• یکشنبه / ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۵۷
  • دسته‌بندی: رسانه دیگر
  • کد خبر: 1403020200985
  • منبع : مطبوعات

شهیدی که مقام شفاعت در همین دنیا دارد

شهیدی که مقام شفاعت در همین دنیا دارد

شهید ابراهیم هادی پهلوان بزرگی بود؛ کشتی‌گیر بود و با اخلاص و باتقوا؛ در مسابقات ورزشی پوریای ولی زمان خود بود و در صحنه جنگ تحمیلی نیز پهلوانانه و قهرمانانه جنگید و مقاومت کرد و هم در محل زندگی و هم در جبهه‌ها و هم تاکنون و در حال حاضر، پهلوانانه دست خیلی‌ها را گرفته و خیلی‌ها را نجات داده یا در مسیر رستگاری و تعالی قرار داده است. 

به گزارش ایسنا، انسان‌ها و شخصیت‌ها و شهدای زیادی با تولای حضرت زهرا(س) و توسل و پیروی و محب بودن نسبت به بانوی دو عالم به مقامات اعلا رسیده و سرفراز گردیده و ویژه عاقبت به‌خیر شده‌اند که یکی از سربلندترین آنان شهید ابراهیم هادی است.

ابراهیم هادی شهیدی گمنام و میهمان ویژه حضرت فاطمه زهرا(س) ‌است که فرمانده گروه چریکی شهید اندرزگو در جنگ تحمیلی بود و خواندن خاطراتش که در کتابی با عنوان «سلام بر ابراهیم۱» چاپ شده است، خیلی‌ها را به‌طور معجزه‌آسایی متحول نموده است؛ چه بسیار گفته‌اند که بعد از خواندن این کتاب مسیر زندگیمان عوض شد و نجات پیدا کردیم. چه بسیار گفته‌اند که بعد از خواندن این کتاب باحجاب یا باحجاب‌تر شدیم یا از نعمت و سعادتِ برخورداری از حجاب برتر(چادر) نایل گردیدیم. چه بسیار گفته‌اند که بعد از خواندن این کتاب اهل توکل و توسل عمیق شدیم و رضای خدا را در همه کارها در نظر می‌گیریم. چه بسیار گفته‌اند که بعد از خواندن این کتاب مخلص و اهل بیتی و حضرت زهرایی شده ایم. چه بسیار گفته‌اند که...

شهید ابراهیم هادی پهلوان بزرگی بود؛ کشتی‌گیر بود و با اخلاص و باتقوا؛ در مسابقات ورزشی پوریای ولی زمان خود بود و در صحنه جنگ تحمیلی نیز پهلوانانه و قهرمانانه جنگید و مقاومت کرد و هم در محل زندگی و هم در جبهه‌ها و هم تاکنون و در حال حاضر، پهلوانانه دست خیلی‌ها را گرفته و خیلی‌ها را نجات داده یا در مسیر رستگاری و تعالی قرار داده است. 

ابراهیم در اول اردیبهشت سال ۱۳۳۶ در حوالی میدان خراسان در تهران دیده به جهان گشود و سرانجام در ۲۲ بهمن سال ۱۳۶۱ در عملیات والفجر مقدماتی بعد از پنج روز مقاومت و نبرد قهرمانانه و حیرت‌انگیز و اهل‌بیتی و فاطمی ‌و کربلایی به همراه بچه‌های گردان کمیل و حَنظَله در کانال‌های فکه به درجه رفیع شهادت نایل گردید. 

شهید ابراهیم هادی ارادت خاص و عجیب و ویژه‌ای به مادر سادات داشت. به همه بسیجی‌ها می‌گفت: «ایشان را مادر صدا کنید.»

ابراهیم از همان دوران دبیرستان شروع به مداحی کرد و هر جا مداحی می‌کرد از مادرش می‌خواند و در مجالس حضرت زهرا(س) حضور حضرت را حس می‌کرد.

یک شب خواب حضرت زهرا(س) را دیده بود که وجود مقدس حضرت صدیقه طاهره تشریف آوردند و گفتند: «ما تو را دوست داریم» و صدیقه کبری، وی را به ادامه مداحی کردن دعوت نموده بود. 

در عملیات فتح‌المبین ابراهیم ‌هادی و بچه‌های گردان توانستند با کمترین درگیری و با فریاد «الله اکبر» و «یا زهرا(س)» توپخانه عراق را تصرف کنند و تعداد زیادی از عراقی‌ها را اسیر بگیرند. در این عملیات، ابراهیم به شدت مجروح شد و به طرز معجزه‌آسایی نجات پیدا کرد و در بیمارستان نجمیه تهران بستری و مداوا گردید. در مصاحبه با خبرنگاری که در بیمارستان به سراغ او آمده بود، گفت: «در فتح‌المبین ما عملیات نکردیم! ما فقط راهپیمایی می‌کردیم و شعارمان «یا زهرا» بود. آنجا هرچه که بود نظر عنایت خود خانم حضرت صدیقه طاهره بود.»

در جبهه توسل‌های ابراهیم بیشتر به حضرت صدیقه طاهره بود و همیشه روضه حضرت را می‌خواند. 

می‌گفت: «بعد از توکل به خدا، توسل به حضرات معصومین مخصوصاًًً حضرت زهرا(سلام‌الله‌علیها) کارسازه.»

گمنام مثل مادر سادات

پیکر شهید ابراهیم هادی در تفحص‌های وسیعی که سال‌ها پس از پایان جنگ تحمیلی انجام شد، پیدا نشد.

در قطعه ۲۶ بهشت زهرا، سنگ یادبود نمادینی برای شهید ابراهیم هادی بر روی مزار یکی از شهدای گمنام نصب شده است.

بالای سنگ مزار عبارت «شهید گمنام» نقش بسته است. بعد تصویر شهید ابراهیم هادی قرار دارد. پس از تصویر شهید، عبارت «یادمان شهید جاویدالاَثَر ابراهیم هادی» نقش بسته است و آنگاه این عبارت نوشته شده است:

«به یاد همه شهدای گمنام که مثل مادر سادات قبر و نشانی ندارند.»

مقام شفاعت در همین دنیا

حجت‌الاسلام و المسلمین عالی در مراسم احیا شب بیست و سوم ماه مبارک رمضان(۱۵ فروردین ۱۴۰۳) در حرم مطهر رضوی مطالب بسیار زیبا و پرمضمونی در مورد متحول‌کننده و هدایت‌کننده بودنِ کتاب سلام بر ابراهیم و در مورد عظمت شخصیت شهید ابراهیم هادی و شفاعت‌کننده بودنِ شهید در همین دنیا گفتند که این صحبت‌ها را از نظرتان می‌گذرانیم:

خدا رحمت کند شهید ابراهیم هادی را که شاید خیلی از دوستان بزرگوار خصوصاً جوان‌ها کتاب زندگی ایشان را خوانده باشند که اگر نخواندند من تقاضا می‌کنم از دوستان به خصوص دوستان جوان[بخوانند]. این کتاب زندگی‌تان را می‌تواند متحول بکند کما اینکه زندگی بسیاری را عوض کرد. یعنی از صدتا درس اخلاق درجه یک بالاتر است این کتاب. زندگی بسیاری عوض شد، من اطلاع دارم بعضی‌ها را. خیلی‌ها بودند که اصلاً حجابی نداشتند، با خواندن این کتاب، اصلاً به دین آمدند و محجبه شدند. خیلی‌ها بودند اصلاً اهل نماز و اهل دین نبودند، با خواندن این کتاب آشتی کردند با خدا و در مسیر بندگی قرار گرفتند. کتاب سلام بر ابراهیم، زندگینامه شهید ابراهیم هادی، این جوان بزرگوار. ابراهیم سمت میدان خراسانِ تهران[زندگی می‌کرد]، خوب علامه جعفری هم همان طرف‌ها می‌نشست؛ هر موقع ابراهیم وارد خانه‌اش می‌شد، تمام قد بلند می‌شد، می‌گفت: آقا ابراهیم این‌جا بنشین. مرحوم حاج اسماعیل آقای دولابی که از اهل معرفت بود در تهران، هر موقع ابراهیم وارد جلسه‌اش می‌شد، می‌گفت: آقا ابراهیم یک مقدار ما را نصیحت مان کن. یک جوانی بیشتر نبود. کسی بود که در دو ورزش کشتی و والیبال همان موقع خیلی قوی بود که اگر باقی می‌ماند جزو سرآمدهای کشور بود در این دو رشته ورزشی....

یک جوان ظرفیت داشت، خدا هم بهش شهادت و مقام شفاعت داد. همین الان دارد دستگیری می‌کند، از الان، حالا آخرت بماند. همین الان عرض کردم ده‌ها نفر را دست‌شان را گرفت و به دین آورد. همین الان مقام شفاعت دارد. ظرفیت داشته باشد آدم، از خدا چیزهای ناب، چه مادی، چه معنوی، می‌گیرد. 

حرف دل‌هایی با حضرت فاطمه زهرا(س) و شهدا

در پایان این گزارش چهار دلنوشته بسیار زیبا و پرشور با موضوعِ «حرف دل با حضرت فاطمه زهرا(س) و شهدای گمنام و شهید ابراهیم هادی» که اخیراً در یکی از مسابقات بصیرتی با محوریت کتاب سلام بر ابراهیم۱ به ثبت رسیده است و برای نخستین بار توسط روزنامه کیهان منتشر می‌گردند، را از نظرتان می‌گذرانیم:

«ای مادر مهربان هستی که مظهر پاکی و محبت هستی. یار و یاورم باش و شفاعتمان کن. شما شهدای گمنام مقدس‌ترین انسانهای روی زمین هستید که گمنام نیستید بلکه روح بزرگی دارید که در پیشگاه خداوند به خوبی جلوه می‌کند. شما بزرگ‌ترین میراث کشورمان هستید. شهیدهادی عزیز شما گمنام شدید تا ما گمنام نمانیم، تا ما در امنیت و آرامش باشیم. تا ابد مدیون خون شهدا هستیم.»

***

«مادر عزیزم، از شما می‌خواهم هیچ وقت ذره‌ای از محبت‌های‌تان برای ما کم نکنی.‌ای مادر عزیزم، به راستی شما چه در خود دارید که این عالم دیوانه وار چشم انتظار دیدن شماست.‌ای مادرم، برای دیدن شما چشم انتظارم. 

ای شهدای گمنام وای شهید ابراهیم هادی. شما قهرمانان واقعی هستید. شما قهرمانان پوشالی و تخیلی این دوره و زمانه را صد، هیچ می‌زنید. امیدوارم در سر سفرۀ مادرم حضرت فاطمه ما را هم دعا کنید.»

***

«چه زیبا و مظلومانه مادر سیدالشهدا مزاری ندارد و چه زیباتر است که شهدای گمنام همگی مهمانان حضرت زهرا هستند و چه شهیدان والامقامی که مانند حضرت زهرا مزاری ندارند. ابراهیم‌ هادی شأن و جایگاه این مقام را می‌دانست.»

***

«فاطمه(س) نام مادر تمامی شهدای گمنام است. مادری که برای خدا زیست و همه زندگی‌اش جلوه‌ای از خداست.

شهدای عزیز از شما می‌خواهم برای راهی درست، دست ما را هم بگیرید و در راهی روشن ما را راهنمایی کنید. شما که از جان و مال خود گذشتید. از شما ممنونیم که به خاطر ناموس و ایران از خود گذشتید تا ما الان زندگی راحتی داشته باشیم.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha