• چهارشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1403012916933
  • خبرنگار : 50604

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان خبر داد؛

پیش‌بینی برداشت ۱۲ هزار تن توت‌فرنگی از مزارع گلستان

پیش‌بینی برداشت ۱۲ هزار تن توت‌فرنگی از مزارع گلستان

ایسنا/گلستان مدیر باغبانی جهاد کشاورزی گلستان گفت: پیش بینی می‌شود ۱۲ هزار تن توت فرنگی از سطح هزار هکتار از مزارع گلستان برداشت شود.

نویدرضا فرهانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: یک هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت توت فرنگی رفته و پیش‌بینی می‌شود که ۱۲ هزار تن توت فرنگی از سطح این مزارع برداشت شود.

وی با بیان این مطلب که برداشت توت فرنگی به تازگی در استان گلستان آغاز شده و در حال حاضر این میوه به صورت نوبرانه روانه بازار می‌شود، افزود: برداشت توت فرنگی در استان گلستان همه ساله از اواخر فروردین‌ ماه آغاز و تا اواسط خرداد ادامه دارد.

مدیریت باغبانی جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به اینکه میانگین عملکرد هر هکتار توت فرنگی ۱۰ تن است اما در مواردی که کشاورز مهارت و مدیریت عالی داشته و اراضی مرغوبی نیز در اختیار داشته باشد تا ۲۰ تن هم در هکتار عملکرد دارد، افزود: عمده مناطق کشت توت فرنگی شهرستان‌های رامیان به ویژه شهر دلند (روستاها و بخش فندرسک) و سایر شهرستان‌های شرقی استان است.

فرهانی با اشاره به اینکه توت فرنگی استان علاوه بر مصرف تازه خوری به استان‌های تهران، خراسان، اصفهان، مرکزی و البرز هم فرستاده می‌شود، تصریح کرد: ارقام کاماروسا، سلوا و پاروس که سازگاری مناسب‌تری با شرایط اقلیمی منطقه دارند در استان گلستان کشت می‌شود.

این مقام مسئول ادامه داد: شهرستان رامیان بزرگترین تولیدکننده توت فرنگی در گلستان و یکی از قطب‌های تولید این محصول در کشور است و استان گلستان بعد از کردستان و مازندران سومین تولید کننده توت فرنگی کشور است.

به گزارش ایسنا، خواص توت فرنگی بیشتر برای سلامت و زیبایی پوست شناخته شده است این درحالی است که اکثر پزشکان متخصص مصرف توت فرنگی را برای پیشگیری و حتی کاهش بیماری‌های قلبی توصیه می‌کنند چراکه آنتی اکسیدان‌ها و پلی فنل‌ها در توت فرنگی باعث می شود که از سلامت قلب محافظت کند و می‌تواند از انواع مختلف سرطان جلوگیری کند.

این میوه مغذی و پرفایده چربی خوب خون را افزایش داده، برای فشار خون بالا مفید است و به شما برای محافظت در برابر سرطان کمک می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha