• پنجشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403013017331
  • خبرنگار : 71567

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران خبر داد

آمادگی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی برای ساخت ابزارهای مقابله با تقلب کنکور

آمادگی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی برای ساخت ابزارهای مقابله با تقلب کنکور

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از آمادگی این سازمان برای ساخت ابزارها و فناوری‌های لازم برای جلوگیری از تقلب دیجیتالی در آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور خبر داد.

به گزارش ایسنا، حسن زمانیان در همایش ملی تبیین ابعاد اجرایی و حفاظتی آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ که در سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در حال برگزاری است، به اهمیت عملیات وعده صادق اشاره کرد و گفت: بسیاری از فرمایش‌های امام خمینی(ره) صادق بود و این موضوع در مورد بیانات مقام معظم رهبری نیز درست است و یکی از آنها با عملیات «وعده صادق تحقق» یافت و دیدیم مقام معظم رهبری فرمودند رژیم صهیونیستی باید سیلی بخورد و سیلی خورد. در واقع این عملیات انقلابی پیچیده بود که اندیشکده های مهم در جهان باید سال ها آن را تبیین کنند.

معاون وزیر علوم با اشاره به کمک کشورهای مختلف به رژیم صهیونیستی در عملیات «وعده‌ صادق» بیان کرد: بیش از ۱۰ کشور به طور هماهنگ جهت مقابله با عملیات وعده صادق در اتاق های فرماندهی خود به رژیم صهیونیستی کمک کردند و با وجود این کمک ها، هیبت آمریکا و رژیم اسرائیل با عملیات وعده صادق شکسته شد و جمهوری اسلامی ایران بر سکوی افتخار نشست. دنیا از این پس با ادبیات دیگری با ایران سخن می‌گوید.

زمانیان ادامه داد: دانشگاه ها نیز به موازات این افتخارافرینی تلاش کنند دستاوردهای علمی آنها در تراز این عملیات باشد.

رئیس سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران از آمادگی این سازمان برای جلوگیری از تقلب دیجیتالی در کنکور خبر داد و افزود: طی سال های قبل تقلب در کنکور زیاد و پیچیده شده بود که یکی از دلایل آن عوارض جانبی توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات است.

وی با اشاره به تلاش وزارت علوم، سازمان سنجش و نهادهای امنیتی برای برگزاری امن کنکور گفت: سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در زمینه تولید و ساخت تجهیزات الکترونیکی هوشمند پیشرفته است و آمادگی دارد در حوزه جلوگیری از تقلب دیجیتالی نیازهای فناورانه سازمان سنجش را رفع کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha