• جمعه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۰:۰۳
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403013117638
  • خبرنگار : 50618

نماینده ولی‌فقیه در مازندران:

هنر امری متصل و درونی است

هنر امری متصل و درونی است

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران با توصیه براینکه قدرت و اخلاق را توأمان داشته باشیم، گفت:هنر امری متصل و درونی است.

آیت‌الله محمدباقر محمدی لائینی ۳۰ فروردین در اختتامیه هفته هنر انقلاب اسلامی، که در دفتر نماینده ولی‌فقیه در ساری برگزار شد با گرامیداشت یاد شهید آوینی، اظهار کرد: خدا قوت به بازوان توانا و مشت پولادین جمهوری اسلامی که با ضربه ذوالفقاری هیمنه صهیونیسم را شکست؛ ضربه این هیمنه و شکست این ابهت برای آنها بسیار سنگین و گران بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان با بیان این که عملیات وعده صادق نشان داد مستکبران با هیبت دروغین خویش زندگی می‌کنند، اظهار داشت: این هیبت امروز فروشکست و جرات در دل مظلومان برای قیام مقابل مستکبران ایجاد کرد. افسانه شکست‌ناپذیری ارتش صهیونیسم از جمهوری اسلامی شکست خورد و این از موهبت‌های الهی و وعده صادق خداوند برای پیروزی حق بر باطل است.

محمدی لائینی گفت: بیش از هنرمندان حاضر در این مکان هنرمندان انقلابی در کشور و استان داریم. توفیق بهره‌گیری از این همه هنر امروز برای ما فراهم نشد و هنری که امروز شاهد درخشش آن بودیم تنها بخش کوچکی از جامعه هنری انقلابی استان است.

هنر امری متصل و درونی است

وی زیبایی را از جنس هنر و ادب دانست و افزود: انسان به هنر آراسته می‌شود. تفاوت میان قرآن با دیگر الواح در هنر، فصاحت و بلاغت و معجزه کلامی خداوند است. مردم در زمان نزول تحت‌تاثیر بعد هنری قرآن قرار گرفتند و به همین دلیل واژه سِحر را به آن نسبت دادند.

این مسئول جهاد و شهادت را تابلوی غنی هنر خواند و گفت: هر جا زیبایی وجود دارد هنر است. جنایات صهیونیست‌ها به تمامی زشت و کریه است که جوامع مسلمان و غیرمسلمان را در سراسر جهان برآشفت. در مقابل به حملات و نشانه‌گیری ایران در برابر صهیونیسم که نگاه می‌کنیم، تمام زیبایی است.

محمدی لائینی با اشاره به اخلاق‌مداری مدافعان حرم در سوریه خاطرنشان کرد: مهم است که قدرت و اخلاق را توامان داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه با گلایه از این که زیبایی مجاهدان چنان که باید به دنیا معرفی نشده، بیان کرد: امپراطوری رسانه‌ای غرب این مسائل را مسکوت و منزوی می‌سازد تا چهره ملت خلاق این زیبایی‌ها را مردم دنیا نبینند.

وی هنر را جوششی درونی خواند و افزود: هر چه در این جهان منفصل است، هنر امری متصل و درونی است.

محمدی لائینی تاکید کرد: هنری‌تر از هنر، هنر به کارگیری هنر است که متاسفانه گاه در مسیر درست استفاده نمی‌شود. شما دو مسئولیت استفاده از هنر و درست بهره‌گیری از آن دارید و باید با هنر به جنگ رفت.

از نماینده ولی‌فقیه تقاضای نگاه ویژه به عرصه هنر داریم

مهدی معصومی گرجی نیز با تبریک هفته هنر انقلاب اظهار کرد: هنرمند متعهد به حقیقت، به دنبال کشف حقایق است تا با خلق آثار فاخر، در جهت رشد و تعالی جامعه گام بردارد.

رییس سازمان حوزه هنری استان مازندران گفت: به فرموده رهبری فرهنگ مانند هوا بوده و در همه جا جاری است، از نماینده رهبری در استان تقاضا داریم تا توجه ویژه به این حوزه داشته باشند. هنرمندان نیازمند حمایت هستند و نخستین وظیفه نهادهای فرهنگی حمایت و تشویق جامعه هنری و تلاش برای رشد و اعتلای آن است‌.

هنر امری متصل و درونی است

وی با بیان این که عرصه فرهنگ و هنر استان همواره مظلوم بوده‌است، اظهار کرد: عرصه فرهنگ و هنر ویترین جامعه ما است و باید بیشتر به آن توجه شود.

معصومی گرجی درباره برنامه‌های هفته هنر انقلاب حوزه هنری مازندران اعلام کرد: برنامه‌های بسیاری در این هفته برگزار شد که از آن جمله می‌توان به دیدار هنرمندان با استاندار مازندران و بیان مشکلات و موانع هنر استان، برگزاری کارگاه‌های تخصصی، نواختن زنگ هنر انقلاب با همکاری آموزش‌وپرورش، تجلیل از هنرمندان با هدف حمایت و تشویق هنرمندان در جهت تولید آثار فاخر و مانند آن‌ اشاره کرد.

در پایان این مراسم از فعالان حوزه هنر و رسانه با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha