• چهارشنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۹:۳۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1403012917080
  • خبرنگار : 50188

در سالروز شهادت امام صادق(ع) انجام می‌شود

برگزاری طولانی‌ترین مسیر کاروان پیاده‌روی صادقیه در رفسنجان

 برگزاری طولانی‌ترین مسیر کاروان پیاده‌روی صادقیه در رفسنجان

ایسنا/کرمان طولانی‌ترین مسیر کاروان پیاده‌روی صادقیه کشور به طول ۵۵ کیلومتر از محل جوادیه الهیه فلاح به سمت آستان مقدس امامزاده سیدجلال الدین اشرف نوق واقع در شهرستان رفسنجان ۱۵ اردیبهشت امسال مصادف با شهادت امام صادق(علیه السلام) برگزار می‌شود.

امام جمعه رفسنجان امروز ۲۹ فروردین‌ماه در نشست هماهنگی این مراسم اظهار کرد: اهل بیت (علیهم السلام) همگی از یک شجره طیبه هستند و تکریم آنها برای ما افتخار است.

حجت‌الاسلام اصغر عسکری افزود: امام صادق (علیه السلام) در بین ائمه اطهار از جایگاه خاص و ویژه برخوردار است، زیرا فقه ما فقه جعفری است و نشر معارف امام صادق(علیه السلام) و گسترش فرهنگ و مکتب جعفری در برنامه‌های ما باید قرار گیرد لذا برای شهادت این امام همام‌ باید برنامه ویژه تدارک دیده شود. 

اطعام ۱۴‌ هزار نفر در روز شهادت امام صادق(ع) در امامزاده سیدجلال الدین نوق 

فرماندار رفسنجان نیز گفت: هر ساله در سالروز شهادت امام صادق (علیه السلام) کاروان‌های پیاده‌روی از روستاهای مجاور عازم این آستان مقدس می‌شوند، که در طول مسیر به عزاداری و نوحه‌سرایی می‌پردازند و بعد از تجمیع کاروان‌ها در آستان مقدس امامزاده سیدجلال الدین، مراسم نوحه‌سرایی و عزاداری این امام همام با حضور آحاد مردم ولایت‌مدار برگزار می‌شود.

حسین رضایی هدف از این حرکت فرهنگی و معنوی را نشر معارف امام صادق (علیه السلام) و گسترش فرهنگ و مکتب جعفری دانست و افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال در این روز بیش از ۱۴ هزار نفر شرکت کنند و تجمع معنوی صورت گیرد.

وی در خصوص هماهنگی برنامه‌های ویژه شهادت حضرت امام صادق(علیه السلام) و برنامه پیاده‌روی بزرگ صادقیه، گفت: زائران امامزاده و افراد شرکت‌کننده در پایان مراسم از طعام تبرکی متنعم خواهند شد لذا برنامه‌های لازم پیگیری می‌شود تا در ایجاد امنیت و پذیرایی به بهترین نحو انجام شود.

به گزارش ایسنا، مسئول انجمن و ستاد کاروان صادقیه رفسنجان نیز در این جلسه به معرفی کاروان صادقیه پرداخت و گفت: این کاروان به پیشنهاد ستاد فاطمیه قم و با همکاری دانشگاه امام صادق (علیه السلام) در سال ۱۳۸۷ با هدف تکریم مقام امام صادق و تجدید میثاق با ولایت در روستاهای همجوار امامزاده سیدجلال‌الدین اشرف نوق تشکیل شده است.

احمد تقی‌نژاد افزود: بعد از چند سال عشق به ولایت موجب شد تا مریدان آن حضرت در این هوای گرم از فاصله ۵۵ کیلومتری از شهر جوادیه الهیه با پای پیاده بیایند و ضمن اقامه عزای صادق آل محمد(علیهم السلام) با منویات مقام معظم رهبری تجدید بیعت کرده و روز بزرگداشت امامزاده سیدجلال الدین اشرف را گرامی بدارند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha