• شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403020100442
  • خبرنگار : 50040

در گفت و گو با مدیرکل راه و شهرسازی گیلان مطرح شد؛

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در گیلان

آخرین وضعیت نهضت ملی مسکن در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان، مجموع واحدهای در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن گیلان را ۳۵ هزار و ۲۶۰ واحد دانست و گفت: ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در شهرهای رشت، بندرانزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در حال ساخت است.

محمدرضا فلاحتگر امروز، اول اردیبهشت ماه در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه پروژه های نهضت ملی مسکن استان گیلان در نیمه نخست سال جاری با شتاب خوبی در حال احداث است، اظهار کرد: در مجموع ۱۲۱ هزار و ۶۳۶ نفر ثبت نامی داریم که از این تعداد، ۱۱۶ هزار و ۹۹۸ نفر، متقاضی موثر هستند.

وی از تایید نهایی ۲۷ هزار و ۶۴۶ نفر از متقاضیان خبر داد و افزود: در حال حاضر برای ۱۷ هزار و ۶۱۹ واحد زمین تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از واریز آورده اولیه ۸۵۹۶ نفر از متقاضیان خبر داد و تاکید کرد: طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری، ۵۲۹۴ واحد در بخش بازآفرینی شهری، ۳۶۱۵ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۳ هزار و ۶۸۹ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم.

وی مجموع واحدهای در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن گیلان را ۳۵ هزار و ۲۶۰ واحد دانست و اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی این واحدها بین پنج تا ۹۵ درصد بوده و در صورت واریز به موقع آورده، پروژه زودتر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه ۱۰۹۴۵ واحد به صورت انبوه ساز و ۱۸۷۶ واحد به صورت گروه ساخت در ۲۰۶ هکتار از شهرهای رشت، بندرانزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در حال ساخت است، گفت: ۳۴۹۰ واحد با استفاده از روش‌های نوین و صنعتی ساز در حال اجراست.

وی با اشاره به کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین در طرح نهضت ملی مسکن گیلان، عنوان کرد: در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، ۱۹۸ هکتار زمین با کمک دستگاه‌ها شناسایی و مصوب شده؛ خریداری ۵۰ هکتار زمین از مالکین در شهرها نیز با کمک سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار است.

وی تعداد کل ثبت‌نامی‌های طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را ۲۲۹۶ نفر دانست و از تایید نهایی ۱۰۹۷ نفر خبر داد و بیان کرد: برای ۶۱۴ خانوار تخصیص زمین به ارزش ۵۷۵ میلیارد تومان انجام شده است. به زودی برای حدود ۱۵۰ خانوار دارای سه فرزند به بالا در شهرستان لنگرود(چاف و چمخاله) تخصیص زمین خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha