• جمعه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۰:۴۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1403013117644
  • منبع : بازار

آشنایی با شگفتی‌های طبیعی ترکیه: دریاچه وان

آشنایی با شگفتی‌های طبیعی ترکیه: دریاچه وان

عده ای از مردم فکر میکنند که در سفر به وان ترکیه تنها می‌توانند از خرید کردن و بازدید از مراکز خرید لذت ببرند، اما این شهر پرطرفدار، جاذبه های طبیعی بسیاری نیز دارد.

به گزارش ایسنا به ننقل از فلای تودی، یکی از این جاذبه های زیبا، دریاچه وان است. در آغوش کوه‌های سر به فلک کشیده شرق ترکیه، نگینی فیروزه‌ای به نام دریاچه وان نهفته است. این پهنه آبی عظیم، با زیبایی خیره‌کننده و شگفتی‌های طبیعی خود، هر ساله گردشگران بسیاری را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

با این مطلب همراه باشید تا با جاذبه‌های گردشگری دریاچه وان برای سفر و هتل الیت ورد وان مکانی برای تجربه اقامتی خاطره‌انگیز در نزدیکی این دریاچه آشنا شوید .

آشنایی با دریاچه وان

دریاچه وان، بزرگترین دریاچه ترکیه و دومین دریاچه بزرگ آب شور در جهان، با وسعتی حدود ۳۷۵۵ کیلومتر مربع، در شرق این کشور و در نزدیکی مرز ایران واقع شده است. این دریاچه با انعکاس آسمان در پهنه آبی خود، منظره‌ای بی‌بدیل و چشم‌نواز را خلق می‌کند و گویی زمین و آسمان در هم آمیخته‌اند تا تابلویی نقاشی را به نمایش بگذارند.

سواحل شنی و ماسه‌ای، کوه‌های سر به فلک کشیده و چشمه‌های آب گرم، مناظر طبیعی بی‌نظیری را در اطراف دریاچه وان خلق کرده‌اند. گویی طبیعت با تمام ظرافت خود، این منطقه را نقاشی کرده است.

آب و هوا وان

دریاچه وان در منطقه‌ای با اقلیم کوهستانی واقع شده است و زمستان‌های سرد و برفی و تابستان‌های خنک و معتدل دارد. بهترین فصل سفر به این دریاچه در بهار و تابستان است که مناظر آن در زیباترین شکل ممکن قرار گرفته و آب و هوا معتدل است.

جاذبه های دریاچه وان

در پهنه این دریاچه، جزایر متعددی با جاذبه‌های منحصر به فرد و مکان های تاریخی زیبایی خودنمایی می‌کنند:

  • جزیره آکدامار: مروارید دریاچه وان، جزیره آکدامار است. این جزیره با طبیعتی بکر و دست نخورده، مأمن پرندگانی مهاجر و گونه‌های گیاهی و جانوری منحصر به فرد است.گویی بهشتی گمشده در قلب دریاچه وان آرمیده است. این جزیره، کلیسای تاریخی و صومعه باستانی، گنجینه‌ای از تاریخ و فرهنگ را در خود جای داده است و قدم زدن در آن، گویی سفری در گذر زمان است.
  • کلیسای صلیب مقدس: ساختمان این کلیسا که در جزیره اکدامار واقع شده در قرن دهم ساخته شده. نمای این کلیسا ازسنگ‌ها و تزئینات بسیار زیبایی تشکیل شده که رنگ‌ منحصربه‌فردی دارند. دیوار های فضای داخلی کلیسا نیز بسیار جذاب هستند و با طرح و نقش های کهن آمیخته شده اند.

کلیسای آلتینساج: یک کلیسای تاریخی دیگر در قسمت غربی دریاچه به چشم می خورد که بر روی تپه ای مشرف به دریاچه قرار گرفته که برای بازدید از آن، می‌توانید از جزیره آکدامار به سمت شهر تاتوان بروید.

شهر و موزه احلات

شهر احلات، منطقه ای باستانی با قدمتی ۲۹۰۰ ساله است که موزه ای زیبا را نیز در خود جای داده و مجموعه ای از آثار تاریخی کشف شده از گورستان ها و این شهر را به نمایش گذاشته.

فعالیت‌های تفریحی در وان

دریاچه وان، فرصتی برای تجربه تفریحات هیجان‌انگیز و لذت‌بخش را برای شما فراهم می‌کند. قایق‌سواری، شنا، غواصی و جت اسکی، تنها تعدادی از تفریحات پرطرفدار در این دریاچه هستند. اگر به عکاسی علاقه داشته باشید نیز می‌توانید ساعت‌ها مشغول عکاسی شوید و تصاویر خیره‌کننده ای را در این طبیعت زیبا ثبت کنید.

امتحان غذاهای محلی

غذاهای محلی و سنتی منطقه وان، طعمی بی‌نظیر و به یاد ماندنی را به شما هدیه می‌کنند. رستوران‌های متعدد در اطراف دریاچه، فرصتی برای چشیدن این طعم‌های لذیذ را فراهم کرده‌اند.

اقامت در نزدیکی دریاچه وان

هتل‌ها و اقامتگاه‌هایی در اطراف دریاچه وان وجود دارد که امکان اقامتی خاطره‌انگیز را برای شما فراهم می‌کنند. از هتل‌های لوکس و مجلل تا اقامتگاه‌های بوم‌گردی و سنتی، تنوع انتخاب برای هر سلیقه‌ای وجود دارد. یکی از معدود هتل های ۵ ستاره این منطقه، هتل الیت ورد وان است که در آن می‌توانید اقامتی خاطره‌انگیز در قلب شگفتی‌ها را تجربه کنید:

هتل الیت وورد وان

با هتل الیت وورد وان، اقامتی خاطره‌انگیز در قلب شگفتی‌ها را تجربه کنید:

این هتل ۵ ستاره در ساحل دریاچه وان در منطقه ایپک یولوواقع شده است. این موقعیت مکانی عالی، دسترسی آسان به بسیاری از جاذبه‌های گردشگری وان را برای شما فراهم می‌کند. در این هتل ۱۰۰ واحد اقامتی با ظرفیت و ابعاد مختلف وجود دارد که علاوه بر داشتن دکوراسیونی مدرن مجهز به تمامی امکانات موردنیاز مهمانان مانند تلویزیون، سیستم تهویه مطبوع، حمام اختصاصی با لوازم بهداشتی، مینی بار، سشوار و... هستند.

آشنایی با شگفتی‌های طبیعی ترکیه: دریاچه وان

امکانات رفاهی و تفریحی

هتل الیت وورد دارای سالن ورزشی و بدنسازی مجهز، استخر سرپوشیده، جکوزی و سونای مدرن است که تجربه ای جذاب را برای لحظات استراحت شما رقم می‌زند. می‌توانید وعده های غذایی خود را در رستوران شیک و با کیفیت این هتل با منویی متنوع میل کنید. کافی شاپ با انواع نوشیدنی ها و فضایی دنج نیز از دیگر امکانات موجود در این هتل است. صبحانه های خوشمزه نیز به صورت رایگان برای تمامی واحدهای اقامتی ارائه می‌شود.

پرسنلی مجرب و آموزش‌دیده، ارائه خدمات ۲۴ ساعته باکیفیت و اینترنت رایگان از دیگر امکانات این هتل هستند.

در نهایت سفر به دریاچه وان، تجربه‌ای منحصر به فرد و پر از شگفتی است. هتل الیت ورد نیز وان با موقعیت مکانی عالی و ارائه امکانات و خدمات مناسب اقامتی فراموش‌نشدنی را برای شما در نزدیکی این دریاچه رقم خواهد. می‌توانید برای رزرو این هتل با کمترین قیمت از طریق فلای تودی اقدام کنید.

رزرو هتل های خارجی با بهترین قیمت در فلای تودی

فلای تودی یکی از معتبرترین شرکت های ارائه دهنده خدمات گردشگری در ایران است که تمامی خدمات مورد نیاز شما برای سفر، از جمله رزرو هتل وان را با بهترین قیمت ارائه می‌دهد. هتل ها و اقامتگاه‌های مختلفی در سامانه فلای تودی موجود است که می‌توانید با مراجعه به اپلیکیشن و یا وبسایت فلای تودی، لیست تمامی آن ها را به همراه امکانات و قیمت مشاهده کرده و پس از مقایسه قیمت با سایر سایت‌ها، به آسانی هتلی مناسب با نیازها و بودجه مدنظرتان در شهر مقصد را رزرو کنید. فلای تودی با ارائه گارانتی پایین ترین قیمت و پشتیبانی ۲۴ ساعته در تمام روز های هفته، آسودگی خاطر شما را در تمامی مراحل سفر فراهم می‌کند.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha