• شنبه / ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403020100778
  • خبرنگار : 50107

شهردار مشهد خبر داد

راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی و شبکه ارتباطی برای ارتباط با نخبگان در مشهد

راه‌اندازی ۶ مرکز نوآوری تخصصی و شبکه ارتباطی برای ارتباط با نخبگان در مشهد

ایسنا/خراسان رضوی شهردار مشهد گفت: به زودی ۶ مرکز نوآوری تخصصی راه‌اندازی خواهد شد. قرار است در مشهد دبیرخانه مرکزی نوآوری و خلاقیت و همچنین شبکه ارتباطی جهت ارتباط با نخبگان راه‌اندازی کنیم.

محمدرضا قلندر شریف امروز، یکم اردیبهشت‌ماه، در نشست اکوسیستم نوآوری شهری و رونمایی از محصولات نوآورانه شهرداری مشهد، اظهار کرد: قشر جوان و پویا در مشهد کم نیست، البته ما در بخش‌هایی مانند مناطق کم‌برخوردار غفلت می‌کنیم و شما در بخش نوآوری و خلاقیت نمایندگان این افراد هستید.

وی با بیان اینکه موضوع این جلسه خاص و ویژه و مورد تاکید مقام معظم رهبری است، عنوان کرد: هر چه داریم از این حوزه بوده و هر چه مشکل داریم به دلیل کم‌توجهی به این حوزه است. هر سازمانی که به نوآوری و خلاقیت توجه داشته، پیشرفت کرده است. 

قلندر شریف افزود: وقتی ما مسئولیت را برعهده گرفتیم نامی از خلاقیت و نوآوری به عنوان متولی مشخص نبود و تنها کارشناس و مسئولی در شهرداری وجود داشت، بنابراین با توجه به اهمیت این حوزه دفتر خلاقیت و نوآوری را در شهرداری ایجاد کردیم و اگر قابلیت داشت برای آن معاون تعیین می‌کردیم، البته پیگیر این موضوع هستیم.

شهردار مشهد بیان کرد: خلاقیت و نوآوری جایگاه ویژه‌ای دارد. آنچه ما برای کارخانه نوآوری می‌خواستیم، این نبود. امسال سال جهش تولید ‌با مشارکت مردمی است و شما به عنوان فرد خلاق و اندیشمند جامعه در تحقق این شعار نقش دارید.

وی با اشاره به اینکه تولید تنها به معنی تولید ابزار و سخت‌افزاری نیست، بلکه تولید به معنی فکر، اندیشه و راهکار نیز است، تصریح کرد: کشف از کنجکاوی انسان و اختراع از خلاقیت و نوآوری به وجود می‌آید. ما به دلیل مشغله کاری نمی‌توانیم خلاقیت و نوآوری داشته باشیم، بنابراین شما باید در این راستا در کنار ما باشید و برای این ارتباط اداره کل خلاقیت و نوآوری را در شهرداری راه‌اندازی کردیم و این اداره پل ارتباط ما با شما است.

قلندر شریف ادامه داد: ما بخشی از مشکلات شهر را رصد کردیم و برخی را نتوانستیم که از شما درخواست داریم مشکلات و مسائل شهر را شناسایی کنید و برای حل آن‌ها راهکارهای خلاقانه با حداقل هزینه ارائه دهید. اداره کردن شهر کار ساده‌ای نیست و پیچیدگی نباید باعث شود که از کارها غافل شویم.‌

شهردار مشهد گفت: نکاتی که در این نشست گفته شد را باید به صورت جزوه در اختیار مدیران شهرداری قرار دهیم تا بتوانند از این مطالب استفاده کرده و راهکارها را عملیاتی کنند؛ زیرا اینجا دور هم جمع نشدیم که فقط بگوییم ما هستیم، شما هم بگوید، هستید. باید برای منافع مادی شهر خلاقیت داشته باشیم و خلاقیت‌ها را به نتیجه برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: شهر مشهد در همه حوزه‌ها در امر خلاقیت و نوآوری رتبه یک را در کشور دارد و با همه شهرهای کشور متفاوت است. در همه امور از ابتدای ایجاد این شهر در ردیف اول بودیم و این موارد به برکت وجود آقا علی بن موسی الرضا(ع) است.

قلندرشریف اضافه کرد: قصد داریم به زودی سامانه‌ای را راه‌اندازی و تمام مسائل و مشکلات شهر را در این سامانه ثبت کنیم، شما نیز به این سامانه مراجعه کنید و مسائلی که شناسایی کردید وارد این سامانه کند. همچنین قصد داریم برای حل‌ و فصل مسائل و مشکلات شهری با دستگاه‌های مختلف قرارداد منعقد کنیم که نمونه آن قرارداد با دادگستری در خصوص موضوعات حاشیه شهر بوده است. رصدخانه شهری در مشهد راه‌اندازی شده و تمام دستگاه‌های اجرایی می‌توانند به صورت رایگان از آن استفاده کنند.

شهردار مشهد با بیان اینکه به زودی ۶ مرکز نوآوری تخصصی راه‌اندازی خواهد شد، عنوان کرد: قرار است در مشهد دبیرخانه مرکزی نوآوری و خلاقیت و همچنین شبکه ارتباطی جهت ارتباط با نخبگان راه‌اندازی کنیم. توقع ما هم‌افزایی است. ما همراه شما هستیم و دست نیاز به سمت شما دراز کرده‌ایم، شما نیز در کنار و پا به پا ما باشید تا شهری خلاق و نوآور ایجاد کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha