• پنجشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403013017345
  • خبرنگار : 50692

ناپایداری جوی در هرمزگان و جانباختن ۴ نفر/ ارتش ناجی ۳ روستایی شد

ناپایداری جوی در هرمزگان و جانباختن ۴ نفر/ ارتش ناجی ۳ روستایی شد
عکس تزیینی است

ایسنا/هرمزگان سقوط در گودال آب، جان پسر بچه را در روستای پدل استان هرمزگان گرفت و تعداد فوتی های این بارندگی به چهار نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، مرضیه سی‌سی پور کارشناس هواشناسی استان هرمزگان امروز ۳۰ فروردین اظهار کرد: برای امروز تداوم ناپایداری جوی و دریایی در مناطق شرقی، شرق تنگه هرمز، پاره‌ای از ارتفاعات مرکزی و شمالی استان مورد انتظار است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت جوی استان افزود: امروز از شدت فعالیت سامانه بارشی در مناطق شمالی و مرکزی استان کاسته شده است.

وی ادامه داد: در مناطق شرقی استان بارش‌ها تا اواخر وقت تداوم خواهد داشت، بارش‌ها در مناطق ذکر شده بصورت گذرا و موقتی رخ خواهد داد.

از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود

کارشناس هواشناسی استان هرمزگان عنوان کرد: در طول این مدت با توجه به سیلابی بودن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود و از ترددهای غیرضرور برون شهری و روستایی اجتناب شود.

سی‌سی پور اضافه کرد: دریا نیز برای امروز بویژه در ساعات بعدازظهر با وزش بادهای نسبتاً شدید شمال غربی تا جنوب غربی، نسبتاً مواج خواهد بود؛ بیشینه سرعت باد در تنگه هرمز و دریای عمان تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا تا ۱٫۵ متر خواهد رسید.

وی تاکید کرد: توصیه می‌شود تمهیدات لازم جهت تردد ایمن شناورها بویژه سبک و صیادی صورت پذیرد.

جان باختگان بارندگی در هرمزگان به چهار نفر رسید

بازی کنار گودال آب ناشی از بارندگی، جان پسر بچه را در پدل گرفت و تعداد فوتی های این بارندگی به چهار نفر افزایش یافت.

 این پسر بچه هنگام بازی در گودال آب سقوط کرد و جان باخت.

مبینا سهرابی دختر ۹ ساله در توکهور هشت‌بندی میناب سومین فوتی این بارش ها بود.

هم چنین دو نوجوان ۱۴ و ۲۰ ساله جاسکی نیز که در گودال آب گل آلود شنا کرده بودند غرق شدند و فوت نمودند و شمار فوتی های بارندگی اخیر در هرمزگان به ۴ نفر افزایش یافت که همگی ناشی از سهل انگاری بوده است.

دریادلان نیروی دریایی ارتش جان سه نفر از سیل زدگان هرمزگان را نجات دادند

پس از بارش سیل آسا در استان هرمزگان و در پی ناپدید شدن سه نفر از اهالی یکی از روستاهای شهرستان جاسک و درخواست کمک از منطقه دوم ولایت نیروی دریایی ارتش مستقر در جاسک، یک فروند بالگرد این نیرو برای امداد رسانی به منطقه مورد نظر اعزام شد و افراد گرفتار در سیلاب را نجات و به مکان امن انتقال دادند.

امداد رسانی به مردم در سطح شهر و روستاهای اطراف شهرستان جاسک به طور بی‌وقفه توسط نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حال انجام است.

 تلاش ۳۰ گروه عملیاتی مدیریت برق قشم برای  رفع خاموشی های ناشی از طوفان و بارندگی 

 به دنبال بارش باران و طوفان سنگین در روزهای آخر  هفته جاری و وقوع چندین مورد خاموشی در شبکه برق، نیروهای عملیاتی  مدیریت برق قشم با تلاش جهادی در شرایط نامساعد جوی ، برای رفع خاموشی های ناشی از طوفان اقدام کردند.

اسماعیل سالفی مدیر برق شهرستان قشم امروز ۳۰ فروردین در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: تعداد ۳۰ اکیپ عملیاتی کار رفع خاموشی، اصلاح و بهینه سازی، ایمن سازی شبکه، هرس درختان درگیر شبکه، و رفع خاموشی مشترکین را عهده دار هستند.

وی افزود: بیش از ۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط وفشار ضعیف و هم چنین تاسیسات وتجهیزات شبکه دچار خسارت شد که منجر به خاموشی های موقت مشترکین گردید با تلاش همکاران  رفع خاموشی واصلاح وبهینه سازی شبکه در اولویت قرار گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha