• شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: دانشگاه‌های بین‌الملل
  • کد خبر: 1403020100100
  • خبرنگار : 71603

تداوم حمایت از فلسطینی‌ها در دانشگاه کلمبیا

تداوم حمایت از فلسطینی‌ها در دانشگاه کلمبیا

معترضان حامی فلسطین در دانشگاه کلمبیا پس از دستگیری‌های گسترده تظاهرات خود را از سر گرفتند.

به گزارش ایسنا به نقل از ان‌بی‌سی نیوز، سخنگوی پلیس نیویورک اعلام کرد در سومین روز تظاهرات حامیان فلسطین حداقل ۱۱۳ نفر بازداشت شدند.

این دانشجویان معترض که طرفدار فلسطین هستند، دیروز سومین روز از تظاهرات خود را در دانشگاه کلمبیا از سر گرفتند و گفتند که عزم آنها علیرغم تعلیق و دستگیری‌های گسترده جدی است. 

الیت ۲۵ ساله که به دلیل ترس ترجیح داده نام خانوادگی‌اش فاش نشود، گفته که این اعتراضات  حق اخلاقی و انسانی است.

این دانشجوی فارغ التحصیل دانشگاه کلمبیا یکی از ۱۱۳ نفری بود که رور پنجشنبه توسط پلیس دستگیر شد چراکه آنها در محوطه دانشگاه و روی چمن‌ها برای حمایت از مردم غزه چادر برپا کرده بودند و پلیس اقدام به تخریب این چادرها کرد و دانشجویان را دستگیر کرد. 

در این میان، رئیس دانشگاه کلمبیا، در یادداشتی به پلیس گفته که معترضان هشدارهای کتبی و شفاهی متعددی را برای متفرق شدن نادیده گرفته‌اند و از جمله تخلفات دیگر آنها، آسیب به اموال دانشگاه است. 

این معترضان شعار «از نهر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد» سر دادند. صدای «انتفاضه، انتفاضه» و «مرگ بر رژیم صهیونیستی» هم به گوش می‌رسید.

به گفته یکی از دانشجویان، معترضان همچنین فریادهای «شرم بر شما، شرم‌ بر شما» علیه حامیان رژیم صهیونیستی سر داده و خواستار ارسال کمک‌های بیشتر به غزه شدند و همچنین شعارهایی درباره شهادت به زبان آوردند. 

برخی از اساتید دانشگاه کلمبیا هم حمایت علنی خود را از فلسطین و جنبش مقاومت اعلام کرده‌اند که همین مورد تنش‌هایی را ایجاد کرده است. روز چهارشنبه همچنین رئیس دانشگاه کلمبیا به جلسه کنگره آمریکا رفته بود تا در مورد اقداماتی برای کاهش «یهودستیزی» در این دانشگاه صحبت کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha