• شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403020100560
  • خبرنگار : 50130

مدیرمخابرات منطقه استان:

۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه ارتباطات سیار در کردستان سرمایه گذاری شد

۶۰۰ میلیارد تومان برای توسعه ارتباطات سیار در کردستان سرمایه گذاری شد

ایسنا/کردستان مدیرمخابرات منطقه کردستان گفت: با توجه به نیاز روزافزون مشتریان به خدمات و سرویس‌های تلفن همراه اول مخابرات، سال گذشته ۶۰۰میلیارد تومان برای توسعه و تقویت شبکه ارتباطات سیار در استان سرمایه گذاری شد.

 آزاد حکمت امروز شنبه اول اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پروژه‌های اجرا شده در حوزه تلفن همراه اول مخابرات شامل ایجاد و راه اندازی سایت جدید فول تکنولوژی، ارتقا ۸۲ سایت تکنولوژی به ۴G، راه‌اندازی باند TD-LTE و راه اندازی تکنولوژی۵G در استان است.

وی افزود: ۸۲ سایت تلفن همراه اول در استان به تکنولوژی ۴G تجهیز شدند که امکان برقراری ارتباط و ارسال پیام از طریق VOICE و DATA با کیفیت بالاتر را برای مشتریان فراهم آورده است.

مدیرمخابرات منطقه کردستان ادامه داد: از ۸۲ سایت ارتقا یافته، ۶۴ مورد آن در نقاط روستایی قرار دارد که این آمار بیانگر توجه مخابرات و استراتژی‌های آن به ارائه خدمات یکسان در نقاط شهری و روستایی به منظور تحقق کاهش شکاف دیجیتالی است.

وی اضافه کرد: احداث ۱۹ سایت جدید فول تکنولوژی تلفن همراه در شهرستانهای سنندج، مریوان، سروآباد، کامیاران و سقز ازدیگر پروژه‌های مخابرات منطقه در سال گذشته است که ۱۵سایت در نقاط روستایی قرار دارد.

حکمت به ارتقا و تقویت شبکه تلفن همراه اول مخابرات در استان به عنوان برنامه های دارای اولویت در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این راستا در ۵۸ سایت شهری تجهیزات باند TD-LTE نصب و راه اندازی شده است که ۱۶ مورد آن در شهرستان سنندج، هفت مورد در سقز، ۱۷ مورد در بانه، ۱۷ مورد مریوان و یک مورد نیز در شهرستان بانه اجرا شده است.

وی به اهمیت ایجاد و راه اندازی آخرین نسل تلفن همراه اول (۵G در استان اشاره کرد و یادآور شد: اجرای پروژه‌های زیرساختی و فراهم کردن شرایط لازم برای ارائه این تکنولوژی به مشتریان در دستور کار قرار گرفته است که در اواخر سال گذشته هفت سایت تکنولوژی ۵G در شهرستانهای سنندج، بانه و مریوان نصب و راه اندازی شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهار کرد: ارائه سرویس های تلفن همراه در سطح کلاس جهانی و همراه با رشد تکنولوژی در استان همواره از اهداف مخابرات است که برای تحقق بیش از پیش آن از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha