• جمعه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ / ۰۰:۴۹
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403013117647
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان تاکید کرد

رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم سمنان از دولت

رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم سمنان از دولت

ایسنا/سمنان استاندار سمنان خواستار حل معضل کم آبی در این استان شد و گفت: بحث تنش و کمبود آب یکی دیگر از مطالبات مردم استان است که ان‌شاءالله مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

سید محمد رضا هاشمی ، استاندار سمنان ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ در جلسه شورای اداری استان به ریاست آیت الله رئیسی، رییس جمهور در سالن همایش های بین المللی شهید سلیمانی ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از حضور رئیس جمهور، به استقبال گرم و پرشکوه و پرشور مردم استان اشاره داشته و همراه با قدردانی از آحاد مختلف مردم، اظهار کرد: سفر دور دوم ریاست جمهوری به استان سمنان، همچون سفر گذشته در بحث مصوبات بسیار با برکت و امید آفرین است.

وی ادامه داد: سفر قبل ، ۱۴۵ مصوبه و ۲۴ دستور ویژه ریاست جمهور را برای استان به همراه داشت که ۱۱ هزار و ۲۶۵ میلیارد تومان اعتبار عمرانی و اقتصادی برای آن در نظر گرفته شد.

وی افزود:بالغ بر ۱۰۶ درصد از مصوبات حوزه عمرانی و ۷۵ درصد از مصوبات حوزه اقتصادی سفر دور اول ریاست جمهوری به استان تاکنون محقق و اعتبارات تخصیص یافته هزینه شده است.

هاشمی ادامه داد: در سفر اول رئیس جمهور به استان سمنان، ۳۶ هزار مورد درخواست و نامه مردمی واصل شد که تمامی این موارد پیگیری و به نتیجه رسید.

وی همچنین عنوان کرد: یک هزار و ۱۵۸ واحد قطعه زمین رایگان ۲۰۰ متری در بهترین نقاط شهرها برای متقاضیان واجد شرایط فرزند آوری در این سفر اهدا می شود.

استاندار سمنان تاکید کرد: با اقدامات و تلاش های صورت گرفته، خوشخبتانه‌ حتی یک واحد تولیدی و صنعتی در استان تعطیل و یا به تملک بانک در نیامد.

وی بیان کرد: تا امروز نیز ۲۰۱ واحد ۱۰۰ درصد راکد به چرخه تولید بازگشته که زمینه اشتغال ۴ هزار و ۵۰۰ نفر راه فراهم نکردند.

هاشمی اضافه کرد: امروز و با حضور رئیس جمهور فاز ۳ و ۴ نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان به بهره برداری رسیده و ظرفیت تولید برق توسط این مجموعه بالغ بر ۳۶۶ مگاوات افزایش یافت.

استاندار سمنان تصریح کرد: کسب رتبه دوم تحقق شعار سال در سال گذشته، رشد ۱۱۰ درصدی شرکت های دانش بنیان، ثبت رشد اقتصادی ۵.۷ درصد ، کاهش تورم، اجرای مطلوب نهضت ملی مسکن و ۱۹ هزار واحد مسکونی در حال احداث تاکنون، کسب رتبه برتر تعهد ایجاد اشتغال، تامین کالا و اقلام اساسی مورد نیاز بازار، رشد ۲۷ درصدی جذب سرمایه گذاری خارجی، رشد نفوذ اینترنت در روستاها، سفر به بیش از ۴۰۰ روستا و برگزاری دیدار چهره به چهره از جمله دستاورد های دولت سیزدهم در استان سمنان است.

وی همچنین افزود: استان سمنان در مسیر تردد زائران امام رضا(ع) قرار داشته و سالانه میزبان بالغ بر ۲۰ میلیون مسافر هستیم که نیازمند خدمات، اسکان و امنیت هستند.

استاندار سمنان در پایان گفت: بحث تنش و کمبود آب یکی دیگر از مطالبات مردم استان است که ان‌شاءالله مورد توجه ویژه قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha