• پنجشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 1403013017629
  • خبرنگار : 71290

عملیات تاریخی «وعده صادق» دشمن را عقب می‌راند

عملیات تاریخی «وعده صادق» دشمن را عقب می‌راند

دیپلمات پیشین کشورمان با تاکید بر این که عملیات وعده صادق قطعا امنیت ملی و انسجام بیشتر داخلی را به دنبال دارد، گفت «این عملیات تاریخی دشمن را به عقب می‌راند و دشمن هم وقتی چنین اتحادی را مشاهده کند، جرات نخواهد داشت اقدامی علیه امنیت کشور انجام دهد».

«حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه ایران در نشستی توجیهی و تبیینی با حضور سفرا، کارداران و رؤسای نمایندگی‌های بین‌المللی مقیم تهران که در محل وزارت خارجه برگزار شد، با اشاره به خویشتنداری جمهوری اسلامی ایران در خلال ۶ ماه گذشته و با در نظر گرفتن شرایط منطقه و در راستای عدم افزایش تنش‌ها در منطقه تاکید کرد: رژیم صهیونیستی در جدیدترین مورد، دست به اقدام تروریستی و گستاخانه از بلندی‌های جولان با استفاده از جنگنده‌های اف-۳۵ و موشک‌های ساخت ایالات متحده آمریکا علیه بخش کنسولی و اقامتگاه سفیر کشورمان در دمشق زد که منجر به ویرانی ساختمان و شهادت هفت مستشار نظامی رسمی ایران دارای گذرنامه دیپلماتیک و در حال ماموریت رسمی مبارزه با تروریسم و ۶ شهروند سوریه از جمله یک زن و فرزندش شد.

دیپلمات ارشد کشورمان همچنین خاطرنشان کرد: ما به ادامه پیگیری‌ها در چهارچوب روند حقوقی و بین المللی ادامه دادیم و در این راستا نشست شورای امنیت به درخواست روسیه برگزار شد، اما سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه مانع از آن شدند که حتی یک بیانیه حداقلی در شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت اقدام رژیم صهیونیستی در حمله نظامی‌ علیه اماکن و افراد دارای مصونیت دیپلماتیک صادر شود.

امیر عبداللهیان با اعلام اینکه اقدام ما با هدف دفاع مشروع و تنبیه رژیم متجاوز اسرائیل بود، افزود: در این عملیات نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با محاسبات دقیق و استفاده از پهپاد و موشک‌های هدایت شونده و دقیق، پایگاه نظامی رژیم صهیونیستی و مرکز اطلاعاتی این رژیم برای هدایت عملیات‌های ۶ ماه گذشته از جمله عملیات اخیر علیه سفارت کشورمان در دمشق را هدف قرار داد.

عملیات تاریخی «وعده صادق» دشمن را عقب می‌راند
نشست وزیر خارجه ایران با سفرا و روسای نمایندگی های خارجی مقیم تهران

«سید علی سقائیان» دیپلمات پیشین کشورمان در گفت‌وگو با ایسنا در تحلیل خود از هماهنگی میدان و دیپلماسی در ارتباط با پاسخ ایران به اقدامات و تجاوزات رژیم صهیونیستی به ویژه حمله رژیم اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق اظهار داشت: در این مقطع شاهد هماهنگی میدان و دیپلماسی بیش از پیش، چه در زمان عملیات طوفان الاقصی و چه در عملیات وعده صادق آن هم با توجه به موقعیت و حساسیت‌هایی که در منطقه وجود داشت، بودیم.

وی تصریح کرد: بعد از عملیات طوفان الاقصی آقای امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان انرژی زیادی صرف کرد تا هر چه بیشتر فشار را از مردم غزه و فلسطین کم کند، در این راستا رایزنی های بسیاری با مقامات کشورهای همسایه و حتی اروپایی ها انجام داد.

سفیر سابق کشورمان در ارمنستان همچنین با اشاره به انسجام داخلی در چارچوب هماهنگی میان میدان و دیپلماسی اظهار کرد: با توجه به وحدت نظر میان گروه‌ها و احزاب سیاسی کشور قطعا انسجام داخلی دو چندان و توطئه های دشمنان خنثی شد. 

این دیپلمات پیشین کشورمان یادآور شد: وزیر خارجه کشورمان در این زمینه با همتایان خود در بیش از ۲۰ کشور به صورت تلفنی رایزنی کرد و همچنین نماینده ایران در سازمان ملل تاکید کرد بر این که پاسخ ایران براساس اصل ۵۱ منشور ملل متحد انجام و تمام شده است.

عملیات تاریخی «وعده صادق» دشمن را عقب می‌راند
اجتماع مردم مشهد در حمایت از عملیات وعده صادق

وی همچنین بیان کرد: اتفاق میمونی که بعد از انجام عملیات وعده صادق شاهد آن بودیم، نوعی اتحاد و رویکرد وحدت ملی میان گروه‌های سیاسی در جامعه بود که پیام وحدت‌بخش روسای جمهور سابق کشور نیز در این مولفه قرار می گیرد. به نظرم پس از این اقدام و غملیات شاهد همبستگی و مشارکت گروه‌ها و فعالان سیاسی در کنار هم خواهیم بود. 

سقائیان در ادامه اظهار داشت: همان طور که رهبری فرمودند باید از دوقطبی‌سازی‌های غیر واقعی باید دوری کنیم تا بتوانیم هر چه بیش تر در اقتصاد و تولید کشور مشارکت داشته باشیم؛ علاوه بر این، این حرکت قطعا امنیت ملی و انسجام بیشتر داخلی را به دنبال دارد.

دیپلمات پیشین کشورمان خاطرنشان کرد: بعد از عملیات تاریخی وعده صادق شاهد خواهیم بود که کشور رو به انسجام و وحدت بیشتر خواهد رفت و قطعا این اقدام دشمن را به عقب می‌راند؛ دشمن هم وقتی چنین اتحادی را مشاهده کند، جرات نخواهد داشت اقدامی علیه امنیت کشور انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha