• شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1403020100262
  • خبرنگار : 50692

کاهش ۴۰ درصدی حوادث در کارگاه‌های هرمزگان

کاهش ۴۰ درصدی حوادث در کارگاه‌های هرمزگان

ایسنا/هرمزگان مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان گفت: تعداد حوادث به وقوع پیوسته در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال۱۴۰۱ حاکی از کاهش ۴۰ درصدی آن می‌باشد.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، مجتبی معین وزیری امروز اول اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازرسان کار استان هرمزگان در راستای وظایف قانونی و ذاتی خود و رسالت تخصصی این اداره کل و به منظور نظارت برحسن اجرای قانون کار و مقررات ایمنی وبهداشت کار در سال گذشته از تعداد ۸۵۳۱ کارگاه بازرسی که از این تعداد ۳۶۷۴ بازرسی از کارگاههای پرخطر بوده که به نسبت آمار سال ۱۴۰۱ رشد ۲۴ درصدی را داشته است و همچنین تعداد حوادث به وقوع پیوسته در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال۱۴۰۱ نیز حاکی از کاهش ۴۰ درصدی آن می‌باشد.

وی افزود: نتایج بازرسی و دیگر اقدامات اداره بازرسی کار این اداره کل در قالب تعداد ۷۹۷۱ ابلاغیه رفع نقض به کارفرمایان و پیمانکاران ابلاغ گردیده است.

مدیرکل اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی هرمزگان بیان کرد: اجرای قوانین کار و آیین نامه های حفاظت فنی و بهداشت کار  به منظور پیشگیری از حوادث ناشی از کار از جمله اهداف بازرسان کار به شمار می رود که نه تنها در کاهش هزینه های مستقیم و غیر مستقیم حوادث موثراست بلکه به دلیل منافع بلند مدت اجتماعی و اقتصادی در جهت حفظ نیروی کار و افزایش کیفیت تولید موجبات ایجاد انگیزه برای کارفرمایان را نیز فراهم می سازد.

معین وزیری اذعان کرد: صیانت از نیروی کار از جمله اولویت‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به شمار می‌رود و در این خصوص کمیته حفاظت فنی در کارگاه‌های بالای ۲۵ نفر کشور به منظور حفاظت از نیروی کار تشکیل شده که ضمن خودارزیابی در کارگاه، از نیروی کار و سرمایه‌های مجموعه صیانت می‌کنند.

وی در پایان گفت؛ مطابق ماده ۹۵ قانون کار، نظارت مستمر بر حوزه ایمنی کار و مسئولیت اجرای مقررات و ضوابط فنی و بهداشت کار بر عهده کارفرمایان گذاشته شده به طوری‌که هر گاه بر اثر عدم رعایت مقررات مذکور از سوی کارفرما یا مسئولان واحد حادثه‌ای رخ دهد، شخص کارفرما از نظر کیفری و حقوقی و مجازات‌های مندرج در این قانون مسئول است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha