نیز سپهبد علی صیاد شیرازی بود.

وی به نقش ارتش در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی با تمام وجود برای دفاع از کشور به میدان آمد و ۴۸ هزار نفر از ارتشیان تقدیم انقلاب، ایران و امنیت این مرز و بوم شده‌اند.

خوش‌کنار اضافه کرد: بعد از جنگ تحمیلی، ارتش نهایت تلاش خود را در حفاظت از مرزهای کشور در غرب و جنوب به کار گرفته و ۲۰ شهید را در مبارزه با کرونا و هشت شهید را در دفاع از حرم تقدیم کرده است.

رژه موتوری نیروهای مسلح استان لرستان با حضور مسؤولان لشکری، کارکنان ارتش از جمله یگان تیپ ۱۸۴ شهید فتح‌الهی، تیپ ۲۸۴ شهید رستمی، آمادگاه مهماتی شهید الماسیان و سایر نیروهای مسلح استان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha