• شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403020100764
  • خبرنگار : 50107

معاون شهرداری مشهد:

شهرداری مشهد به‌دنبال تقویت اکوسیستم نوآوری شهری است

شهرداری مشهد به‌دنبال تقویت اکوسیستم نوآوری شهری است

ایسنا/خراسان رضوی معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد از واگذاری پروژه پژوهشی به دفتر مدیریت و خلاقیت شهری با هدف تقویت اکوسیستم نوآوری شهری مشهد خبر داد.

جمال‌حسن بارانی امروز (یکم اردیبهشت‌ ماه) در نشست اکوسیستم نوآوری شهری و رونمایی از محصولات نوآورانه شهرداری مشهد، اظهار کرد: شهر مشهد ویژگی‌های خوبی دارد که باید ضمن احصا کردن آن‌ها، پیش‌برندگی را نیز دوچندان کنیم که به‌جز با کمک بخش‌های خلاقیت و نوآوری امکان‌پذیر نیست.

وی ادامه داد: در برنامه میان‌مدت شهرداری موضوعاتی در اولویت قرار گرفته که برش خاصی تحت عنوان برش نوآوری و هوشمندسازی داریم. در این برش بر دو موضوع کار ویژه‌ای در مدیریت شهری انجام می‌شود که دنبال عملیاتی‌سازی آن بخش از برنامه توسط دفتر خلاقیت و نوآوری شهری هستیم. در شهرهای دیگر نیز در حوزه نوآوری و فناوری از ابتکارهای مدیریت شهری مشهد استفاده شده است و مطالبات بهتری داشته‌اند.

بارانی بیان کرد: شهرداری علاقه‌مند است اکوسیستم نوآوری شهری مشهد را تقویت کند. بنابراین وظیفه‌ یک پروژه پژوهشی را به دفتر مدیریت و خلاقیت شهری دادیم ‌که از نحوه مداخله شهرداری، نقش حمایتی و نظارتی و انواع نقش‌های دیگر مدیریت شهری در حوزه نوآوری و خلاقیت شهری استفاده کنند تا بدانیم باید به چه شکل ساماندهی شود که از یک طرف مانع نباشد و از طرف دیگر، آفت‌ها سریع‌تر رفع و رجوع شود.

سید رحمان میرزائیان، مدیرکل خلاقیت و نوآوری شهری مشهد نیز در این نشست، با اشاره به دوم اردیبهشت ماه، روز جهانی خلاقیت و نوآوری و روز تأسیس سپاه پاسداران، گفت: سوم اردیبهشت ماه روز ملی کارآفرینی و بزرگداشت شیخ بهایی است. این هفته را به‌عنوان هفته خلاقیت و نوآوری شهری از اول تا هفتم اردیبهشت ماه در نظر گرفته‌ایم و امروز مفتخر به برگزاری اولین رویداد هستیم. امیدواریم این رویداد در سال‌های دیگر تکرار شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha