• شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403020100371
  • خبرنگار : 50617

رئیس اورژانس ۱۱۵ خبرداد:

پوشش ۷۸۷ مصدوم و بیمار اورژانسی در محمود آباد

پوشش ۷۸۷ مصدوم و بیمار اورژانسی در محمود آباد

ایسنا/مازندران رئیس اورژانس ۱۱۵ محمودآباد گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۷۸۷ مصدوم و بیمار اورژانسی مورد پوشش قرار گرفت که در تصادفات شهرستان محمودآباد ۱۷۱ مصدوم رسیدگی شدند.

«حمیدرضا فرنیا» در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ماموریت‌های نوروز سال‌جاری در مقایسه با سال گذشته، مسمومیت منوکسید کربن و مصدومین ۴ چرخ به صفر رسیده است.

رئیس اورژانس ۱۱۵ محمودآباد بیان کرد: ۶ پایگاه زمینی اورژانس و ۲پایگاه موتورلانس‌ در این ایام فعال بودند که با این تعداد پایگاه توانستیم حوادث سال جاری را پوشش دهیم.

او ادامه داد: روزانه آمبولانس‌های اورژانس در جاده‌ها به مدت ۷ ساعت مستقر بودند و متاسفانه در حاشیه شهرستان ۲ فوتی تصادفات را داشتیم.

فرنیا خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۵۴ نیرو در اورژانس ۱۱۵ محمودآباد خدمت رسانی می‌کنند و علی‌رغم مشکلات به همت همکاران تلاش می‌کنیم بهترین خدمت را به مردم ارائه دهیم.

به گزارش ایسنا، تاسیس اورژانس ۱۱۵ به سال ۱۳۵۴ پس از ریزش سقف یکی از سالن‌های انتظار فرودگاه مهرآباد تهران برمی‌گردد. بعد از این حادثه سیستم فوریت‌های پزشکی کشور با عنوان اورژانس ۱۱۵ در ایران تأسیس شد.

بعد از آن در سال ۱۳۷۹ طرح پوشش فراگیر فوریت‌های پزشکی تصویب و در سال ۱۳۸۰ ابلاغ شد که تا حد زیادی سیستم به صورت سامان یافته کار خود را با رشته جدیدی با عنوان «فوریت‌های پزشکی» در برخی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور ادامه داد.

امروزه از بخش‌های مهم در برقراری جامعه ایمن بخش اورژانس است و حضور به موقع آمبولانس در صحنه حادثه بسیار تاثیرگذار است.

 یکی از مهمترین شاخص‌هایی که در ارزیابی مراکز اورژانس به کار گرفته می‌شود، زمان پاسخگویی است. 

 درکشور ما انتقال مصدومان و بیماران به عهده مراکز و پایگاه‌های اورژانس (فوریت‌های پزشکی ۱۱۵) است.

پیشگیری اولیه هنوز هم به عنوان یکی از راه‌های مهم برای کاهش بار جراحات و آسیب‌های باقی مانده است و به طور فزاینده‌ای مشخص شده است که بسیاری از مرگ‌ها و ناتوانایی های بلند مدت می‌تواند از طریق تقویت تروما و مراقبت اورژانس پیشگیری شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha