• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403020200965
  • خبرنگار : 71496

رام‌الله: حمایت آمریکا از اسرائیل به‌منزله خصومت با مردم ماست

رام‌الله: حمایت آمریکا از اسرائیل به‌منزله خصومت با مردم ماست

تشکیلات خودگردان فلسطین اقدام کنگره آمریکا در تصویب کمک‌های نظامی چند میلیاردی به رژیم صهیونیستی را تنشی خطرناک و به منزله ستیزه‌جویی با مردم فلسطین دانست. در مقابل، رژیم صهیونیستی این کمک‌ها را پیامی جدی برای مخالفان خود قلمداد کرد.

به گزارش ایسنا، مجلس نمایندگان آمریکا روز شنبه بسته کمک‌هایی به ارزش ۲۶.۴ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی را با اکثریت ۳۶۶ رای موافق در مقابل ۵۸ رای مخالف به تصویب رساند. این لایحه برای رای‌گیری سه‌شنبه به دست سنا می‌رسد.

«نبیل ابو ردینه» سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین در گفت‌وگویی با خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) اظهار کرد: «حمایت امنیتی آمریکا از اسرائیل تنشی خطرناک و به‌منزله چراغ سبزی برای آن به منظور توسعه دامنه جنگ است.»

ابو ردینه گفت: «اثر آنچه مجلس نمایندگان آمریکا تصویب کرد، به صورت آمار هزاران قربانی فلسطینی در نوار غزه محقق می‌شود و آخرین آنها هم در شهر طولکرم در کرانه باختری بود.»

او در ادامه ثبات فلسطین را تنها راهی دانست که به برقراری ثبات در منطقه و جهان منجر می‌شود.

سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین این حمایت نظامی را محکوم و تاکید کرد که این کمک‌ها موجب تردید در اعتبار آمریکا در دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه غرب آسیا می‌شود.

واکنش‌ها در تل‌آویو

از سوی دیگر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز شنبه این اقدام مجلس نمایندگان آمریکا را به‌منزله «دفاع از تمدن غرب» دانست.

«یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز با تقدیر از این اقدام آمریکا در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس» (توییتر سابق) مدعی شد: «این اقدام روابط جدی و مشارکت استراتژیک میان تل‌آویو و واشنگتن را نشان داد و پیام جدی را به دشمنان ما داد.»

«یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی هم گفت: «در حالی که اسرائیل از سوی هفت جبهه از جمله ایران با تهدیدهایی روبه‌رو است، آمریکا در کنارش ایستاده است.»

«اسحاق هرتزوگ» رئیس رژیم صهیونیستی هم مدعی شد: «زمانی که آمریکا قدرتمند باشد، اسرائیل قوی‌تر می‌شود و زمانی که اسرائیل قوی باشد، آمریکا امن‌تر می‌شود. حمایت قاطع دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات از اسرائیل گواهی بزرگ بر این واقعیت است که اسرائیل هم‌پیمانی نزدیک‌تر از آمریکا ندارد و واشنگتن نیز هم‌پیمانی نزدیک‌تر از اسرائیل ندارد.»

روزنامه عبری‌زبان «هاآرتص» هم گزارش داد، حمایت نظامی از رژیم صهیونیستی برای ساماندهی سیستم پدافند موشکی، گنبد آهنین، فلاخن داوود، خرید سامانه‌های تسلیحاتی پیشرفته، بهبود تولید، توسعه توپخانه و مهمات مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

از زمان آغاز یورش‌های زمینی و هوایی رژیم صهیونیستی علیه غزه، آمریکا بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی و تسلیحاتی این رژیم باقی مانده است. آمریکا همچنین پنج‌شنبه پیش‌نویس قطعنامه‌ای در شورای امنیت برای اعطای عضویت کامل سازمان ملل به فلسطین را وتو کرد. «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به آن گفت، تشکیلات خودگردان فلسطین در روابط دوجانبه خود با آمریکا تجدیدنظر خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha